Nowa Stokrotka w Lublinie ma powierzchnię 1 600 mkw., z czego 1 000 mkw. przeznaczonych jest na supermarket, a pozostałą przestrzeń zajmuje 11 najemców. Jest zlokalizowana na osiedlu „Felin", które liczy około 6000 mieszkańców. W pobliżu znajdują się także dwa domy studenckie. Placówka powstała od podstaw, na niezabudowanej wcześniej działce.
„Dynamicznie zwiększamy liczbę placówek w całym kraju. Stawiamy zarówno na rozwój organiczny, ale bazujemy także na przejęciach lokalnych sklepów. W naszym działaniu kierujemy się zasadami solidarności i uczciwości kupieckiej. Priorytetem dla nas są długotrwałe, partnerskie relacje handlowe. Od 2011 planujemy dodatkową intensyfikację działań - chcemy otwierać 40-50 sklepów rocznie" - mówi Artur Kawa, prezes Emperia Holding SA.
Następne otwarcia sklepów Stokrotka planowane są we Wrocławiu i Sokołowie Podlaskim. Obecnie sieć pozyskała już 17 nowych lokalizacji pod swoje placówki, a kolejne 9 zostanie sfinalizowanych do końca listopada. Spółka planuje zamknąć rok z minimum 23 nowo otwartymi sklepami. Stokrotka konsekwentnie rozwija sieć przez budowę mini galerii osiedlowych, zakup bądź najem lokali handlowych, czy też jako strategiczny najemca w dużych galeriach handlowych.
Stokrotka Sp. z o.o. jest jedną z najdynamiczniej rozwijających się sieci handlowych w Polsce. Powstała w 1994 roku w Lublinie, a obecnie obejmuje swym zasięgiem teren całego kraju. Spółka jest właścicielem sieci 177 supermarketów Stokrotka oraz 8 delikatesów Delima. Stokrotka to spółka z całkowicie polskim kapitałem i bogatymi tradycjami polskiego handlu detalicznego.
Zgodnie ze strategią grupy na lata 2010-2012 Emperia Holding zostanie podzielona na komplementarne wobec siebie dywizje biznesowe W pierwszej kolejności powstaną dwa podmioty: Grupa Dystrybucyjna Tradis oraz Dywizja Supermarketów (z wydzielonym nieruchomościowym funduszem inwestycyjnym).
Supermarkety Stokrotka to sklepy, w których nawet najbardziej wymagający klienci znajdą asortyment spełniający ich potrzeby. Są to placówki o wielkości od 500 do 1 400 mkw. Oferta sklepów obejmuje nawet do 10 000 pozycji asortymentowych, wśród których znaleźć można bogaty wybór produktów świeżych: mięso i wędliny, owoce i warzywa, pieczywo i nabiał, a także produktów chemicznych, gospodarstwa domowego oraz ciekawą ofertę alkoholi i win z całego świata. W supermarketach Stokrotka i Delima dostępne są także produkty lokalne, pochodzące od regionalnych dostawców oraz marki własne. Wysoki poziom obsługi w każdej z placówek dostosowany jest do potrzeb nowoczesnego handlu.
Sklepy należące do Stokrotka Sp z o.o. - Stokrotka i Delima - zlokalizowane są na osiedlach mieszkalnych, w centrach miast i ciągach pieszych. Wśród nich znajdują się zarówno tradycyjne placówki, jak i lokalne centra handlowe.
Obecnie spółka koncentruje się na dalszym rozwoju działalności i rozpoczyna przygotowania do planowanego na 2013 rok wejścia na Giełdę Papierów Wartościowych. Dołączenie do prestiżowego grona spółek giełdowych zapewni Stokrotce pełną transparentność i podwyższy jej zdolność akwizycyjną. Pozwoli także na uzyskanie realnej wartości ekonomicznej firmy. Kolejnym krokiem - prowadzącym do upublicznienia - będzie transformacja firmy w Spółkę Akcyjną.
(Maja Święcka)
21 listopada 2024 roku w wieku 68 lat zmarł Krzysztof Pakuła...
W październiku 2024 r. całkowita wartość sprzedaży w...
W tym roku Polacy planują mniej kosztowne święta niż...
Obie strony czeka kilka lat przygotowań...
Sztuczna inteligencja jest coraz mocniej wykorzystywana przez...
Ankietowani wskazali pięć rzeczy, których obecnie...
Do zmian muszą się dostosować także małe przedsiębiorstwa...
Z początkiem stycznia 2025 roku Polska obejmie rotacyjną...