Projekt szkoleniowy jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Budżetu Państwa i realizowany w ramach poddziałania 2.1.1 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, pod nadzorem Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Jego budżet wyniósł 3 875 945,81 złotych, z czego 3 100 756,65 złotych to kwota dofinansowania, a 775 189,16 złotych to wartość wkładu własnego Grupy Makarony Polskie. Koszt szkolenia jednego pracownika w ramach projektu wyniósł 20 399 złotych.
Podstawowymi celami projektu szkoleniowego było nabycie i podniesienie kwalifikacji pracowników, wzrost poziomu integracji poszczególnych grup pracowników i ich identyfikacji z firmą oraz poprawa efektywności działania Grupy. Zgodnie z prowadzonymi podczas trwania projektu badaniami (I i II stopień ewaluacji projektów szkoleniowych wg D. Kirkpatricka), na koniec sierpnia 2010 roku 94% pracowników objętych projektem deklarowało zadowolenie z przeprowadzonych szkoleń, a 82% twierdziło, że dzięki nim podniosło swoje kwalifikacje.
„Ze względu na dynamiczny rozwój Grupy Makarony Polskie, stałe podnoszenie kwalifikacji pracowników oraz ich identyfikacja z firmą i jej strategią jest dla nas jednym z najważniejszych celów korporacyjnych. Przeprowadzony projekt szkoleniowy jest bardzo ważnym elementem tego procesu. Dzięki niemu możemy w efektywny sposób zrównoważyć rozwój pracowników na wszystkich szczeblach Grupy Makarony Polskie. Jesteśmy świadomi, że utrzymanie wysokiego poziomu rozwoju firmy jest nie tylko pochodną rozwoju sprzedaży i produkcji, ale także rozwoju wykwalifikowanej kadry" - komentuje projekt szkoleniowy Paweł Nowakowski, Prezes Zarządu Grupy Makarony Polskie.
W programie szkoleniowym wzięli udział pracownicy reprezentujący wszystkie szczeble struktury organizacyjnej spółek Makarony Polskie i Stoczek: kadra kierownicza, pracownicy działu obsługi klienta oraz logistyki, pracownicy działów handlowego oraz marketingu, pracownicy administracyjni oraz pracownicy bezpośrednio związani z produkcją. Dla każdego z obszarów kompetencyjnych sformułowano cele dydaktyczne oraz zakres szkoleń wraz ze wstępnymi założeniami organizacyjnymi.
Ważnym elementem projektu były szkolenia informatyczne, przygotowujące do wprowadzenia w Grupie Makarony Polskie systemu informatycznego klasy ERP. Dzięki nim możliwe było wprowadzenie nowych rozwiązań informatycznych usprawniających zarządzanie w ramach kilku zakładów produkcyjnych, a także znacząco usprawniających system raportowania oraz komunikację pomiędzy poszczególnymi jednostkami organizacyjnymi Grupy.
Szkolenia realizowano na terenie całej Polski - w biurach i zakładach Spółki w Rzeszowie, Ząbkach, Częstochowie, Płocku i Stoczku Łukowskim, a także w wybranych ośrodkach szkoleniowych.
(M.D)
tagi: makarony polskie ,
21 listopada 2024 roku w wieku 68 lat zmarł Krzysztof Pakuła...
W październiku 2024 r. całkowita wartość sprzedaży w...
W tym roku Polacy planują mniej kosztowne święta niż...
Obie strony czeka kilka lat przygotowań...
Sztuczna inteligencja jest coraz mocniej wykorzystywana przez...
Ankietowani wskazali pięć rzeczy, których obecnie...
Do zmian muszą się dostosować także małe przedsiębiorstwa...
Z początkiem stycznia 2025 roku Polska obejmie rotacyjną...