Nieskategoryzowane

Milea zaproponowała franczyzobiorcom zmiany w koncepcie

Czwartek, 14 października 2010
Nowoczesne rozwiązania informatyczne, efektywniejsza logistyka i nowe standardy operacyjne - sieć Milea chce wspólnie z franczyzobiorcami wprowadzić zmiany w koncepcie. Ma być jeszcze lepiej dostosowany do warunków rynkowych. Wdrażane rozwiązania mają ułatwić sieci konkurowanie z wielkopowierzchniową i dyskontową konkurencją.

Milea od początku swojej działalności dynamicznie rozwija sieć, podnosi standardy oraz jakość placówek, a tym samym wyznacza trendy w polskiej franczyzie. Zaproponowane zmiany w pakietach są odpowiedzią na nowe warunki rynkowe oraz oczekiwania aktualnych i przyszłych franczyzobiorców.

"Milea jest pełnym modelem franczyzy dającej kompleksowe rozwiązania - od źródeł zaopatrzenia, po zarządzanie asortymentem, ceną i promocjami. Zaawansowana logistyka, profesjonalne systemy informatyczne czy efektywność operacyjna to elementy bardzo istotne dla funkcjonowania sklepu, i właśnie na to stawiamy" - mówi Dariusz Bożek, Prezes Zarządu Detal Koncept, organizatora sieci Milea Delikatesy.

Nowe rozwiązania, mające podnieść atrakcyjność sieci, Milea zaprezentowała podczas pierwszego, ogólnopolskiego zjazdu franczyzobiorców w Pałacu w Sieniawie. Propozycje zostały uporządkowane w dwóch pakietach: handlowym i operacyjnym.

W pakiecie handlowym zmiany dotyczą obszaru współpracy logistyczno-handlowej z głównymi dostawcami, nowych rozwiązań informatycznych w zarządzaniu asortymentem i dodatkowych regulacji dotyczących premii handlowych. Rozwiązania proponowane w zakresie współpracy logistycznej i handlowej są wynikiem szeregu rozmów i spotkań z dotychczasowymi franczyzobiorcami Milea. Ich celem jest udoskonalenie wcześniejszych rozwiązań funkcjonujących w tych obszarach.

"Ulepszamy rozwiązania informatyczne zapewniając dostęp do pełnej oferty asortymentowej kluczowego dostawcy sieci - Grupy Dystrybucyjnej Tradis. Wprowadzamy także grafiki dostaw, uwzględniające specyfikę poszczególnych lokalizacji. Udoskonalamy również warunki handlowe, gwarantując franczyzobiorcom m.in. najlepsze ceny zakupu najbardziej rotujących produktów" - podkreśla Mirosław Wawryszczuk, Dyrektor Handlowy Detal Koncept.

Zaproponowane franczyzobiorcom rozwiązania z zakresu zarządzenia asortymentem dotyczą przede wszystkim budowy kartotek asortymentowych. Dzięki określeniu znaczenia poszczególnych kategorii asortymentowych i wykorzystaniu unikalnego programu informatycznego REGO powstały rekomendacje asortymentowe, które uwzględniają specyfikę poszczególnych lokalizacji i najpełniej odpowiadają na potrzeby klientów danej placówki. Zgodnie z założeniami, każdy franczyzobiorca do końca roku otrzyma szczegółowe planogramy dla pierwszych kategorii asortymentowych zbudowane w oparciu o specjalistyczne badania. Zaproponowany asortyment ma zaowocować największą możliwą sprzedażą z powierzchni sklepu, którą dysponuje dany kupiec.

"System REGO pozwala "uszyć" indywidualną ofertę asortymentową na miarę każdego sklepu, złożoną zarówno z asortymentu o charakterze ogólnopolskim jak i produktów lokalnych. Efektem dla każdego sklepu jest kartoteka wszystkich kategorii asortymentowych" - dodaje Wawryszczuk.

Wdrożenie systemu REGO nie niesie za sobą żadnych dodatkowych obciążeń finansowych dla franczyzobiorców, nie wymaga też zmiany stosowanych programów magazynowo-sklepowych. Program zapewnia komunikację pomiędzy centralną kartoteką asortymentową, a oprogramowaniem sklepowym bez konieczności poznawania obsługi nowego oprogramowania. Obecnie REGO współpracuje z dwoma powszechnie użytkowanymi systemami sklepowymi. Trwają prace nad certyfikacją kolejnych systemów.

Modyfikacje w regulacjach dotyczących premii handlowych mają uprościć zasady ich naliczania i przekazywania franczyzobiorcom.

Zmiany dotyczą także standardów codziennego funkcjonowania sklepów. Od kilku tygodni w sieci Milea działa nowy system komunikacji z klientami. Każda placówka została opatrzona szczegółową informacją na temat możliwości wyrażenia opinii o działalności danego sklepu, szerokości oferty czy jakości obsługi. W planach są także szkolenia personelu i kadry zarządzającej. Umożliwi to ruszający w 2011 roku system szkoleń Akademia Milea.

"Te zmiany wprowadzają sieć Milea - obecną na rynku już od ponad dwóch lat - w nowy etap działalności. Podnosimy jakość, ulepszamy ofertę, usprawniamy komunikację. To wszystko w krótkim czasie przełoży się na większe zadowolenie klientów i zyski dla franczyzobiorców" - dodaje prezes Dariusz Bożek.

Rocznica powstania konceptu była okazją do spotkania twórców i partnerów sieci. Podczas konferencji w Sieniawie podsumowano dotychczasową działalność sieci i omówiono plany na kolejne lata. O skutecznym prowadzeniu biznesu w branży FMCG opowiadał uczestnikom spotkania Richard Mbewe - ceniony ekonomista, znany m.in. z programu "Plus Minus" w TVP.

(Maja Święcka)

tagi: Milea ,