Nieskategoryzowane

Inwestycje PepsiCo

Środa, 26 stycznia 2011
PepsiCo, wprowadzając nowy model operacyjny, potwierdza swoje zaangażowanie biznesowe w Europie Środowo-Wschodniej.

PepsiCo, drugi co do wielkości producent żywności i napojów na świecie, po raz kolejny potwierdza swoje zaangażowanie biznesowe w Europie Środkowo-Wschodniej wprowadzając nowy model operacyjny. Strategia wykorzystania synergii obydwu spółek jest częścią planu rozwoju w regionie i obejmuje swoim zasięgów siedem krajów: Polskę, Czechy, Węgry oraz kraje nadbałtyckie. Nowy model operacyjny  ma na celu wzmocnienie pozycji firmy w sektorze spożywczym i jest kolejnym przykładem nowego podejścia biznesowego po dwóch dużych transakcjach: przejęciu Pepsi Bottling Group Inc. oraz PepsiAmericas. W Polsce nowa strategia obowiązuje od 1 stycznia 2011 r. i pozwala na dalszą integrację części przekąskowej i napojowej.

Jej wprowadzenie poprzedzają znaczące inwestycje Pepsico w regionie, włączając w to zeszłoroczne modernizacje fabryk Frito Lay w Tomaszowie i Grodzisku Mazowieckim. Dodatkowo 2 grudnia 2010 r. PepsiCo sfinalizowało, warte 3,8 miliard dolarów, przejęcie 66% udziałów firmy Wimm-Bill-Dann, rosyjskiego producenta nabiału oraz soków.

„Europa Centralna jest dla PepsiCo bardzo ważna i pragniemy w dalszym ciągu inwestowaći rozwijać się w regionie. Obecnie zintegrowany biznes napojowy i snakowy PepsiCo Central Europe osiąga obrót w wysokości 800 milionów dolarów. Firma posiada szeroką gamę produktów marek zarówno lokalnych jak i globalnych, produktów, które są wytwarzane i sprzedawane przez 4 800 współpracowników i produkowane w siedmiu fabrykach, co daje PepsiCo pozycję lidera w regionie" - mówi Glafkos Persianis, Central Europe General Manager, PepsiCo.

Oprócz intensywnego rozwoju biznesowego, PepsiCo od lat aktywnie angażuje się w promowanie zrównoważonego rozwoju i regularnie modernizuje swoje fabryki, aby mogły sprostać rosnącym wymaganiom środowiskowym. Firma skupia się także na rozwoju swoich produktów i stawia
na dalszą reformulację portfolio, żeby jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby współczesnego konsumenta.

Wszystkie zakłady produkcyjne obowiązuje polityka ReCon (Resource Conservation), czyli ochrony zasobów.  Polskie zakłady produkcyjne PepsiCo także modernizowane są zgodnie z polityką ReCon. Przykładem może być fabryka PepsiCo Frito Lay w Tomaszowie Mazowieckim, gdzie
z sukcesem zakończono wdrażanie Systemu Zarządzania Środowiskiem (EMS) ISO 14001. Certyfikat ten nadawany jest zakładom, w których funkcjonują procedury oszczędnego użytkowania energii, wody, segregacji odpadów oraz gdzie przestrzega się wysokich standardów jakości oraz produkcji.

 

PepsiCo w Polsce poszerzyło także zakres aktywności na rzecz zrównoważonego rozwoju, wprowadzając program PepsiCo Active, koncentrujący się na  trzech obszarach:

- PepsiCo Fit - zachęcanie do zdrowego stylu życia, edukacja w zakresie zdrowego odżywiania i promowanie aktywności fizycznej,

- PepsiCo eCo - edukacja ekologiczna i budowanie świadomości ekologicznej wśród współpracowników naszej firmy. Pragniemy podnosić standardy ekologii przemysłowej w zakładach produkcyjnych,

- PepsiCo Lab - zachęcanie Współpracowników do poszerzania wiedzy, zdobywania nowych doświadczeń i kwalifikacji.

W 2010 roku odbył się pilotaż PepsiCo Active Fit. Pierwsze działania w ramach programu skierowane były do dzieci pracowników zakładów produkcyjnych Frito Lay w Grodzisku oraz Tomaszowie Mazowieckim. 4 i 11 grudnia 2010 r. odbyły się mikołajkowe zajęcia piłkarsko-sportowe oparte na futbolu brazylijskim, które poprowadził trener z firmy Socatots, specjalizującej się w zajęciach sportowych skierowanych na rozwój poprzez sport i zabawę.

„Zajęcia sportowe, które zorganizowaliśmy dla dzieci w Tomaszowie Mazowieckim i Grodzisku
to dopiero początek naszego zaangażowania na rzecz rodzin pracowników i lokalnych społeczności. Strategia społecznej odpowiedzialności biznesu w naszym kraju bezpośrednio wynika i wpisuje się w globalną strategię Performace with Purpose PepsiCo" - mówi Małgorzata Skonieczna, Dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej na Europę.

Oprócz dbałości o zrównoważony rozwój, polityka PepsiCo charakteryzuje się także dążeniem
do reformulacji portfolio produktowego, stawiając na rosnące wymagania dietetyczne i świadomość konsumentów. Przykładem tego rodzaju działań może być wprowadzenie w Polsce nowej  linii chipsów - Lays Prosto z Pieca, czyli chipsów zawierających aż 70% mniej tłuszczu niż smażone chipsy ziemniaczane.

(M.D)

tagi: pepsci co ,