Sieć Koliber działa na terenie województw śląskiego, małopolskiego i opolskiego. Powstała w 2000 roku z inicjatywy grupy niezależnych kupców, specjalizujących się w handlu kosmetykami i artykułami gospodarstwa domowego. Obecnie sieć liczy 64 placówki, a jej średnie roczne obroty brutto wynoszą 51 mln złotych. Głównym dostawcą sklepów Koliber jest hurtownia AMBRA należąca do Grupy Handlowej Emperia.
„Drogerie Koliber doskonale pasują do struktury Grupy Emperia. Zakupem tej spółki było zainteresowanych wiele podmiotów z branży. Cieszymy się, że zarząd tej sieci zdecydował się na współpracę właśnie z nami. Nie mam wątpliwości, że dokonali najlepszego wyboru z możliwych" - mówi Artur Kawa, prezes zarządu Emperia Holding SA.
Grupa Handlowa Emperia już od 2009 roku w swojej działalności dynamicznie rozwija segment chemiczno-kosmetyczny. Pierwszym krokiem w kierunku umocnienia pozycji Emperii w tym obszarze rynku było przejęcie spółki Ambra - wiodącego dystrybutora chemii gospodarczej i kosmetyków. Dzięki ponad 20-letniemu doświadczeniu i nowoczesnemu systemowi IT Ambra stała się jednym z najważniejszych partnerów dla kluczowych producentów oraz koncernów branży chemicznej i kosmetycznej działających na polskim rynku. Spółka dysponuje zapleczem magazynowym o powierzchni ponad 1500 mkw., działającym w systemie wysokiego składowania. W swojej ofercie posiada 12 tysięcy pozycji asortymentowych.
„Mamy ambitne plany rozwoju Grupy Dystrybucyjnej Tradis i konsekwentnie szukamy atrakcyjnych możliwości inwestycyjnych. Biorąc po uwagę stale poszerzaną ofertę chemiczno-kosmetyczną oraz wysoką jakość usług oferowanych przez Tradis na terenie całego kraju, z pełnym przekonaniem twierdzę, że jesteśmy dobrym partnerem dla polskich drogerii. Szeroki asortyment towarów, atrakcyjne warunki handlowe, nowoczesne systemy IT, niezawodna i tania logistyka czynią z Grupy Dystrybucyjnej Tradis wiodącego partnera handlowego dla wszystkich polskich sklepów" - mówi Dariusz Kalinowski, członek zarządu Tradis.
Grupa Dystrybucyjna Tradis jest organizatorem sieci franczyzowych sklepów i supermarketów o różnorodnych formatach, dostosowanych do oczekiwań i potrzeb polskich konsumentów. Spółki franczyzowe Tradisu tworzą cenione przez klientów sieci: Lewiatan, Groszek, Euro Sklep i Milea. Wspólnie z polskimi kupcami Grupa Dystrybucyjna Tradis organizuje sieci franczyzowe, jest także strategicznym partnerem Spółdzielni Społem w Polsce.
W jego strukturach znajduje się PSD - Partnerski Serwis Detaliczny dedykowany tym odbiorcom. W ramach PSD już wiosną przyszłego roku rozpocznie działalność nowa sieć handlowa GAMA. Stworzą ją placówki 56 spółdzielni. Sieć będzie miała zasięg ogólnopolski i podstawą jej stanie się ponad 500 istniejących już sklepów spółdzielczych.
Grupa Dystrybucyjna Tradis prowadzi sprzedaż hurtową dóbr FMCG przez magazyny Cash&Carry i Centra Dystrybucji rozlokowane w całej Polsce. Specjalizuje się w obsłudze serwisowej, z dowozem do klienta, która stanowi 80% działalności dystrybucyjnej.
Grupa Dystrybucyjna Tradis planuje intensyfikację działań handlowych skierowanych do sklepów przy stacjach benzynowych w Polsce. Od czerwca 2010 roku jest dostawcą słodyczy, napojów i piwa do ponad 1400 stacji benzynowych PKN ORLEN. Umowa z PKN ORLEN to przykład wykorzystania skali Tradisu do współpracy z dużymi podmiotami, prowadzącymi działalność detaliczną na terenie całego kraju. Ogromne znaczenie ma tu nowoczesny system elektronicznych zamówień, który Tradis wykorzystuje już od kilku lat oraz doświadczenie w obsłudze serwisowej, z dowozem do klienta. Ponadto, na podstawie deklaracji, jakie zostały przekazane w ostatnich dniach przez PKN ORLEN SA, współpraca między firmami będzie dynamicznie rozwijana. Nowy zakres kooperacji dotyczyć może innych kategorii produktowych, a także udziału Tradis w projektach rozwoju sprzedaży ORLEN.
Grupa Dystrybucyjna Tradis - wyodrębniona ze struktur Emperii - zamierza zdobyć pozycję lidera polskiego rynku dystrybucji FMCG w ciągu najbliższych kilku lat. Głównym założeniem strategii prezentowanej przez spółkę jest intensywny rozwój organiczny i aktywny udział w konsolidacji rynku handlu hurtowego. Do końca marca 2011 roku Tradis planuje zadebiutować na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.
(Monika Dawiec)
tagi: emperia ,
Z najnowszego raportu pt. „Obawy i lęki mikro oraz małych...
W październiku 2024 r. całkowita wartość sprzedaży w...
21 listopada 2024 roku w wieku 68 lat zmarł Krzysztof Pakuła...
Obie strony czeka kilka lat przygotowań...
Sztuczna inteligencja jest coraz mocniej wykorzystywana przez...
Ankietowani wskazali pięć rzeczy, których obecnie...
Do zmian muszą się dostosować także małe przedsiębiorstwa...
Z początkiem stycznia 2025 roku Polska obejmie rotacyjną...