Kampania objęła swoim zasięgiem 135 miast z 14 województw. Zbiórki krwi odbywały się w ambulansach PCK i RCKiK przy sklepach sieci Intermarché i Bricomarché. Jednocześnie w ramach kampanii odbywały się akcje edukacyjne mające na celu popularyzację ruchu honorowego krwiodawstwa, a także pokazy udzielania pierwszej pomocy. Jak co roku do akcji przyłączyli się także sami pracownicy Grupy Muszkieterów, którzy zainaugurowali kampanię zbiórką krwi w swojej centrali. W ciągu trzech lat organizatorom udało się zaangażować w kampanię 9 846 osób i zebrać 4 392 litry krwi.
Rekordowy wynik spośród wszystkich dotychczasowych edycji kampanii uzyskano w tym roku w Andrychowie w województwie małopolskim, gdzie krew oddało aż 99 mieszkańców. Świetne rezultaty uzyskały także Oleśnica i Jelcz-Laskowice w województwie dolnośląskim, gdzie krew oddało odpowiednio 81 i 80 osób, a także Zawiercie w województwie śląskim, gdzie do punktu poboru krwi zgłosiło się 78 mieszkańców. Najwyższą średnią dawców odnotowano ponownie w województwie mazowieckim i wyniosła ona 62 osoby.
"Jesteśmy zadowoleni z przebiegu tegorocznej kampanii i dziękujemy wszystkim, którzy zechcieli się do nas przyłączyć. Szczególne wyrazy uznania należą się mieszkańcom miast, które ucierpiały w wyniku powodzi, bo mimo tak wielkiej tragedii byli w stanie podzielić się z innymi, najcenniejszym darem, jakim jest krew. Wyników gratulujemy także miastom, które brały udział w naszej kampanii po raz pierwszy i pokazały, że los innych nie jest im obojętny. Wszystkie miasta odwiedzimy ponownie w przyszłym roku" - mówi Bartłomiej Tarłowski, p.o. Kierownika Dyrekcji Komunikacji i Informacji Grupy Muszkieterów.
"Krew uzyskana w wyniku wszystkich trzech edycji kampanii „Zbieramy krew dla Polski" - 4 392 litry oddanych przez 9 846 osób to niezwykle cenny dar dla chorych i ofiar wypadków. Trzeba pamiętać, że choć w Polsce z roku na rok przybywa dawców, zapotrzebowanie na krew stale rośnie. W naszym kraju krew oddaje obecnie 31 osób na 1 000 mieszkańców, podczas gdy w Europie Zachodniej - ponad 60 osób. Każda inicjatywa honorowego krwiodawstwa jest więc bardzo ważna, póki nie da się zastąpić życiodajnego płynu innym lekiem. Istotne jest szerzenie honorowego krwiodawstwa jako pewnego rodzaju posłannictwa. Dzięki współpracy z lokalnymi sklepami Intermarché i Bricomarché mamy możliwość dotarcia z ideą honorowego krwiodawstwa do mniejszych miejscowości. Dzięki temu także ich mieszkańcy mają szansę przyłączyć się do tak ważnej misji" - komentuje Elżbieta Śmietanka, zastępca Dyrektora Generalnego Zarządu Głównego Polskiego Czerwonego Krzyża.
Zachęcając do oddawania krwi już trzeci raz z rzędu oraz wspierając Polski Czerwony Krzyż, który od ponad pół wieku patronuje honorowemu krwiodawstwu, Grupa Muszkieterów pomaga zaspokoić rosnące potrzeby banków krwi w całej Polsce i zapotrzebowanie szpitali, a co najważniejsze ratuje wiele istnień ludzkich. W Polsce co minutę potrzebny jest litr krwi, który można uzyskać od dwóch dawców.
„Konwój Muszkieterów Oddaj Krew - Uratuj Życie" to kolejna, po przedświątecznej zbiórce darów, szeroko zakrojona akcja Grupy Muszkieterów, która stała się stałym elementem prospołecznej działalności tego zrzeszenia przedsiębiorców.
Więcej informacji o kampanii można uzyskać na stronach internetowych: www.muszkieterowie.pl, www.intermarche.pl, www.bricomarche.pl, www.oddajkrew.pl, www.pck.pl.
(Maja Święcka)
tagi: Grupa Muszkieterów ,
Z najnowszego raportu pt. „Obawy i lęki mikro oraz małych...
W październiku 2024 r. całkowita wartość sprzedaży w...
21 listopada 2024 roku w wieku 68 lat zmarł Krzysztof Pakuła...
Obie strony czeka kilka lat przygotowań...
Sztuczna inteligencja jest coraz mocniej wykorzystywana przez...
Ankietowani wskazali pięć rzeczy, których obecnie...
Do zmian muszą się dostosować także małe przedsiębiorstwa...
Z początkiem stycznia 2025 roku Polska obejmie rotacyjną...