W ramach ekologicznej akcji społecznej „Zadbaj o środowisko" firma Carlsberg Polska edukowała uczestników letnich imprez, zwracając uwagę na problem zaśmiecania otoczenia, miejsc bliskich zamieszkania, a w szczególności terenów zielonych, rekreacyjnych.
Z EKOprogramem, którego zadaniem było uwrażliwienie na dbałość o otoczenie, firma zawitała na Dniach Morza, Dniach Brzeska i Sierpca, Biesiadzie Kasztelańskiej w Płocku oraz Seven Festivalu w Węgorzewie. Z akcją "Zadbaj o środowisko" obecna była również na koncercie Metallica, przeprowadzając ją wspólnie z Coca Colą i Telepizzą.
Podczas tych wszystkich imprez pełnoletni biesiadnicy byli zachęcani do wzięcia udziału w sprzątaniu plastikowych kubków jednorazowych po piwie, w zamian otrzymując - w specjalnej EKOStrefie - gadżety z materiałów biodegradowalnych, takie jak: czapki, maty plażowe, peleryny przeciwdeszczowe, długopisy i otwieracze. Profesjonalną utylizacją plastikowych kubków po złocistym trunku zajmowały się lokalne firmy recyklingowe. Podczas akcji były rozdawane również ulotki edukacyjne, w których zawarte zostały kluczowe zagrożenia wynikające ze śmiecenia oraz EKOporady, jak każdy z nas może pozytywnie wpływać na otoczenie z korzyścią dla środowiska.
"W ten sposób chcieliśmy przyczynić się do wzmocnienia świadomości ekologicznej uczestników imprez - lokalnych społeczności, turystów - kładąc nacisk na to, co należy czynić z opakowaniem po wypiciu trunku. Dlatego też zwracaliśmy uwagę na problem śmiecenia, ze szczególnym uwzględnieniem zaśmiecania terenów zielonych, gdzie bardzo często napotykamy między innymi opakowania po napojach" - mówi Adam Pawełas, Menedżer ds. Środowiska w Carlsberg Polska.
"Efekty są imponujące, odnotowaliśmy spore zainteresowanie akcją, duży odzew społeczny świadczy o potrzebie organizowania tego typu przedsięwzięć. W szczególności akcja cieszyła się powodzeniem wśród ludzi młodych, którzy bardzo aktywnie zareagowali na naszą inicjatywę, przynosząc do EKOStrefy imponujące ilości kubków, "ubranych" w rozmaite formy, czerpiąc radość z tego mechanizmu promocyjnego, którego przecież jednym z głównych założeń było "edukowanie poprzez zabawę". Rekord padł na warszawskim Bemowie, gdzie podczas koncertu Metallica, w ciągu niespełna 7 godzin zebraliśmy ok. 30 tysięcy kubków!"- dodaje Jagoda Jastrzębska, Kierownik ds. Rozwoju Odpowiedzialnego Biznesu w Carlsberg Polska.
W ramach ekologicznej akcji edukacyjnej "Zadbaj o środowisko", na tych imprezach, udało się w sumie zebrać ponad 100 tysięcy kubków.
Carlsberg Polska zaprosiła do współpracy Fundację EkoRozwoju, która na miejscu imprezy poprowadziła ekologiczne konkursy z nagrodami dedykowane całym rodzinom. Fundacja EkoRozwoju edukowała m. in. w zakresie poprawnej segregacji i recyklingu opakowań po napojach i innych odpadach.
"Inicjatywa Carlsberg Polska pn. "Zadbaj o środowisko" jest pożyteczna dla każdego z nas, a przede wszystkim - dla naszej Ziemi, o którą razem powinniśmy troszczyć się i dbać. Wspólnie apelowaliśmy do uczestników imprez o codzienne segregowanie odpadów, bo poddając opakowania recyklingowi, dajemy im nowe życie, z korzyścią dla środowiska" - mówi Dominik Dobrowolski, wiceprezes Fundacji EkoRozwoju.
(Maja Święcka)
tagi: Carlsberg ,
W tym roku Browar Okocim świętuje 180-lecie istnienia. Z tej...
Znamy laureatów Sustainability Awards For Retail! Podczas...
Grupa wypracowała stabilne wyniki finansowe na poziomie 287,4...
Eksperci szacują, że niewyspani pracownicy mogą kosztować...
Trwają prace nad nową ustawą o Rzeczniku MŚP...
Zawirowania w światowym handlu...
Rodzimym firmom przyda się promocja ze strony instytucji...
Firmy skupiają się na gromadzeniu zapasów...