Nieskategoryzowane

Kolejne wyróżnienie marki Łaciate

Środa, 03 listopada 2010
Marka Łaciate znalazła się w gronie TOP 50 czyli najsilniejszych marek w Polsce w najnowszym badaniu BrandAsset Valuator przeprowadzonym przez BAV Consulting.

"To kolejne cenne wyróżnienie dla naszej sztandarowej marki, które bardzo cieszy" - mówi Edmund Borawski, prezes Spółdzielni Mleczarskiej Mlekpol, właściciela marki Łaciate.  - "Łaciate istnieje na rynku od ponad 10 lat i cieszy się niezmiennym uznaniem konsumentów, co oczywiście jest dla nas, producenta „łaciatych" produktów, wielkim wyróżnieniem i świadczy o tym, że trafiamy w gusta klienta i zapotrzebowanie rynku."

Przypomnijmy, iż w portfolio marki Łaciate znajduje się mleko, mleczka smakowe, mleko zagęszczone, masło, mixełko oraz śmietanka. 

Kolejną falę badań kondycji marek obecnych na rodzimym rynku przeprowadziła BAV Consulting - należąca do grupy Young & Rubicam Brands. Globalne badanie BrandAsset Valuator to autorski projekt BAV opierający się na 4 filarach:

1. wyróżnialność - pokazuje, czym marka różni się od innych, co jest w niej unikalnego, czy konsumenci są skłonni zapłacić więcej niż za zwykły produkt, jak cechy charakterystyczne marki przełożyć na marżę i zysk,

2. zapotrzebowanie - mówi w jakim stopniu marka odpowiada na potrzeby konsumentów i na ile jest adekwatna do ich oczekiwań,

3. szacunek - odzwierciedla, w jakim stopniu marka spełnia swe obietnice, jaki jest poziom zaufania konsumentów do marki i jej reputacja,

4. wiedza - pokazuje stopień zażyłości konsumenta z marką, jak konsument rozumie markę, jak z niej korzysta. Ten filar odnosi się do doświadczeń konsumentów i jest kumulacją wszystkich działań marketingowych od momentu wprowadzenia marki na rynek.

Trzy pierwsze miejsca w badaniu zajęły marki: Lipton, WOŚP i Delicje.

BrandAsset Valuator to światowe badanie opinii konsumenckich i innowacyjne narzędzie mierzące kondycję i wartość marek. Stanowi podręcznikowy kanon współczesnego marketingu.

Właścicielem i producentem marki Łaciate jest SM Mlekpol. Firma skupuje i przerabia 13% pozyskiwanego w kraju surowca. Najbardziej znane marki Mlekpolu to Łaciate, Milko i Mazurski Smak. Spółdzielnię tworzy 12 zakładów (w Grajewie, Kolnie, Mrągowie, Sejnach, Zambrowie, Augustowie, Bydgoszczy, Sokółce, Dąbrowie Białostockiej, Radomiu, Zwoleniu i Gorzowie Wielkopolskim) oraz 14,5 tysiąca dostawców - producentów mleka. Spółdzielnia zatrudnia ponad 2 400 osób.

(Maja Święcka)