Nieskategoryzowane

CH Piast rozbudowane i z nową nazwą

Środa, 15 grudnia 2010
Zakończyła się rozbudowa centrum handlowego Piast w Szczecinie. Jedno z największych centrów handlowych w mieście zyskało również nową nazwę - Molo.

Proces rozbudowy, który pochłonął kwotę ok. 40 mln złotych (10 mln euro) rozpoczął się w maju tego roku. Centrum zostało powiększone o dodatkowe 2 500 mkw. powierzchni handlowej. Wśród największych najemców znaleźli się Media Markt (zajmujący 5 670 mkw.), Carrefour (6 500 mkw.), Komfort (ok 1 500 mkw.), H&M (ok. 1 500 mkw.) oraz New Yorker zajmujący powierzchnię ok. 950 mkw. Dodatkowo w rozbudowanym centrum uruchomiono pierwszą w Szczecinie restaurację sieci Burger King. Podczas pierwszych czterech dni od ponownego otwarcia, CH Molo odwiedziło ponad 100 tys. klientów.

"ING Real Estate Investment Management zarządza wysokiej klasy nieruchomościami na wszystkich znaczących rynkach z portfelem wartym ponad 65 miliardów euro. Jesteśmy obecni na czterech kontynentach - w Europie, Ameryce Północnej, Azji i Australii. A dziś, tutaj w Szczecinie, mamy przyjemność otwierać zupełnie wyjątkowe... Molo! Pierwsze w świecie molo bez bezpośredniego dostępu do morza. Prestiżowa inwestycja i obiekt zupełnie niezwykły. Oto otwiera - niczym każde „typowe" molo - prawdziwie szerokie perspektywy" - powiedział podczas otwarcia Centrum Handlowego Molo Krzysztof Bocianowski, Head of Asset Management Poland w ING Real Estate Investment Management Poland, reprezentujący właściciela centrum.

Rozbudowane CH Molo zyskało nowy wygląd, a powierzchnia handlowa centrum została powiększona do 28 000 mkw. Zmieniona została fasada budynku, zmianie uległ też wystrój wnętrz. Całości dopełnił nowy system oświetlenia obiektu. Dodatkowo unowocześniono systemy wentylacji i klimatyzacji oraz system bezpieczeństwa. W centrum oraz na parkingach należących do obiektu zainstalowano też nowe kierunkowskazy.

Molo to centrum handlowe o powierzchni 28 000 mkw. położone w północno-zachodniej części Szczecina. Najemcami centrum są znane polskie i zagraniczne marki takie jak H&M, Tally Weijl, Triumph, New Yorker, Apart, Cropp Town, Cubus, Douglas, Deichmann, Gatta, Home & You, House, Levi's/Mustang, Matras, Orsay czy Reserved.

Centrum rozpoczęło swoją działalności w 2000 roku pod nazwą CH Piast. Było jednym z pierwszych tego typu obiektów w Szczecinie. Co roku średnio odwiedzało go ok. 4 mln klientów.

Właścicielem CH Molo jest ING Property Fund Central and Eastern Europe (ING PFCEE). ING PFCEE jest funduszem inwestującym w nieruchomości w pełni zarządzanym przez ING REIM CEE.

ING PFCEE, oprócz CH Molo, jest właścicielem czterech innych obiektów w Polsce - dwóch budynków biurowych: Prosta Office Center i Trinity II zlokalizowanych w Warszawie oraz dwóch warszawskich centrów handlowych: King Cross (wspólnie z GE Real Estate) oraz Wars-Sawa-Junior (wspólnie z Centrum Development and Investment S.A.).

(Maja Święcka)