W poszczególnych branżach handlowych oceny koniunktury są zróżnicowane. Pozytywnie koniunkturę oceniają przedstawiciele branż: artykuły gospodarstwa domowego ogółem (plus 11 - spadek o 7 punktów w porównaniu z poziomem z października), żywnościowej (plus 10 - wzrost o 4 punkty w stosunku do poziomu z października) oraz pojazdy samochodowe (plus 2 - wzrost o 1 punkt w porównaniu do poziomu z października). Przedsiębiorcy z branży włókno, odzież, obuwie oceniają koniunkturę nieznacznie negatywnie (minus 1 - spadek o 1 punkt w stosunku do poziomu z października).
Spośród badanych jednostek, w listopadzie 4,0% deklaruje, że nie odczuwa żadnych barier w prowadzeniu bieżącej działalności (5,5% przed rokiem). Największe trudności napotykane przez respondentów zgłaszających występowanie barier związane są z: konkurencją na rynku (barierę tę sygnalizuje 54% przedsiębiorstw, 67% w listopadzie 2009 r., znaczenie tej bariery spadło w największym stopniu w porównaniu z ocenami sprzed roku), kosztami zatrudnienia (51% w listopadzie br., 57% w analogicznym miesiącu 2009 r.), niedostatecznym popytem (45% w listopadzie br., 44% przed rokiem), a także wysokimi obciążeniami na rzecz budżetu (43% w listopadzie br., 51% rok temu).
(maj)
tagi: koniunktura , GUS ,
21 listopada 2024 roku w wieku 68 lat zmarł Krzysztof Pakuła...
W październiku 2024 r. całkowita wartość sprzedaży w...
W tym roku Polacy planują mniej kosztowne święta niż...
Obie strony czeka kilka lat przygotowań...
Sztuczna inteligencja jest coraz mocniej wykorzystywana przez...
Ankietowani wskazali pięć rzeczy, których obecnie...
Do zmian muszą się dostosować także małe przedsiębiorstwa...
Z początkiem stycznia 2025 roku Polska obejmie rotacyjną...