Zapełnienie koszyka podstawowymi produktami kosztuje średnio o około 33 % więcej niż w grudniu 2019 roku, przed pandemią
1. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Opinia24 dla Too Good To Go
2, aż 75% badanych podejmuje działania, by ograniczyć wydatki spożywcze, z czego 30% robi to regularnie, a 45% od czasu do czasu. Szukanie tańszego, ale nadal dobrego jedzenia, stało się dla większości nową praktyką.
Oszczędność, która cieszy
Kupowanie jedzenia z krótkim terminem przydatności za mniej to nie tylko sposób na oszczędność, ale także czynność, która sprawia przyjemność. Z raportu Too Good To Go i Opinia24 wynika, że 48% Polaków odczuwa satysfakcję, gdy kupi tańsze jedzenie, a 8% dumę. Jednocześnie aż 94% z nas chciałoby, aby produkty o krótkim terminie przydatności były przeceniane tuż przed upływem daty ważności, co może pozytywnie wpłynąć na zmniejszenie skali marnowanego jedzenia przez biznesy spożywcze.
Właśnie na tę potrzebę odpowiada firma wpływu społecznego Too Good To Go. Aplikacja pozwala ratować nadwyżkowe jedzenie z restauracji, piekarni czy supermarketów, oferując je w formie Paczek Niespodzianek. W Polsce z aplikacji korzysta już 4,5 mln użytkowników, którzy każdego dnia mogą polować na to, czego nie udało się sprzedać. Wszystko to nawet za ¼ ceny wyjściowej. Zakup jednej Paczki Niespodzianki tygodniowo np. w supermarkecie za 11,99 zł o wartości 36 zł, może przynieść oszczędności sięgające 1250 zł rocznie. To się opłaca.
Polacy oczekują niższych cen produktów z krótką datą ważności, bo to sposób na oszczędność, ale też też pozytywne działanie na rzecz środowiska. Takie zakupy nie są już powodem do wstydu, jak to bywało w przeszłości, lecz świadomym wyborem. Aplikacja Too Good To Go staje się coraz ważniejszym narzędziem w przeciwdziałaniu marnowania żywności i wspiera zrównoważoną konsumpcję - mówi Anna Podkowińska-Tretyn, Country Director Too Good To Go w Polsce.
Rosnąca siła ruchu przeciw marnowaniu jedzenia
Przez 6 lat działalności użytkownicy Too Good To Go w Polsce uratowali przed zmarnowaniem 15 mln Paczek Niespodzianek, czyli 15 ton jedzenia, oszczędzając 468 mln złotych. W ciągu trzech ostatnich lat tempo wzrostu korzystania z aplikacji Too Good To Go zwiększyło się aż pięciokrotnie, co pokazuje rosnącą popularność rozwiązania w czasach efektywności kosztowej.
Dzięki stale rosnącej sieci ponad 8 200 partnerów oraz nowym rozwiązaniom, jak niedawno uruchomionej usłudze Box Too Good To Go z dostawą, oferta staje się coraz bardziej dostępna na terenie całego kraju. W Too Good To Go można znaleźć Paczki Niespodzianki m.in. od Biedronka, Auchan, Costa Coffee, Starbucks, Green Caffe Nero, North Food, Gorąco Polecam, BP, Shell, Circle K, Carrefour a także zamawiać Boxy od Sonko, Heinz, OSHEE, Pudliszki, Mieszko i wielu innych. W sektorze sprzedaży detalicznej, dystrybucji żywności oraz gastronomii marnuje się 739 007 ton żywności rocznie, co stanowi 16,2%.
1 ASM Sales Force Agency, grudzień 2024
2 Badanie Opinia24 dla Too Good To Go przeprowadzone na reprezentatywnej próbie mieszkańców Polski w wieku 18-65 lat (n=1000)
Źródło: Too Good To Go
Fot: toogoodtogo.com