W poszczególnych branżach handlowych oceny koniunktury są zróżnicowane. Pozytywnie koniunkturę oceniają przedstawiciele branż: artykuły gospodarstwa domowego ogółem (plus 11 - spadek o 7 punktów w porównaniu z poziomem z października), żywnościowej (plus 10 - wzrost o 4 punkty w stosunku do poziomu z października) oraz pojazdy samochodowe (plus 2 - wzrost o 1 punkt w porównaniu do poziomu z października). Przedsiębiorcy z branży włókno, odzież, obuwie oceniają koniunkturę nieznacznie negatywnie (minus 1 - spadek o 1 punkt w stosunku do poziomu z października).
Spośród badanych jednostek, w listopadzie 4,0% deklaruje, że nie odczuwa żadnych barier w prowadzeniu bieżącej działalności (5,5% przed rokiem). Największe trudności napotykane przez respondentów zgłaszających występowanie barier związane są z: konkurencją na rynku (barierę tę sygnalizuje 54% przedsiębiorstw, 67% w listopadzie 2009 r., znaczenie tej bariery spadło w największym stopniu w porównaniu z ocenami sprzed roku), kosztami zatrudnienia (51% w listopadzie br., 57% w analogicznym miesiącu 2009 r.), niedostatecznym popytem (45% w listopadzie br., 44% przed rokiem), a także wysokimi obciążeniami na rzecz budżetu (43% w listopadzie br., 51% rok temu).
(maj)
tagi: koniunktura , GUS ,
Znamy laureatów Sustainability Awards For Retail! Podczas...
Należąca do koncernu FoodWell marka Bakalland dołączyła do...
Trwają prace nad nową ustawą o Rzeczniku MŚP...
Zawirowania w światowym handlu...
Rodzimym firmom przyda się promocja ze strony instytucji...
Firmy skupiają się na gromadzeniu zapasów...
Światowi dostawcy nie nadążają z dostawami do Polski...