Auto

Lidl Polska z ponad 250 stacji ładowania przed sklepami

Poniedziałek, 20 stycznia 2025
Zrównoważone budownictwo i wykorzystywanie ekologicznych rozwiązań to jedne z założeń polityki klimatycznej Lidl Polska. W celu wspierania elektromobilności w Polsce sieć rozpoczęła udostępnianie stacji ładowania pojazdów elektrycznych.
Zrównoważony rozwój i społeczna odpowiedzialność są wpisane w kulturę organizacyjną oraz tożsamość Lidl Polska. CSR marki opiera się na sześciu filarach: zaangażowaniu w dialog, promocji zdrowia, uczciwym działaniu, ochronie zasobów, klimatu oraz poszanowaniu bioróżnorodności.

W trosce o środowisko naturalne sieć Lidl Polska wykorzystuje proekologiczne rozwiązania technologiczne, takie jak pompy ciepła, energooszczędne oświetlenie LED, instalacje odzyskujące ciepło z urządzeń chłodniczych. Sieć wspiera też rozwój elektromobilności.

Jako Lidl Polska dążymy do zminimalizowania wpływu na zmiany klimatyczne i stałego ograniczania emisji gazów cieplarnianych poprzez opracowanie strategii oraz celów klimatycznych. Jednym z działań w tym zakresie jest wspieranie rozwoju elektromobilności. W tym celu rozpoczęliśmy udostępnianie stacji ładowania pojazdów elektrycznych, z których będą mogli korzystać nasi klienci w różnych miejscach w kraju – mówi Aleksandra Robaszkiewicz, Dyrektorka ds. Corporate Affairs i CSR  w Lidl Polska.

Elektromobilność

Sieć Lidl Polska jest jednym z prekursorów elektromobilności w polskim sektorze retail. Pierwsze stacje ładowania dla klientów uruchomiono w 2017 roku w Poznaniu i Warszawie. Już wtedy sieć podkreślała, jak istotne jest promowanie niskoemisyjnego transportu oraz wsparcie rozwoju elektromobilności w Polsce.

Od tamtej pory Lidl Polska konsekwentnie rozwija infrastrukturę ładowania dla aut elektrycznych. Obecnie sieć udostępniła już ponad 250 takich ładowarek przed sklepami w wielu miejscach w Polsce, m.in. w Warszawie, Łodzi, Poznaniu, Wrocławiu, Białymstoku, Toruniu, Łebie i Zakopanem. Sieć sklepów zrealizowała zamierzony plan i wyposażyła wszystkie swoje obiekty w min. jedną stację ładowania. Teraz sukcesywnie będzie je udostępniać klientom w kolejnych lokalizacjach.

Klienci mogą skorzystać z ładowarek o mocach w zakresie 11–60 kW. Przy większości sklepów zainstalowane są stacje o dużej mocy, które umożliwiają ładowanie dwóch pojazdów równocześnie. Korzystanie ze wszystkich obecnie udostępnianych stacji jest płatne – płatność można zrealizować kartą płatniczą.



Źródło: Komunikacja Plus
Fot: mat. prasowe


tagi: Lidl Polska , elektromobilności , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,