Uzyskując w kolejnych latach dwucyfrowe wskaźniki wzrostu, Biedronka kontynuuje konsekwentny rozwój i realizuje plan rozwoju sieci. Co ważne, Biedronka pozostaje na rynku dystrybucji żywności synonimem efektywności kosztowej. Dzięki temu marka umacnia na rynku swój wizerunek lidera cenowego, łącząc go z najwyższą jakością produktów oferowanych codziennie ponad 3 milionom klientów.
Wyniki Biedronki w 2010 roku znalazły odzwierciedlenie w wynikach całej Grupy Jeronimo Martins, która wykazała ponad 40% wzrost zysku. Polska część firmy wygenerowała 60% EBITDA* Grupy.
W Polsce, gdzie rozwój gospodarki stymuluje ewolucję potrzeb zakupowych, Biedronka od lat umiejętnie wychodzi naprzeciw rosnącym potrzebom i oczekiwaniom klientów. Sukces zawdzięcza ciągłemu rozwojowi oferowanych produktów i pracy nad asortymentem, wspieranym przez cotygodniowe porady dla klientów i dostarczane rozwiązania kulinarne. Takie podejście ma kluczowe znaczenie dla wyników osiąganych przez Biedronkę, w których kolejnym istotnym elementem jest wzrost sprzedaży porównywalnej (like-for-like). W 2010 roku wyniósł on 11,6%.
Grupa Jeronimo Martins zrealizowała w 2010 roku inwestycje na poziomie 434,2 milionów euro, z czego 270,7 milionów (62,4%) stanowią inwestycje zrealizowane w Polsce. To pozwoliło na skuteczną realizację planów rozwojowych Biedronki. Efektem było otwarcie dwóch nowych centrów dystrybucji oraz 197 nowych sklepów pod logo Biedronki, co pozwoliło zakończyć rok z 9-cioma centrami dystrybucyjnymi zaopatrującymi sieć 1649 sklepów. Biedronka równolegle realizowała drugą część planu rozwoju, inwestując w istniejące sklepy poprzez remonty i modernizacje. Tego rodzaju inwestycje mają kluczowe znaczenie dla stałego wzrostu sprzedaży, ponieważ wzmacniają jakościowy filar wizerunku marki.
W 2011 roku Grupa Jeronimo Martins planuje zaangażowanie inwestycyjne na poziomie 450-500 milionów euro, z czego około 75% będą stanowiły inwestycje wspierające plany rozwoju sieci Biedronka oparte na podstawowym celu - wzbogaceniu sieci o 200 nowych sklepów. Biorąc pod uwagę, że prognozy dla polskiej gospodarki wskazują na systematyczny wzrost, Grupa Jeronimo Martins skupi swoje działania na zwiększaniu sprzedaży, celując w utrzymanie dwucyfrowego wskaźnika wzrostu.
*EBITDA - zysk przed odsetkami, opodatkowaniem i amortyzacją
(maj)
tagi: Biedronka ,
21 listopada 2024 roku w wieku 68 lat zmarł Krzysztof Pakuła...
W październiku 2024 r. całkowita wartość sprzedaży w...
W tym roku Polacy planują mniej kosztowne święta niż...
Obie strony czeka kilka lat przygotowań...
Sztuczna inteligencja jest coraz mocniej wykorzystywana przez...
Ankietowani wskazali pięć rzeczy, których obecnie...
Do zmian muszą się dostosować także małe przedsiębiorstwa...
Z początkiem stycznia 2025 roku Polska obejmie rotacyjną...