Nieskategoryzowane

Ponad 3,6 mld zł obrotów Grupy Muszkieterów

Czwartek, 17 lutego 2011
Rok 2010 potwierdził silną pozycję Grupy Muszkieterów na polskim rynku. Wypracowane w ubiegłym roku obroty, wynoszące 3,61 mld zł, pozwoliły Grupie do której należy sieć sklepów spożywczych Intermarché i typu „dom  i ogród" Bricomarché osiągnąć 13% wzrost. Muszkieterowie pogłębiają także swoje zaangażowanie w działania na rzecz lokalnych społeczności.

Ubiegły rok był także udany pod względem przyrostu liczby sklepów. Sieć powiększyła się o 20 nowych punktów sprzedaży oraz 7 stacji paliw.

Główny szyld Muszkieterów - Intermarché co roku zyskuje udziały w rynku supermarketów. W ubiegłym roku sklepy Intermarché wypracowały obroty na poziomie ponad 2 910 mln zł, co stanowi 11% wzrost w porównaniu z rokiem ubiegłym. Liczba sklepów pod tym szyldem powiększyła się o 16 nowych punktów sprzedaży. W 2010 r. Intermarché z liczbą 29 stacji paliw zostało wiceliderem wśród sieci wielkopowierzchniowych oraz liderem pod kątem tempa rozwoju.

Sieć Bricomarché, oferująca produkty z segmentu „dom i ogród" osiągnęła prawie 6% wzrost obrotów w stosunku do poprzedniego roku. W 2010 obroty sieci wyniosły 700,5 mln złotych.  Z 74 placówkami Bricomarché jest najliczniejszą siecią sklepów typu „dom i ogród" w Polsce.

Obecnie Grupa Muszkieterów ze 161 sklepami działającymi pod szyldem Intermarché i 74 Bricomarché Bricomarché  jest pod względem obrotów największą grupą franczyzową w Polsce. Natomiast jako zrzeszenie niezależnych przedsiębiorców Grupa Muszkieterów jest w Europie liderem wielkiej dystrybucji. 

Dynamiczna ekspansja pociąga za sobą zwiększenie liczby stanowisk pracy. 235 działających w Polsce supermarketów Muszkieterów zatrudnia obecnie 10 000 pracowników. Aby obsłużyć rosnącą liczbę supermarketów Grupa otworzyła w 2009 r. w Mysłowicach, drugie po Poznaniu centrum logistyczne.  

„Polscy Muszkieterowie mają odpowiednie doświadczenie i kwalifikacje by kontynuować dalszą ekspansję. W 2010 roku planujemy otwarcie 23 nowych sklepów Intermarché, 14 Bricomarché oraz dalszy rozwój własnej sieci stacji benzynowych przy supermarketach" - mówi Marek Feruga, prezes Grupy Muszkieterów. „Obok rozwoju obu sieci skoncentrujemy się także na modernizacji sklepów i dalszych udogodnieniach dla klienta oraz zmianach w asortymencie produktów" - dodaje Marek Feruga.

Realizując zadania firmy odpowiedzialnej społecznie, Muszkieterowie angażują się w wiele działań charytatywnych. Budowa placów zabaw, „Olimpijska Akademia Muszkieterów" dla młodych szermierzy, konwój  ze wsparciem dla placówek opiekujących się dziećmi, zbiórka na leczenie niepełnosprawnych dzieci, zbiórka krwi z Polskim Czerwonym Krzyżem, badania mammograficzne dla Polek, dwukrotne wsparcie w ubiegłym roku powodzian, program wyróżniania producentów marki własnej sieci - to tylko niektóre z inicjatyw realizowanych w 2010 roku przez Grupę Muszkieterów.

(M.D)

tagi: muszkieterowie ,