Tesco troszczy się o środowisko naturalne wykorzystując w swoich sklepach wiele zielonych rozwiązań oraz zachęcając swoich klientów do proekologicznych działań. Stosowanie przyjaznych środowisku technologii nabiera sensu dopiero wtedy, gdy łączy się z edukacją w zakresie ekologii i uwrażliwianiem na temat problemów środowiska. Dlatego kolejna już edycja programu Tesco dla Szkół ma na celu pokazanie dzieciom, że ekologiczne rozwiązania to prosty sposób na ochronę środowiska naturalnego, a ich rodzicom, że ekologia może być opłacalna również dla nich.
„Chcemy edukować, promować zielone inicjatywy i podsuwać ekologiczne rozwiązania, idąc z duchem czasu. Stąd pomysł konkursu filmowego w ramach programu Tesco dla Szkół. Jestem przekonany, że dzięki takiej formie zaangażowania uczniów w ekologię, wszyscy zrobimy więcej dla środowiska. Tę zieloną lekcję powinniśmy odrobić razem " - mówi Ryszard Tomaszewski, prezes Tesco Polska.
Zadaniem jakie stoi przed uczestnikami realizowanego w ramach programu Tesco dla Szkół konkursu „Ekomania Filmowania" jest przygotowanie krótkiego filmiku prezentującego proekologiczne rozwiązania stosowane na co dzień w szkole lub w domu. Młodzi filmowcy mogą nakręcić swój ekofilmik używając telefonu komórkowego, aparatu fotograficznego lub kamery. Następnie zgłaszają go do udziału w konkursie poprzez stronę http://www.tescodlaszkol.pl/, która pełni główną platformę komunikacji programu i jest także narzędziem służącym ocenie prac konkursowych przez internautów.
To oni w pierwszej kolejności będą oceniać zamieszczone na stronie filmiki i spośród nich wybiorą 30 najciekawszych, do których autorów trafią nowoczesne pracownie multimedialne. Dodatkowo, spośród zwycięskiej trzydziestki, Jury Ekspertów programu wyłoni 3 zespoły, które otrzymają nagrody Grand Prix - najlepsi z najlepszych pojadą na zagraniczną ekowycieczkę.
Partnerem merytorycznym programu Tesco dla Szkół została Fundacja Partnerstwo dla Środowiska reprezentowana w Jury konkursu „Ekomania Filmowania" przez Małgorzatę Łuszczek. Program wspierają również pełniący funkcję ekspertów i członków Jury - Małgorzata Ohme, psycholog oraz Mirosław Jakubik, operator i montażysta filmowy. Partnerami medialnymi są Głos Nauczycielski oraz Pani Domu i Przyjaciółka.
Realizację konkursu „Ekomania Filmowania" wspierają skierowane bezpośrednio do klientów sklepu Tesco działania promocyjne (POS, POS TV i IMS) oraz kampania na portalu http://www.nk.pl/. Program Tesco dla Szkół promowany jest również wśród pracowników firmy Tesco poprzez narzędzia komunikacji wewnętrznej (plakaty i ulotki informacyjne oraz gazetka wewnętrzna).
Regulamin oraz wszystkie szczegóły dot. konkursu „Ekomania Filmowania" dostępne są na stronie internetowej http://www.tescodlaszkol.pl/. Konkurs realizowany jest od 1 października 2010 r. do 31 stycznia 2011 roku. Jego sekretariat oraz biuro prasowe prowadzi agencja Garden of Words.
(Maja Święcka)
tagi: Tesco ,
Grupa Eurocash w pierwszym kwartale 2025 r. wypracowała 6,9...
W I kw. 2025 r. stwierdzono 9,3 tys. przestępstw kradzieży w...
Naczelny Sąd Administracyjny wydał wyrok potwierdzający...
Mennica Skarbowa odnotowała około 50-procentowy wzrost...
Co ósmy wciąż jednak nie potrafi ich wskazać...
Obecnie 49,1% Polaków dobrze ocenia swoją sytuację...
Platforma strategicznego dialogu w Warszawie i Waszyngtonie...
Kobiety wciąż są w mniejszości we władzach spółek...