By wyjść naprzeciw oczekiwaniom konsumentów spragnionym prawdziwego smaku napoju Coca-Cola, ale nie zawierającego jednocześnie kalorii, w 2005 roku stworzona została Coca-Cola Zero. Pół dekady później, ta młoda marka wdarła się do dziesiątki najlepiej sprzedających się napojów gazowanych w USA.
W Polsce Coca-Cola Zero została wprowadzona na rynek w kwietniu 2008 roku i w przeciągu niecałego roku przewyższyła ponad dwukrotnie planowany wynik sprzedaży. Coke Zero zaistniała w świadomości polskich konsumentów dzięki oryginalnej i przykuwającej uwagę reklamie telewizyjnej, w której grupa antyterrorystów Coca-Cola Zero SWAT ratuje z opresji młodego mężczyznę zaskoczonego w mieszkaniu swojej dziewczyny niezapowiedzianą wizytą jej rodziców.
Coke Zero dała się również zauważyć dzięki prowadzonym akcjom samplingowym, podczas których zawitała do kilkudziesięciu miast w Polsce Do wybranych miast marka specjalnie sprowadziła symulator skoków spadochronowych, by każdy mógł poczuć, jak to jest swobodnie unosić się w powietrzu, a tym samym przekraczać granice, które tylko z pozoru wydają się nieosiągalne.
Działania w Polsce nie omijają również mediów społecznościowych, gdzie marka prowadzi aktywności dotyczące m.in. Marka „Marasa" Nowakowskiego, skoczka spadochronowego, który przy pomocy Coca-Cola Zero spróbuje dokonać niemożliwego i weźmie udział w próbie bicia rekordu świata w skokach spadochronowych.
„Coca-Cola Zero w Polsce od ponad dwóch lat inspiruje do poszukiwania szczęścia w indywidualny sposób, pozwala żyć bez skrępowania konwencjami i bez obaw o ocenę. Kampania wprowadzająca markę Coca-Cola Zero w 2008 roku na polski rynek była najlepiej zapamiętaną spośród wszystkich kampanii napojów gazowanych przeprowadzonych w tamtym okresie i została nagrodzona srebrną statuetką EFFIE. Dzięki skutecznemu połączeniu działań w różnych obszarach marketingu i komunikacji, udaje nam się konsekwentnie zwiększać obecność Coca-Cola Zero w kategorii napojów gazowanych typu „Cola" - light. Marka jest obecnie liderem tej kategorii z 21,6% udziałem ilościowym (Źródło: AC Nielsen, sierpień 2010)" - mówi Rafał Jakubowiak Marketing Manager z Coca-Cola Poland Services.
(Monika Dawiec)
tagi: coca-cola ,
W tym roku Browar Okocim świętuje 180-lecie istnienia. Z tej...
Znamy laureatów Sustainability Awards For Retail! Podczas...
Grupa wypracowała stabilne wyniki finansowe na poziomie 287,4...
Eksperci szacują, że niewyspani pracownicy mogą kosztować...
Trwają prace nad nową ustawą o Rzeczniku MŚP...
Zawirowania w światowym handlu...
Rodzimym firmom przyda się promocja ze strony instytucji...
Firmy skupiają się na gromadzeniu zapasów...