Nieskategoryzowane

Konsekwentny rozwój z dobrymi wynikami

Środa, 23 lutego 2011
Jeronimo Martins Dystrybucja S.A., właściciel sieci sklepów Biedronka, odnotował w roku 2010 wzrost sprzedaży liczonej w euro o 29,1%, a w przypadku sprzedaży liczonej w zł o 19,5%, co dało wartość sprzedaży netto 19,2 miliarda zł. W ciągu zeszłego roku sieć Biedronka wzbogaciła się o 197 nowych sklepów, a zaplecze logistyczne uzupełniły 2 nowe centra dystrybucyjne zlokalizowane odpowiednio w Skarbimierzu i w Koszalinie.

Uzyskując w kolejnych latach dwucyfrowe wskaźniki wzrostu, Biedronka kontynuuje konsekwentny rozwój i realizuje plan rozwoju sieci. Co ważne, Biedronka pozostaje na rynku dystrybucji żywności synonimem efektywności kosztowej. Dzięki temu marka umacnia na rynku swój wizerunek lidera cenowego, łącząc go z najwyższą jakością produktów oferowanych codziennie ponad 3 milionom klientów.

Wyniki Biedronki w 2010 roku znalazły odzwierciedlenie w wynikach całej Grupy Jeronimo Martins, która wykazała ponad 40% wzrost zysku. Polska część firmy wygenerowała 60% EBITDA* Grupy.

W Polsce, gdzie rozwój gospodarki stymuluje ewolucję potrzeb zakupowych, Biedronka od lat umiejętnie wychodzi naprzeciw rosnącym potrzebom i oczekiwaniom klientów. Sukces zawdzięcza ciągłemu rozwojowi oferowanych produktów i pracy nad asortymentem, wspieranym przez cotygodniowe porady dla klientów i dostarczane rozwiązania kulinarne. Takie podejście ma kluczowe znaczenie dla wyników osiąganych przez Biedronkę, w których kolejnym istotnym elementem jest wzrost sprzedaży porównywalnej (like-for-like). W 2010 roku wyniósł on 11,6%.

Grupa Jeronimo Martins zrealizowała w 2010 roku inwestycje na poziomie 434,2 milionów euro, z czego 270,7 milionów (62,4%) stanowią inwestycje zrealizowane w Polsce. To pozwoliło na skuteczną realizację planów rozwojowych Biedronki. Efektem było otwarcie dwóch nowych centrów dystrybucji oraz 197 nowych sklepów pod logo Biedronki, co pozwoliło zakończyć rok z 9-cioma centrami dystrybucyjnymi zaopatrującymi sieć 1649 sklepów. Biedronka równolegle realizowała drugą część planu rozwoju, inwestując w istniejące sklepy poprzez remonty i modernizacje. Tego rodzaju inwestycje mają kluczowe znaczenie dla stałego wzrostu sprzedaży, ponieważ wzmacniają jakościowy filar wizerunku marki.

W 2011 roku Grupa Jeronimo Martins planuje zaangażowanie inwestycyjne na poziomie 450-500 milionów euro, z czego około 75% będą stanowiły inwestycje wspierające plany rozwoju sieci Biedronka oparte na podstawowym celu - wzbogaceniu sieci o 200 nowych sklepów. Biorąc pod uwagę, że prognozy dla polskiej gospodarki wskazują na systematyczny wzrost, Grupa Jeronimo Martins skupi swoje działania na zwiększaniu sprzedaży, celując w utrzymanie dwucyfrowego wskaźnika wzrostu.

*EBITDA - zysk przed odsetkami, opodatkowaniem i amortyzacją

(maj)

tagi: Biedronka ,