Milea od początku swojej działalności dynamicznie rozwija sieć, podnosi standardy oraz jakość placówek, a tym samym wyznacza trendy w polskiej franczyzie. Zaproponowane zmiany w pakietach są odpowiedzią na nowe warunki rynkowe oraz oczekiwania aktualnych i przyszłych franczyzobiorców.
"Milea jest pełnym modelem franczyzy dającej kompleksowe rozwiązania - od źródeł zaopatrzenia, po zarządzanie asortymentem, ceną i promocjami. Zaawansowana logistyka, profesjonalne systemy informatyczne czy efektywność operacyjna to elementy bardzo istotne dla funkcjonowania sklepu, i właśnie na to stawiamy" - mówi Dariusz Bożek, Prezes Zarządu Detal Koncept, organizatora sieci Milea Delikatesy.
Nowe rozwiązania, mające podnieść atrakcyjność sieci, Milea zaprezentowała podczas pierwszego, ogólnopolskiego zjazdu franczyzobiorców w Pałacu w Sieniawie. Propozycje zostały uporządkowane w dwóch pakietach: handlowym i operacyjnym.
W pakiecie handlowym zmiany dotyczą obszaru współpracy logistyczno-handlowej z głównymi dostawcami, nowych rozwiązań informatycznych w zarządzaniu asortymentem i dodatkowych regulacji dotyczących premii handlowych. Rozwiązania proponowane w zakresie współpracy logistycznej i handlowej są wynikiem szeregu rozmów i spotkań z dotychczasowymi franczyzobiorcami Milea. Ich celem jest udoskonalenie wcześniejszych rozwiązań funkcjonujących w tych obszarach.
"Ulepszamy rozwiązania informatyczne zapewniając dostęp do pełnej oferty asortymentowej kluczowego dostawcy sieci - Grupy Dystrybucyjnej Tradis. Wprowadzamy także grafiki dostaw, uwzględniające specyfikę poszczególnych lokalizacji. Udoskonalamy również warunki handlowe, gwarantując franczyzobiorcom m.in. najlepsze ceny zakupu najbardziej rotujących produktów" - podkreśla Mirosław Wawryszczuk, Dyrektor Handlowy Detal Koncept.
Zaproponowane franczyzobiorcom rozwiązania z zakresu zarządzenia asortymentem dotyczą przede wszystkim budowy kartotek asortymentowych. Dzięki określeniu znaczenia poszczególnych kategorii asortymentowych i wykorzystaniu unikalnego programu informatycznego REGO powstały rekomendacje asortymentowe, które uwzględniają specyfikę poszczególnych lokalizacji i najpełniej odpowiadają na potrzeby klientów danej placówki. Zgodnie z założeniami, każdy franczyzobiorca do końca roku otrzyma szczegółowe planogramy dla pierwszych kategorii asortymentowych zbudowane w oparciu o specjalistyczne badania. Zaproponowany asortyment ma zaowocować największą możliwą sprzedażą z powierzchni sklepu, którą dysponuje dany kupiec.
"System REGO pozwala "uszyć" indywidualną ofertę asortymentową na miarę każdego sklepu, złożoną zarówno z asortymentu o charakterze ogólnopolskim jak i produktów lokalnych. Efektem dla każdego sklepu jest kartoteka wszystkich kategorii asortymentowych" - dodaje Wawryszczuk.
Wdrożenie systemu REGO nie niesie za sobą żadnych dodatkowych obciążeń finansowych dla franczyzobiorców, nie wymaga też zmiany stosowanych programów magazynowo-sklepowych. Program zapewnia komunikację pomiędzy centralną kartoteką asortymentową, a oprogramowaniem sklepowym bez konieczności poznawania obsługi nowego oprogramowania. Obecnie REGO współpracuje z dwoma powszechnie użytkowanymi systemami sklepowymi. Trwają prace nad certyfikacją kolejnych systemów.
Modyfikacje w regulacjach dotyczących premii handlowych mają uprościć zasady ich naliczania i przekazywania franczyzobiorcom.
Zmiany dotyczą także standardów codziennego funkcjonowania sklepów. Od kilku tygodni w sieci Milea działa nowy system komunikacji z klientami. Każda placówka została opatrzona szczegółową informacją na temat możliwości wyrażenia opinii o działalności danego sklepu, szerokości oferty czy jakości obsługi. W planach są także szkolenia personelu i kadry zarządzającej. Umożliwi to ruszający w 2011 roku system szkoleń Akademia Milea.
"Te zmiany wprowadzają sieć Milea - obecną na rynku już od ponad dwóch lat - w nowy etap działalności. Podnosimy jakość, ulepszamy ofertę, usprawniamy komunikację. To wszystko w krótkim czasie przełoży się na większe zadowolenie klientów i zyski dla franczyzobiorców" - dodaje prezes Dariusz Bożek.
Rocznica powstania konceptu była okazją do spotkania twórców i partnerów sieci. Podczas konferencji w Sieniawie podsumowano dotychczasową działalność sieci i omówiono plany na kolejne lata. O skutecznym prowadzeniu biznesu w branży FMCG opowiadał uczestnikom spotkania Richard Mbewe - ceniony ekonomista, znany m.in. z programu "Plus Minus" w TVP.
(Maja Święcka)
tagi: Milea ,
Dotychczasowy dyrektor sprzedaży i członek zarządu w Kraft...
Z najnowszego raportu pt. „Obawy i lęki mikro oraz małych...
W październiku 2024 r. całkowita wartość sprzedaży w...
Obie strony czeka kilka lat przygotowań...
Sztuczna inteligencja jest coraz mocniej wykorzystywana przez...
Ankietowani wskazali pięć rzeczy, których obecnie...
Do zmian muszą się dostosować także małe przedsiębiorstwa...
Z początkiem stycznia 2025 roku Polska obejmie rotacyjną...