„Zdrowo w szkle"
ZUH Robico oraz producent opakowań szklanych, firma O-I, mając na uwadze zalety szkła, postanowiły podjąć współpracę w ramach kampanii „Zdrowo w szkle". Wspólne przedsięwzięcie, które wystartowało w listopadzie, ma na celu uświadomienie zarówno konsumentom, jak i producentom pozytywnego wpływu szkła na zdrowie ludzkie i środowisko naturalne. Zróżnicowane aktywności będą również prowadzone na platformie społecznościowej Facebook. Kolejnym krokiem wspólnej kampanii jest wyrażenie aprobaty dla Friends of Glass oraz „Nothing to hide".
Robico dołącza Friends of Glass oraz popiera kampanię "Nothing to hide"
Friends of Glass, czyli Europejskie Forum Konsumentów, wspierane przez Europejską Federację Opakowań Szklanych, reprezentuje branżę opakowań szklanych na poziomie międzynarodowym. Główną misją Friends of Glass jest promowanie opakowań szklanych, podnoszenie świadomości na temat walorów szkła oraz prezentowanie zalet recyklingu szklanych opakowań. Główną platformą komunikacyjną forum w Polsce, jest interaktywna strona http://www.friendsofglass.com/pl. Użytkownicy mogą między innymi zostać „oficjalnym przyjacielem szkła", poznać najważniejsze fakty dotyczące szkła oraz posłuchać Hanka - śpiewającego o swoim życiu w postaci szklanej butelki.
Konsumenci coraz częściej sami dostrzegają zalety opakowań szklanych i domagają się większej dostępności żywności w szkle na rynku. Potwierdzają to wyniki przeprowadzonych w 2010 roku badań*. Aż 88% Europejczyków wybiera żywność w szklanych opakowaniach. Uzyskane wyniki wykazały również, że konsumenci mają ograniczony dostęp do żywności i napojów w szklanych opakowaniach, pomimo, że chęć taką wyrażają.
Przeprowadzone badania zainicjowały europejską kampanię informacyjną „Nothing to hide", obejmującą swym zasięgiem 19 europejskich krajów. Jej celem jest ukazanie korzystnego wpływu szklanych opakowań na zdrowie oraz środowisko naturalne. Uświadamia ona także odbiorcom, że nie tylko jakość produktu, ale i opakowanie jest istotne z punktu widzenia zdrowia i ekologii. W Polsce kampanii „NIC do ukrycia" poświęcony jest portal http://www.nothingisgoodforyou.pl/. Konsumenci, mogą się dzięki niemu dowiedzieć, że szkło ma zbawienny wpływ nie tylko na środowisko naturalne, ale i zdrowie ludzkie. Jest ono materiałem obojętnym, co pod względem migracji substancji do żywności i napojów czyni je najbezpieczniejszym opakowaniem na rynku.
„Współczesny konsument to świadomy odbiorca. Wie czego chce i wybiera produkty odpowiadające jego potrzebom. Europejska Federacja Opakowań szklanych dostrzega te potrzeby, popierając aktualne trendy statystykami. Popierając oba przedsięwzięcia prezentujemy nasze przekonania , które znajdują wyraz w naszej ofercie mleka w szklanej butelce. Opakowanie szklane nie zmienia smaku, chroni przed utratą wartości odżywczych, nie zawiera żadnych substancji szkodliwych. Z tego też względu, doceniając szkło jako doskonały materiał opakowaniowy oraz mając na uwadze ochronę środowiska dołączamy do Friends of Glass oraz aktywnie wspieramy działania wokół kampanii „Nothing to hide" - mówi Alicja Tomaszewska, Specjalista ds. Handlu i Marketingu.
Dlaczego szkło dla Zimnego Mleka?
Sztandarowy produkt z portfolio ROBICO - Zimne Mleko sprzedawane jest w butelce szklanej. Obecnie jest to jedyne mleko na polskim rynku zapakowane w tego typu opakowaniach. Produkt kierowany jest do wymagających klientów, doceniających niezawodną jakość oraz wyjątkowy, niepowtarzalny smak.
Robico, mając świadomość jak istotna jest ochrona najwyższej jakości mleka, wybrało opakowanie, które taką ochronę może zapewnić. Szkło wykonane z trzech naturalnych składników, może ulec wielokrotnemu przetworzeniu, chroniąc przy tym środowisko naturalne. Dzięki pełnej sterylności oraz zerowej transmisji nie wchodzi ono także w reakcję z produktem i nie zmienia jego właściwości. Szklana butelka działa również jak naturalna bariera przed drastycznymi zmianami temperatur i rozwojem bakterii, co jest niezwykle ważne w przypadku mleka.
„Wybór szklanej butelki do mikrofiltrowanego Zimnego Mleka był oczywisty. Mając na uwadze dobro naszych klientów, ochronę jakości naszego produktu oraz środowisko naturalne był to jedyny możliwy wybór. Przyłączamy się do Friends of Glass i w pełni popieramy działania kampanii „NIC do ukrycia" podnoszącej świadomość konsumentów na temat walorów szklanych opakowań" - podkreśla Edyta Rapsiewicz, Dyrektor ds. Handlu i Marketingu.
*Badanie Consumer Preference & Packaging in Europe zlecone przez FEVE, przeprowadzone w sierpniu 2010 roku w 19 krajach Europy, w tym Polsce , przez TNS. W badaniu wzięło udział 9,5 tysiąca respondentów.
(maj)
tagi: Robico ,
21 listopada 2024 roku w wieku 68 lat zmarł Krzysztof Pakuła...
W październiku 2024 r. całkowita wartość sprzedaży w...
W tym roku Polacy planują mniej kosztowne święta niż...
Obie strony czeka kilka lat przygotowań...
Sztuczna inteligencja jest coraz mocniej wykorzystywana przez...
Ankietowani wskazali pięć rzeczy, których obecnie...
Do zmian muszą się dostosować także małe przedsiębiorstwa...
Z początkiem stycznia 2025 roku Polska obejmie rotacyjną...