Nieskategoryzowane

Efekty kampanii "Koniec z głodem"

Środa, 15 grudnia 2010
Ponad 6 300 złotych i 2 200 wpisów solidarności od internautów - oto efekty kampanii „Koniec z głodem".

"Zebrana kwota zostanie podzielona na dwie części - połowę otrzyma Światowy Program Żywnościowy ONZ na program dożywiania dzieci w szkołach, zaś drugą - Federacja Banków Żywności w Polsce na zakup kuchni mobilnych" - mówi Anita Stec z Unilevera, współorganizatora akcji. - "Szczególnie cieszy nas ogromne społeczne wsparcie naszej akcji, widoczne w liczbie i treści wpisów internautów na tzw. Wall'u."

Fundusze pozyskano z trzech źródeł: wpłat internautów, zbiórki zorganizowanej przez pracowników Unilevera oraz wpisów internautów na http://www.konieczglodem.pl/ (za każdy z nich organizatorzy przekazali 2 PLN na wsparcie głodujących i niedożywionych). Łącznie pozwoliło to zebrać ponad 6300 PLN.

"Akcja trwała od Światowego Dnia Żywności 16 października do końca listopada. Każdego dnia poparcie dla akcji - w postaci wpisów na „Wallu" - wyrażało blisko 50 internautów" - mówi Piotr Panasiuk z organizacji studenckiej CEMS, współorganizatora akcji.

Tegoroczna edycja była już trzecią odsłoną programu. Łącznie od 2008 roku zgromadzono fundusze na blisko 60 000 posiłków szkolnych na rzecz podopiecznych Światowego Programu Żywnościowego ONZ.

O tym jak potrzebna jest to pomoc, świadczą tragiczne statystyki: z powodu głodu lub niedożywienia cierpi 925 milionów ludzi - oznacza to, że co 7 osoba nie ma co jeść. W Polsce w skrajnym ubóstwie - które jest najczęstszą przyczyną niedożywienia - żyje ponad 2 mln osób.

Organizatorzy zapowiadają kontynuowanie akcji.

(Maja Święcka)