Koliber nakreślił ambitne plany na przyszłość. Chce umacniać swoją pozycję na obecnym terenie działania i wkraczać na nowe obszary rynku. W tym kontekście dotychczas używany znak oraz wizualizacja sklepów nie oddają w pełni charakteru sieci, dlatego władze i franczyzobiorcy konceptu zdecydowali się na zmianę barw. Nowy system identyfikacji ma być nie tylko lepiej dopasowany do profilu sieci, wyróżniać ją spośród konkurencji i budzić pozytywne emocje, ale też pomóc Kolibrowi wkroczyć w nowy etap działalności.
„Po dokonaniu analiz wielu wariantów znaku przygotowanych przez wyspecjalizowane firmy zdecydowaliśmy się na logo w przyjemnych, kobiecych barwach i delikatnej formie, zachowujące kluczowy symbol sieci - Kolibra. Równolegle pracujemy nad zwiększaniem profesjonalizmu działania placówek. Chcemy, żeby sklepy spod znaku Kolibra wyróżniały się na polskim rynku drogeryjnym nie tylko wizualnie, ale też w aspekcie oferty i jakości obsługi klienta" - mówi Katarzyna Niemiec, prezes zarządu sieci Koliber.
Za siecią drogerii Koliber bardzo pracowity rok. W październiku spółka dołączyła do Grupy Dystrybucyjnej Tradis, wcześniej zoptymalizowała strukturę. Rezultatem była pełna konsolidacja sklepów należących do sieci, przekładająca się na efektywność działania i zarządzania firmą. Od niedawna nad rozwojem sieci i sprawnym funkcjonowaniem placówek czuwają koordynatorzy regionalni.
Sieć Koliber działa na terenie województw śląskiego, małopolskiego i opolskiego. Powstała w 2000 roku z inicjatywy grupy niezależnych kupców, specjalizujących się w handlu kosmetykami i artykułami gospodarstwa domowego. Obecnie sieć liczy 64 placówki, a jej średnie roczne obroty brutto wynoszą 51 mln złotych. W 2011 roku sieć planuje dołączenie kolejnych 20 placówek. Głównym dostawcą sklepów sieci Koliber jest hurtownia AMBRA z Grupy Dystrybucyjnej Tradis.
Grupa Dystrybucyjna Tradis prowadzi dystrybucję artykułów FMCG poprzez Centra Dystrybucji i magazyny cash&carry rozlokowane w całej Polsce. Działalność operacyjna Tradisu została uporządkowana geograficznie bądź funkcjonalnie w ramach ośmiu makroregionów, zarządzających łącznie 73 oddziałami o powierzchni ok. 306 tys. m2. Szeroki asortyment artykułów spożywczych i kosmetyczno-chemicznych, korzystne warunki handlowe, nowoczesny system informatyczny i logistyczny oraz ciągła praca nad zaspokajaniem oczekiwań klientów czynią z niej wiodącego partnera handlowego dla ponad 50 tysięcy polskich sklepów.
Grupa Dystrybucyjna Tradis skupia spółki: Tradis, Ambra, DEF, a wspólnie z polskimi kupcami, poprzez spółki Detal Koncept, Euro Sklep i Polską Sieć Handlową Lewiatan organizuje sieci franczyzowe sklepów i supermarketów o różnorodnych formatach. Tradis, poprzez spółkę PSD, jest również strategicznym partnerem spółdzielni Społem i wraz z nimi współorganizuje nowoczesny handel spółdzielczy w Polsce.
W grudniu 2010 r. właściciel Tradisu - Grupa Handlowa Emperia - podpisała warunkową umowę inwestycyjną z Eurocash SA. Na jej mocy spółki Grupy Dystrybucyjnej Tradis zostaną włączone do Eurocash SA. Podstawowym warunkiem realizacji kontraktu jest zgoda UOKiK. Intencją stron jest zrealizowanie transakcji do końca czerwca 2011 roku. Do tego czasu odpowiedzialną za działalność Grupy Dystrybucyjnej Tradis jest Emperia Holding SA.
(Maja Święcka)
tagi: koliber ,
21 listopada 2024 roku w wieku 68 lat zmarł Krzysztof Pakuła...
W październiku 2024 r. całkowita wartość sprzedaży w...
W tym roku Polacy planują mniej kosztowne święta niż...
Obie strony czeka kilka lat przygotowań...
Sztuczna inteligencja jest coraz mocniej wykorzystywana przez...
Ankietowani wskazali pięć rzeczy, których obecnie...
Do zmian muszą się dostosować także małe przedsiębiorstwa...
Z początkiem stycznia 2025 roku Polska obejmie rotacyjną...