Biedronka już z 31 milionami opakowań z obiegu zamkniętego i międzynarodową nagrodą!
Piątek, 28 lutego 2025
Rok 2024 był przełomowy dla sieci Biedronka w zakresie zamykania obiegu opakowań z tektury. Dzięki skutecznym działaniom na tym polu oraz współpracy z partnerami biznesowymi, sieć odnotowała 15% mniejszą emisję CO2 oraz 30% redukcję zużycia wody w procesie produkcji opakowań.
Jak wygląda zamknięty obieg opakowań z tektury w sieci Biedronka?
Kartony trafiające z produktami na półki sklepowe są starannie segregowane i zgniatane w sklepach przez specjalne belownice. Następnie, te sprasowane opakowania są transportowane do magazynu sieci, a stamtąd trafiają do papierni. Dzięki właściwej selekcji przekazany przez sieć Biedronka odpad, stanowi cenny surowiec dla papierni. W zakładzie przetwórstwa makulatury, tektura jest przetwarzana na nowy materiał, z którego produkowane są kartony do nowych opakowań produktów marek własnych Biedronki. W ten sposób opakowania z tektury zataczają pełną pętlę obiegu w sklepach i magazynach sieci.
Projekt oparto na współpracy biznesowej z trzema producentami opakowań na rynku polskim: Mondi, Dunapack i StoraEnso. Dzięki bliskiej współpracy biznesowej z tymi producentami opakowań, w 2024 roku na półkach Biedronki znalazło się ponad 31 milionów kartonów zbiorczych pochodzących z obiegu zamkniętego, posiadających specjalne oznaczenie closed-loop. Dzięki temu rozwiązaniu, tylko dla kartonów wykorzystywanych w fabryce zup należącej do sieci Biedronka, udało się ochronić 192 drzewa przed wycinką w skali roku. Produkcja opakowań z ponownie przetworzonych odpadów, wyselekcjonowanych podczas działań operacyjnych, odnotowała 15% mniejszą emisję CO2 oraz 30% redukcję zużycia wody w procesie produkcji.
Podsumowując projekt zamykania obiegu opakowań z tektury, możemy z dumą stwierdzić, że osiągnęliśmy imponujący wynik – 31 milionów opakowań z zamkniętego obiegu. Wiemy również jak ważne jest dzielenie się wiedzą z rynkiem dlatego we współpracy z firmą Mondi zorganizowaliśmy webinar, w którym w sposób praktyczny tłumaczymy jak sprawnie działać w temacie obiegu zamkniętego. Nasze działania zostały docenione i nagrodzone w uznanym międzynarodowym konkursie PAC Global Award 2025, co jest dowodem na to, jak ważny jest to projekt. - mówi Katarzyna Grabarska, starsza menedżerka ds. ekoprojektowania opakowań w sieci Biedronka.
Wyniki konkursu PAC Global Awards, ogłoszono w lutym 2025 roku. Closed-loop Biedronki otrzymał wyróżnienie na honorowej gali konkursowej w Nowym Jorku – Award of Distinction, za innowacyjne podejście w kierunku zarządzania odpadami i wprowadzenie koncepcji GOZ.
Aktualnie sieć poszukuje nowych partnerów do projektu w celu rozszerzenia działania closed-loop na polskim rynku. Kluczowym elementem procesu i zaangażowania producentów opakowań do projektu jest posiadanie zakładu przetwórstwa makulatury w swoich strukturach, który przerabia odebraną od Biedronki tekturę.
W 2025 r. sytuacja na polskim rynku pracy powinna pozostać...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.