Nieskategoryzowane

Szczęśliwa siódemka inicjatywy „Warto być za!”

Czwartek, 09 grudnia 2010
Znamy już laureatów V. edycji konkursu „Warto być za!". Dzięki wszystkim, którzy zdecydowali się wziąć udział w głosowaniu, siedem spośród nominowanych piętnastu organizacji pożytku publicznego z całego kraju, otrzymało nagrody o łącznej wartości pół miliona złotych. Środki finansowe przekazane w ramach inicjatywy, której organizatorem jest Kompania Piwowarska zostały przeznaczone na pomoc najbardziej potrzebującym.

Opinia publiczna głosując za pomocą sms, strony dedykowanej projektowi - warto.eu, a także na Facebooku zadecydowała do kogo trafi pół miliona złotych. W tym roku, dzięki głosom, pomoc otrzymają dzieci z rodzin ubogich i dysfunkcyjnych, dzieci z problemami emocjonalnymi, rodzice dzieci niepełnosprawnych, osoby w podeszłym wieku oraz niewidomi. Wygrana w konkursie pozwoli wszystkim organizacjom zrealizować projekty, które mają na celu wsparcie ich podopiecznych.

W roku bieżącym na konkurs wpłynęło 100 projektów. Spośród poprawnie wypełnionych wniosków Rada Ekspertów wybrała 24 najlepsze projekty, które zostały następnie poddane pod ocenę Rady Programowej. W skład obu Rad weszli przedstawiciele świata biznesu, nauki, kultury i mediów, wybierając ostatecznie 15 projektów w dwóch kategoriach: 100 tys. zł i 50 tys. zł.

Wyłonione przez Zespół Ekspertów i Radę Programową projekty, poddane zostały w ostatnim etapie ocenie opinii publicznej, która oddając swój głos, wybrała finałową siódemkę. Dodatkowo swoje głosy oddali również pracownicy Kompanii Piwowarskiej, które były liczone podwójnie.

Kryteria ocen były różne, ale zawsze ukierunkowane na pomoc osobom potrzebujących wsparcia. Organizatorzy założyli, że społeczności lokalne najlepiej orientują się w potrzebach swoich regionów i dzięki ich głosom, środki finansowe trafiły tam, gdzie są najbardziej potrzebne i będą dobrze wykorzystane.

W imieniu Kompanii Piwowarskiej - organizatora konkursu, pragnę bardzo serdecznie podziękować wszystkim, którzy zaangażowali się w organizację, jak i przebieg całego konkursu. Bardzo dziękuję osobom biorącym udział w głosowaniu za tak szeroki odzew. W tym roku dzięki dodatkowej możliwości głosowana również na Facebooku w program zaangażowało się ponad 18.000 osób, czyli dwukrotnie więcej niż w roku ubiegłym. Jestem przekonana, że pomoc, którą otrzymały nagrodzone organizacje, przełoży się na pomoc tysiącom potrzebujących." - mówi Katarzyna Radecka, kierownik do spraw odpowiedzialności społecznej w Kompanii Piwowarskiej S.A.

W tym roku spośród 15 projektów poddanych pod głosowanie opinii publicznej wybrano 7 laureatów w dwóch kategoriach:

 

KATEGORII I - 100 tys. zł

1. Stowarzyszenie ASLAN - „Dorastanie z dobrym wspomaganiem" - Celem projektu jest zmniejszenie różnic w społecznych i edukacyjnych szansach dzieci i młodzieży
z rodzin ubogich, dysfunkcyjnych i zagrożonych wykluczeniem społecznym. Adresowany jest do 60 osób w tym do 30 dzieci i młodzieży w wieku z Warszawy.

2. Stowarzyszenie Rodziców i Opiekunów Dzieci Niepełnosprawnych „Dać szansę" - „Zobaczyć barwę, poczuć zapach" - Celem projektu jest zakup wyposażenia do sali doświadczania świata i zorganizowanie zajęć z pedagogiem oraz logopedą w nowopowstałej sali dla 100 beneficjentów ostatecznych, dzieci i młodzieży niepełnosprawnej do 18 roku życia.

3. Stowarzyszenie WIOSNA - „Akademia Przyszłości - każde dziecko ma prawo do sukcesu" - Celem projektu jest pomoc dzieciom zagrożonym wykluczeniem społecznym poprzez wyrównanie ich szans edukacyjnych. Beneficjentami jest młodzież szkolna ze szkół podstawowych i gimnazjów z obszarów blokowisk dużych miast. W 2011r. w Akademii Przyszłości weźmie udział 1000 dzieci.

KATEGORII  II -  50 tys. zł

1. Stowarzyszenie na Rzecz Ludzi w Podeszłym Wieku „Dar Serca" - „Dziadkowie w sieci" - Celem projektu jest zapobieganie wykluczeniu informacyjnemu osób starszych. Projekt skierowany jest do 2 grup uczestników, między którymi występują różnice co najmniej jednego pokolenia. Są to pensjonariusze Dziennego Domu Pomocy Społecznej „Wrzos" dla ludzi starszych oraz Wychowankowie Specjalistycznej Placówki Opiekuńczo - Wychowawczej Wsparcia Dziennego dla dzieci z zaburzonym zachowaniem.

2. Polski Związek Niewidomych - „Marsz po sukces" - Celem projektu jest zapobieganie zjawisku wykluczenia społecznego inwalidów wzroku. Projekt skierowany jest do 12 osób niewidomych i słabowidzących z powiatów: tyskiego, bieruńsko-lędzińskiego i mikołowskiego. Są to osoby ubogie.

3. Stowarzyszenie Pomocy Osobom z Problemami Emocjonalnymi SPOZA - „Radosne Maluchy" - Celem projektu jest stworzenie środowiskowej formy wsparcia dziennego oraz objęcie opieką pedagogiczną, psychologiczną i wychowawczą dzieci w wieku 3-5 lat pochodzących z rodzin zagrożonych marginalizacją społeczną.

4. Pracowania Alternatywnego Wychowania - Przedszkole „U ciekawskich" - Celem projektu jest wyrównanie szans edukacyjnych dzieci w wieku przedszkolnym z łódzkich środowisk marginalizowanych. W tym celu uruchomione zostanie środowiskowe przedszkole socjoterapeutyczne.

Konkurs „Warto być za!" organizowany przez Kompanię Piwowarską S.A., skierowany jest do organizacji pożytku publicznego i polega na dofinansowaniu projektów opracowanych z myślą
o osobach i grupach wykluczonych społecznie z powodu ubóstwa. Zwycięskie projekty w tym roku otrzymały łącznie pół miliona zł., by móc pomagać grupom osób z tzw. III sektora. Do tej pory z tego rodzaju pomocy skorzystało blisko 12000 osób, które dzięki tej inicjatywie poprawiły swój status społeczny. Projekt jest wpisany w strategię CSR Kompanii Piwowarskiej.

(M.D)

 

tagi: kompania piwowarska ,