Od 2001 roku, kiedy pierwszy konwój z darami wyruszył w podróż po kraju, ponad 1 300 placówek otrzymało wsparcie o wartości bliskiej 6 mln zł. W tym roku Fundacja Muszkieterów wsparła finansowo 244 placówki wskazane lokalnie przez właścicieli sklepów.
Aktywność społeczna 185 przedsiębiorców zrzeszonych w Grupie i ich znajomość społeczności, w których działają, pozwala zaoferować pomoc osobom i placówkom, które aktualnie znajdują się w największej potrzebie.
„Dzięki temu, że nasze sklepy zlokalizowane są głównie w miastach zamieszkałych przez 20 - 70 000 mieszkańców, mamy wyjątkową szansę dotarcia z darami do małych placówek, niejednokrotnie omijanych przez akcje o zasięgu ogólnopolskim. Muszkieterowie, pracujący i aktywnie działający na rzecz lokalnych społeczności, potrafią wskazać ośrodki czy rodziny szczególnie wymagające wsparcia. Konwój im tę pomoc oferuje. Współpraca z Fundacją Pomocy Dzieciom „Kolorowy Świat" pozwoliła nam dodatkowo zaangażować się w działania na rzecz dzieci dotkniętych porażeniem mózgowym i wadami genetycznymi" - mówi Marek Feruga, Prezes Fundacji Muszkieterów.
Od 6 grudnia klienci Intermarché mogli wesprzeć Konwój, nabywając wyznaczone produkty. Dochód z ich sprzedaży oraz środki przekazane przez Fundację Muszkieterów został przeznaczony na zakup darów dla ośrodków wskazanych przez właścicieli sklepów Intermarché i Bricomarché.
Corocznie patronem Konwoju zostaje jedna z polskich gwiazd. W poprzednich edycjach akcji, strój muszkietera przywdzieli: Stanisław Soyka, bracia Golcowie, Krzysztof Krawczyk, Natalia Kukulska, Majka Jeżowska i zespół Arka Noego. W 2010 roku patronem akcji została Ania Wyszkoni.
Z okazji 10-lecia Konwoju Muszkieterów patronem medialnym akcji została TVP2. W ramach współpracy Fundacja została współorganizatorem koncertu Telewizji Polskiej „I Ty możesz zostać Świętym Mikołajem".
(Maja Święcka)
tagi: Grupa Muszkieterów ,
Znamy laureatów Sustainability Awards For Retail! Podczas...
Należąca do koncernu FoodWell marka Bakalland dołączyła do...
Trwają prace nad nową ustawą o Rzeczniku MŚP...
Zawirowania w światowym handlu...
Rodzimym firmom przyda się promocja ze strony instytucji...
Firmy skupiają się na gromadzeniu zapasów...
Światowi dostawcy nie nadążają z dostawami do Polski...