Dzięki tej wydłużonej w czasie akcji jest szansa pobicia zeszłorocznego wyniku zbiórki. W każdym supermarkecie Lidl przy wszystkich kasach zostaną umieszczone autoryzowane skarbony, które klienci będą mogli napełniać podczas dokonywania zakupów. Zebrane w ramach XIX finału środki zasilą konto Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, z którego dochody przeznaczone będą na zakup najnowocześniejszego sprzętu dla dzieci z chorobami urologicznymi i nefrologicznymi.
„Tym razem chcemy pomóc lekarzom we wczesnym wykrywaniu wad układu moczowego u chorych dzieciaków" - wyjaśnia Jurek Owsiak. - „Wierzymy w Was, w Wasze dobre serca i w powodzenie tej tygodniowej akcji."
Dokonując codziennych zakupów, zawsze można wrzucić drobne z otrzymanej reszty do skarbony. „Dzięki dobrej woli i hojności naszych klientów, rok temu w przykasowych skarbonach Wielkiej Orkiestry znalazło się około 600 tysięcy złotych" - mówi Anna Biskup z Lidl, odpowiedzialna za realizację akcji społecznych. - „Mamy nadzieję, że i tym razem będzie to równie udany wynik. W końcu chodzi o zdrowie przyszłych pokoleń, naszych dzieci, a tym samym i nasze. Stąd też nasze oddanie idei społecznej pomocy, w którą chcieliśmy zaangażować całą organizację - firmę i tysiące jej klientów" - wyjaśnia Anna Biskup.
Organizacja zbiórki to wielkie przedsięwzięcie logistyczne angażujące centra dystrybucyjne i ponad 400 supermarketów w całej Polsce. Do każdej kasy trafi skarbona, a pracownik ją obsługujący będzie zachęcał do zbiórki. Kasjerzy, z najbardziej efektywnych sklepów Lidla, pojawią się wraz z przedstawicielami zarządu firmy w studio TVP2, reprezentując firmę i ogłaszając wynik zbiórki.
Społeczne poparcie idei WOŚP rośnie z roku na rok, podobnie jak rekordowe sumaryczne kwoty przekazane przez Polaków. Biorąc pod uwagę koniunkturę gospodarczą i wzrost dochodów społeczeństwa, wciąż można spodziewać się tendencji zwyżkowej i zaskakujących wyników zbiórki. Potwierdzają to klienci.
„Naprawdę nie mam problemu z wrzuceniem choćby symbolicznej dwuzłotówki reszty przy robieniu zakupów nawet kilka razy w ciągu tygodnia" - mówi Anna z Wrocławia. - „Mój portfel tego nie odczuje, a gdy zbierze się do kupy wszystkie skarbonki, to pewnie okaże się, że uratowaliśmy życie przynajmniej kilkorga dzieci. No i mam pewność, że te pieniądze trafią do Wielkiej Orkiestry, a moje dziecko może pochwalić się w przedszkolu serduszkiem jeszcze przed niedzielnym finałem."
Zbiórka w sklepach Lidl zakończy się 9 stycznia o godzinie 18.00. O godzinie 20.00 tradycyjnie już zostanie zapalone symboliczne „światełko do nieba". Kilka godzin później na antenie TVP2 Jurek Owsiak ogłosi, ile pieniędzy udało się zebrać w kasach sieci Lidl w całej Polsce.
Akcję Lidla na rzecz WOŚP wesprze szeroko zakrojona kampania reklamowa.
(M.D)
tagi: lidl ,
21 listopada 2024 roku w wieku 68 lat zmarł Krzysztof Pakuła...
W październiku 2024 r. całkowita wartość sprzedaży w...
W tym roku Polacy planują mniej kosztowne święta niż...
Obie strony czeka kilka lat przygotowań...
Sztuczna inteligencja jest coraz mocniej wykorzystywana przez...
Ankietowani wskazali pięć rzeczy, których obecnie...
Do zmian muszą się dostosować także małe przedsiębiorstwa...
Z początkiem stycznia 2025 roku Polska obejmie rotacyjną...