Nieskategoryzowane

W nagrodę za bycie „eko”

Czwartek, 03 lutego 2011
Tesco, jako pierwsza sieć handlowa w Polsce rozpoczyna premiowanie swoich klientów za zakup produktów proekologicznych. Nagrodą za wybór produktów przyjaznych środowisku są zielone punkty Clubcard, które co kwartał - wraz z pozostałymi punktami - wymieniane będą na bony na dowolne zakupy w sklepach Tesco.

Na liście jest 270 ekologicznych produktów. Tesco nagradza zarówno za wybór produktów przyjaznych środowisku, jak i tych, które pomagają być „eko" w gospodarstwie domowym. Wśród produktów premiowanych zielonymi punktami Clubcard mamy zatem: energooszczędne żarówki, biodegradowalne długopisy czy organiczne szampony, ale i... pokrywki na garnki, zmniejszające zużycie energii podczas gotowania. Nowa propozycja Tesco to nie promocja, lecz stała oferta - punkty będą przyznawane zawsze, gdy klient dokona zakupu oznaczonego produktu z listy. Gama eko-produktów będzie stopniowo poszerzana o kolejne nowości.

„Polacy mówią, że chętnie segregują odpady czy oszczędzają energię, wolą jednak nie dopłacać za bycie „eko". My im w tym pomagamy" - mówi Beata Rożek, menedżer ds. społecznej odpowiedzialności firmy Tesco Polska. „Zbieramy elektrośmieci - każdą ilość zużytego sprzętu AGD, bez konieczności zakupu nowego. Dodatkowo, w każdym z naszych sklepów jest Ekopunkt, w którym można zostawić stare baterie czy puste tonery. Zielone punkty Clubcard to jeszcze jedna zachęta, by na co dzień żyć w zgodzie z naturą" - dodaje.

Jak wynika z badań Instytutu Na Rzecz Ekorozwoju, ponad połowa Polaków deklaruje ograniczanie zużycia energii elektrycznej i wody, a 60% stosuje torby na zakupy wielokrotnego użytku. Jednak z drugiej strony - tylko co dwudziesty z nas wybierając produkty spożywcze sprawdza, czy podczas produkcji stosowano metody przyjazne środowisku.

Tesco chce zachęcić Polaków do zmiany stylu życia na bardziej proekologiczny. Bowiem nawet drobne gesty przekładają się na wielkie korzyści dla środowiska. Przykładowo, energooszczędne żarówki pozwalają zaoszczędzić nawet do 80% prądu, zaś myjąc naczynia w zmywarkach oszczędzimy do 20 tysięcy litrów wody rocznie. Podobne porady, wyjaśniające jak niewielkim kosztem oszczędzać energię i chronić środowisko, znajdziemy na tablicach informacyjnych w sklepach Tesco. Każdy z produktów nagradzanych zielonymi punktami Clubcard będzie odpowiednio oznaczony przy półce w sklepie, szczegóły dotyczące nowej inicjatywy znajdziemy także w gazetce promocyjnej.

Jednym z największych - jak dotąd - ekologicznych sukcesów sieci Tesco było wprowadzenie jutowych toreb wielokrotnego użytku, co o jedną trzecią zmniejszyło zużycie foliowych reklamówek. Tesco realizuje też plan obniżenia o połowę emisji dwutlenku węgla przez wszystkie sklepy sieci do 2020 roku. W Polsce cztery sklepy Tesco korzystają z odnawialnych źródeł energii - gruntowych wymienników ciepła, a kolejne dwa wykorzystują panele słoneczne i mini - elektrownie wiatrowe. Klienci sieci w każdym z jej ponad 360 sklepów mogą zostawić szkło, plastik, makulaturę, zużyte baterie, drobne elektrośmieci oraz zużyty sprzęt RTV i AGD. Zainteresowanie Polaków tą formą pozbywania się śmieci najgroźniejszych dla środowiska rośnie z roku na rok.

Zielone punkty Clubcard są już kolejną inicjatywą Tesco pokazującą, że bycie „eko" nie musi wiązać się z wielkimi kosztami. Na stronach internetowych Tesco znajdziemy aplikację „Ekologiczny Dom" pokazującą, w jaki sposób zmniejszać zużycie energii w gospodarstwie domowym, zaś w 2009 do 15 tysięcy polskich szkół trafiły przygotowane przez firmę materiały edukacyjne. Samo Tesco deklaruje, że tylko dzięki budowie energooszczędnych sklepów zmniejsza emisję CO2 do atmosfery o 40 ton rocznie, zaś odzyskując makulaturę z opakowań produktów rocznie ratuje przed wycinką 460 tys. drzew.

(M.D)

tagi: tesco ,