Uroczyste wręczenie nagród odbyło się 6 grudnia 2010 r. w Pałacu Staszica w Warszawie. W uroczystości wzięło udział wielu znamienitych gości.
Tematem konkursu jest szeroko rozumiana promocja Polski - od zagranicznego wizerunku naszego kraju, przez promocję gospodarczą, a w tym eksport, inwestycje i turystykę, po promocję rozwoju regionalnego, edukacji, nauki, kultury, czy sportu.
Dla autorów najlepszych prac magisterskich przygotowano bardzo atrakcyjną pulę nagród finansowych - łącznie blisko 50 tysięcy złotych.
„Z roku na rok obserwujemy nie tylko przyrost liczby prac, ale także wzrost ich jakości, mierzony m.in. coraz większą różnorodnością podejmowanych tematów. Oprócz prac o znaczeniu ogólnokrajowym, dotyczących np. zagadnień wizerunku Polski czy promocji polskiego eksportu, jest rosnąca liczba opracowań podejmujących kwestie dość szczegółowe, takie jak atrakcyjność turystyczna konkretnych regionów, czy ocena działań promocyjnych wskazanych miast" - mówi prof. dr hab. Krzysztof Opolski - Przewodniczący Komisji Ekspertów. - „Przybywa zatem prac o bardzo praktycznym znaczeniu, które - bazując na dobrym warsztacie metodologicznym - prezentują zbiór przydatnych wniosków i rekomendacji".
Z kolei Przewodniczący Kapituły Konkursu - prof. dr hab. Alojzy Nowak podkreśla, że: „komisja Ekspertów oraz Kapituła Konkursu miały w tym roku wyjątkowo trudne zadanie. Wśród sporej liczby prac dobrych, zabrakło jednej takiej, która byłaby bezspornie uznana za najlepszą i godną najwyższego wyróżnienia - stąd też zdecydowano o odstąpieniu od przyznania pierwszej nagrody głównej. Niemniej wszystkie prace nagrodzone - w tym te, który zyskały branżowe nagrody specjalne - wyróżniają się innowacyjnością podjętych tematów, głębią analizy oraz oryginalnością wniosków. Ich autorom należą się ogromne gratulacje. Mogę chyba powiedzieć w imieniu organizatorów konkursu, że pokaźny, bardzo dobry dorobek dotychczasowych laureatów świadczy o tym, że tematyka promocji Polski zyskuje uznanie w badaniach na polskich uczelniach".
Konkurs „TERAZ POLSKA PROMOCJA" stał się w ostatnich latach jednym z najbardziej prestiżowych konkursów prac magisterskich. Głównym organizatorem projektu jest Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska". Inicjatywę współorganizują Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych, Polska Organizacja Turystyczna, a także Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości. Patronat honorowy nad projektem objęli Ministrowie: Gospodarki, Spraw Zagranicznych, Sportu i Turystyki, Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Rozwoju Regionalnego oraz Narodowy Bank Polski. W gronie licznych Partnerów znajdują się m.in. największe warszawskie uczelnie: UW, SGH i SGGW.
„Z roku na rok konkurs ma coraz większą renomę i to, co chyba cieszy mnie najbardziej to wyjątkowo owocna współpraca z pracownikami naukowymi wielu uczelni, którzy promują ideę naszego konkursu wśród swoich studentów. Doceniamy ich zaangażowanie i chęć współpracy przy tym projekcie" - mówi Krzysztof Przybył - Prezes Zarządu Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska".
Inicjatywę wspierają również Partnerzy: Wydział Nauk Ekonomicznych UW, Wydział Zarządzania UW, Instytut Nauk Ekonomicznych PAN, Narodowe Centrum Kultury, Agencja Rynku Rolnego, Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie, Deutsche Bank PBC S.A. oraz Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo S.A.
(M.D)
tagi: teraz polska ,
21 listopada 2024 roku w wieku 68 lat zmarł Krzysztof Pakuła...
W październiku 2024 r. całkowita wartość sprzedaży w...
W tym roku Polacy planują mniej kosztowne święta niż...
Obie strony czeka kilka lat przygotowań...
Sztuczna inteligencja jest coraz mocniej wykorzystywana przez...
Ankietowani wskazali pięć rzeczy, których obecnie...
Do zmian muszą się dostosować także małe przedsiębiorstwa...
Z początkiem stycznia 2025 roku Polska obejmie rotacyjną...