Tajemniczy klienci działający na zlecenie międzynarodowej firmy badawczej International Service Check (ISC) odwiedzili 27 sieci drogeryjnych z Polski, Bułgarii, Rumunii, Czech, Słowacji oraz Węgier. Oceniano między innymi jakość obsługi oraz zdolności sprzedażowe pracowników.
Brano pod uwagę również obsługę przy kasie oraz umiejętność dobrania produktów do indywidualnych potrzeb i oczekiwań klientów oraz sprawdzano, czy pracownicy podejmują działania nastawione na budowę lojalności klientów. Dodatkowym kryterium oceny był wygląd punktów handlowych, czystość i porządek na terenie obiektów oraz prezencja pracujących tam osób.
Ze względu na specyfikę badania 96,5% badaczy wybranych przez firmę ISC stanowiły kobiety. Najliczniejszymi grupami wiekowymi w przypadku Polski były osoby z przedziału wiekowego 25-35 lat (71,2%) oraz 36-45 lat (5,8%). Osoby poniżej 25 roku życia stanowiły 19,2% badających, natomiast najmniej liczną grupą (3,8%) były osoby w wieku powyżej 46 roku życia. Podsumowując wizyty testowe tajemniczy klienci wypełniali ankiety składające się z prawie 60 pytań na podstawie, których firma ISC stworzyła raport dotyczący oceny sieci drogeryjnych w Europie Środkowej.
Sklepy Drogerie Natura zostały bardzo pozytywnie ocenione w kategorii jakości obsługi klienta, wygrywając w zestawieniu z takimi sieciami jak: Rossmann, Aster, Yves Rocher, Superpharm, The Body Shop czy Marionnaud.
„Jest to dla nas bardzo pozytywna wiadomość, która tylko potwierdza poprawność prowadzonej przez Drogerie Natura misji, którą jest bycie jak najbliżej klienta i sprawienie, aby zakupy były dla Niego przyjemnością" - mówi Wojciech Filipczyk, prezes firmy Polbita, która jest właścicielem sieci.
Dla przypomnienia, Drogerie Natura zostały w tym roku uhonorowane Godłem „Jakość Obsługi 2009", przyznanym przez konsumentów w drodze głosowania internetowego.
(Monika Dawiec)
tagi: natura ,
Żabka oficjalnie otworzyła nowoczesne centrum logistyczne w...
Jak wynika z najnowszego raportu firmy technologicznej...
Dzięki podpisanej z Axpo Polska umowie route-to-market sklepy...
Zawirowania w światowym handlu...
Rodzimym firmom przyda się promocja ze strony instytucji...
Firmy skupiają się na gromadzeniu zapasów...
Światowi dostawcy nie nadążają z dostawami do Polski...
Inwestycje w maszyny i wyższa sprzedaż...