„Najnowsza wersja systemu Microsoft Dynamics AX for Retail R2 powstała z myślą o zwiększeniu efektywności działań sprzedażowych i zapewnieniu jeszcze wyższego poziomu obsługi klienta, niż było to dotychczas" - mówi Janusz Małgorzaciak, ekspert systemów ERP Microsoft Dynamics, Microsoft. - „Aplikacja pomaga przedsiębiorcom zredukować złożoność działań i procesów biznesowych, efektywniej zarządzać łańcuchem dostaw, maksymalizować wydajność pracowników, szybciej reagować na nadarzające się okazje, czy też umacniać lojalność wśród klientów" - dodaje Janusz Małgorzaciak.
To, co wyróżnia nową wersję oprogramowania, to m.in. narzędzia umożliwiające scentralizowane zarządzanie, które dostarczają informacji o klientach i na tej podstawie pozwalają na zaproponowanie im odpowiedniej oferty. Przedsiębiorstwo zyskuje możliwość zapewnienia jeszcze lepszej obsługi
i wykorzystania większej ilości sprzyjających okazji sprzedażowych. Dzięki wyposażeniu systemu
w opcję Retail Role Center pracownicy mają możliwość szybszego i wygodniejszego wprowadzania danych, ich przeglądania, analizy i przetwarzania.
Dysponowanie tylko bieżącymi, uporządkowanymi informacjami umożliwia managerom podejmowanie trafniejszych decyzji. Ponadto, zyskują oni lepszy wgląd w procesy aktualnie zachodzące w firmie. Co ważne, nowy Dynamics AX for Retail został wyposażony w interfejsy do zarządzania asortymentem oraz narzędzia przyspieszające przepływ pracy. Dużym atutem systemu jest również jego wielojęzyczność - szczególnie istotna dla koncernów działających w rozproszonych lokalizacjach, na różnych rynkach - zapewniająca sprawną
i bezproblemową komunikację.
Istotną dla handlu detalicznego funkcjonalnością jest również aplikacja POS służąca do jeszcze szybszej i łatwiejszej obsługi kas sklepowych. Umożliwia ona zarządzanie walutami, obsługę zaawansowanych rabatów, wprowadzanie sprzedaży z klawiatury, wagi, płaskiego i/lub ręcznego czytnika kodów kreskowych czy też generowanie automatycznych raportów sklepowych.
„Chciałbym również zaznaczyć, że nasi Partnerzy, specjalizujący się we wdrożeniach w branży handlowej, w tym Columbus IT, I&B Consulting, Accenture czy IT.integro, oferują swoją pomoc we wzbogacaniu systemu w rozwiązania dopasowane do indywidualnych potrzeb klientów. Nigdy nie zostawiamy naszych klientów bez fachowej opieki, starając się wspierać ich na każdym kroku swoją wiedzą i doświadczeniem" - dodaje Janusz Małgorzaciak.
Na wdrożenie rozwiązań Microsoft Dynamics zdecydowały się wiodące przedsiębiorstwa działające
w różnych sektorach handlu takie jak: Solar i Ferax (właściciel marek Gatta i Wola), które prowadzą jednocześnie działalność produkcyjną, czy też Mix Electronics - jedna z największych sieci polskich sklepów i hurtowni sprzętu AGD, RTV i GPS.
Ferax - właściciel marki rajstop i bielizny Gatta oraz Wola - rajstop i skarpet dziecięcych. Decyzja
o wdrożeniu systemu Microsoft Dynamics AX wspartego aplikacją Microsoft Dynamics RMS została podjęta ze względu na dynamiczny rozwój sieci sklepów na terenie całego kraju. Wdrożenie objęło takie obszary działalności firmy jak: finanse, logistyka, produkcja i planowanie. Zaimplementowane narzędzia pozwalają na śledzenie sprzedaży w czasie rzeczywistym we wszystkich salonach, analizowanie kosztów wprowadzania kolekcji na rynek, podgląd stanów w magazynach, w tym sklepowych, oraz dostosowywanie strategii produktowej do różnic występujących na lokalnych rynkach.
„Wybraliśmy system Microsoft Dynamics AX, ponieważ oferując dużą elastyczność oraz wysoką jakość, spełnia wszystkie ważne dla nas kryteria. Nie bez znaczenia był również wybór firmy wdrażającej system. I&B Consulting oferuje kompleksową obsługę klienta. Zespół wdrożeniowy tej firmy posiada duże doświadczenie i wysokie kompetencje, co było widoczne na każdym etapie realizacji projektu" - powiedział Andrzej Konopka, Dyrektor Operacyjny firmy Ferax.
Mix Electronics - jedna z największych polskich sieci handlująca sprzętem AGD, RTV i GPS. Firma potrzebowała narzędzia do łatwego i szybkiego sprawdzania stanów magazynowych, monitorowania co i jak szybko jest sprzedawane, w tym czy dany towar został już wydany i zaksięgowany. Wymogiem przy wyborze systemu było również usprawnienie kluczowych procesów biznesowych
z zakresu finansów, środków trwałych, zakupów i rozliczeń oraz ogólne wsparcie rentowności działań przedsiębiorstwa.
Eksperci z Columbus IT specjalnie na potrzeby swojego klienta zaprojektowali też dodatkowe funkcjonalności w obszarze zarządzania limitami kredytowymi, rejestrowania zapłat - w tym ewidencji różnych metod zapłaty - realizowanych przez klientów detalicznych oraz aplikacji automatyzujących współpracę zaimplementowanego oprogramowania z systemami bankowymi. Wdrożone rozwiązanie dostarcza stale aktualizowanych danych na temat najważniejszych procesów zachodzących
w przedsiębiorstwie.
„Dzięki temu uzyskaliśmy pełny i rzeczywisty podgląd tego, co dzieje się w naszej firmie" - mówi Witold Kruszewski, członek zarządu Mix Electronics.
(M.D)
tagi: microsoft ,
21 listopada 2024 roku w wieku 68 lat zmarł Krzysztof Pakuła...
W październiku 2024 r. całkowita wartość sprzedaży w...
W tym roku Polacy planują mniej kosztowne święta niż...
Obie strony czeka kilka lat przygotowań...
Sztuczna inteligencja jest coraz mocniej wykorzystywana przez...
Ankietowani wskazali pięć rzeczy, których obecnie...
Do zmian muszą się dostosować także małe przedsiębiorstwa...
Z początkiem stycznia 2025 roku Polska obejmie rotacyjną...