Nieskategoryzowane

Doskonałe wyniki Biedronki

Czwartek, 27 stycznia 2011
Ubiegły rok był kolejnym rokiem doskonałych wyników sprzedaży dla Biedronki. Sieć odnotowała wzrost sprzedaży za rok 2010 w wysokości 29,1% (+19,5% w zł), osiągając tym samym wynik 4,8 miliardów euro. Wynik ten wsparty został poprzez dwucyfrowy wzrost parametru sprzedaży porównywalnej tzw. like-for-like, który wyniósł 11,6%. Firmie udało się otworzyć blisko 200 nowych sklepów. Z końcem 2010 roku w całym kraju funkcjonowało 1 649 sklepów pod szyldem Biedronka.

Wzrost liczby odwiedzin klientów, a co ważne, zwiększenie wartości średniego koszyka zakupowego, to rezultat przyjętej przez JMD dynamicznej strategii, polegającej na dopasowywaniu oferty sieci do głównych potrzeb i oczekiwań polskich konsumentów. Wszystko to przyczyniło się do wzrostu wskaźnika like-for-like.

Biorąc pod uwagę plan ekspansji sieci, pomimo problemów związanych z powodziami w części kraju, sieci udało się otworzyć 197 sklepów, z czego 92 w czwartym kwartale roku. Pozwoliło to zamknąć rok 2010, w którym firma świętowała 15-lecie swojej działalności, wzrostem powierzchni sprzedaży sieci o 15,2%. Firma planuje utrzymać tempo rozwoju w ciągu najbliższych lat.

Skonsolidowana sprzedaż Grupy Jeronimo Martins wzrosła w 2010 roku o 18,7%. W minionym roku sieć Biedronka wygenerowała 55,3% sprzedaży całej Grupy.

(Maja Święcka)

tagi: Biedronka ,