Handel

Duda przechodzi transformację - największa zmiana w historii marki

Poniedziałek, 14 kwietnia 2025 HURT & DETAL Nr 04/230. Kwiecień 2025
Marka Duda, znana Polkom i Polakom od ponad trzech dekad, przechodzi największą transformację w swojej historii. Nowe logo, odświeżone opakowania i zmienione pozycjonowanie to efekt szeroko zakrojonej strategii biznesowej, którą Cedrob Foods – właściciel marki – konsekwentnie realizował w ostatnich latach. Efekty można już obserwować na półkach sklepowych.
„Od dłuższego czasu czuliśmy potrzebę odświeżenia wizerunku marki Duda” – przyznaje Marietta Stefaniak, wiceprezes zarządu Cedrob Foods. Jak wyjaśnia, nowa identyfikacja to nie tylko zmiana wizualna, ale finalny etap trzyletniej transformacji, podczas której firma unowocześniła ofertę i rozwinęła nowe innowacyjne linie produktowe.

„Zmiana, o której dzisiaj mówimy jest naturalną konsekwencją tego, w jaki sposób ewoluowała w ostatnich latach marka Duda” – zaznacza Marietta Stefaniak, wiceprezes zarządu Cedrob Foods.
W tym okresie portfolio Dudy poszerzyło się m.in. o linię high protein, produkty convenience oraz pasty z kurczaka Premium. „Te innowacje zaczęły wymykać się naszej dotychczasowej wizualnej tożsamości” – przyznaje Leszek Organista, Senior Brand Manager w Cedrob Foods. „Potrzebowaliśmy nowego designu, który odda dynamiczny, nowoczesny i przyjazny charakter marki” – dodaje.

Nowa szata, ten sam smak

Kluczowym elementem transformacji marki Duda było odświeżenie designu opakowań. Zyskały one nową identyfikację wizualną – granatowy kolor, wyraziste zdjęcia gotowych produktów oraz charakterystyczny, diagonalny pas, który z jednej strony porządkuje portfolio, a z drugiej – przyciąga uwagę na półce, biegnąc w poprzek opakowania, a tym samym sklepowej ekspozycji. „To metafora naszej drogi” – mówi Marietta Stefaniak. „Często idziemy w poprzek trendów, ale to właśnie pozwala nam wyróżniać się i zaskakiwać” – wyjaśnia.

Zmienił się również logotyp. Zachował co prawda dotychczasowe barwy – czerwień i biel – jednak zyskał nowoczesny font oraz żółty grzebyk koguta. Ten detal, jak informuje Wojciech Maznas z agencji PND Futura odpowiadającej za rebranding, podkreśla drobiowy charakter produktów i wskazuje na przynależność do Grupy Cedrob – największego producenta drobiu w Polsce.

„Duda ma budzić zaufanie, dostarczać przyjemność oraz jakość. To coś, z czym marka kojarzy się już od dawna. Poprzez nowy branding chcieliśmy to jeszcze mocniej podkreślić” – mówi Wojciech Maznas z agencji PND Futura. „Duda jest marką znaną przede wszystkim ze smaku. Teraz dodatkowo oprócz jakości i smaku dokładamy też świetny design” – dodaje Leszek Organista.

Smak codziennych przyjemności

Nowa strategia pozycjonowania opiera się na prostym przekazie: Duda towarzyszy Polakom przy codziennych posiłkach. Jej symbolem stała się kanapka – powszechna, szybka i uniwersalna forma posiłku, która odzwierciedla bliskość marki z konsumentem.

„Niezależnie od tego, czy jesteśmy opiekunami rodzin, czy aktywnymi i wygodnymi konsumentami – przygotowywanie i spożywanie posiłków może być momentem zatrzymania, relacji, ekspresji. Właśnie to chcieliśmy wyrazić poprzez nowy branding oraz wartości, które stoją za marką” – mówi Wojciech Maznas z agencji PND Futura.

„Mieliśmy do zaadresowania pięć kluczowych wartości: smak, jakość, innowacyjność, wyróżnialność na półce i demokratyczność – chcemy, by każdy Polak mógł pozwolić sobie na dobrą kanapkę z wędliną Duda” – dodaje Leszek Organista, Senior Brand Manager w Cedrob Foods.

Efekty tej transformacji stają się już widoczne na półkach sklepowych. „Właśnie pokazujemy konsumentom bardzo spójną, nowoczesną i wyróżniającą się stronę opakowaniową naszej oferty. Nasza nowa identyfikacja ma mówić o tym, czym marka Duda jest dzisiaj” – podsumowuje Marietta Stefaniak.



tagi: Duda , transformacja , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,