Nieskategoryzowane

Carlsberg dba o środowisko

Wtorek, 27 lipca 2010
Firma Carlsberg Polska zorganizowała tego lata ekologiczną akcję edukacyjną pod nazwą "Zadbaj o środowisko", z którą gościła na sponsorowanych przez nią imprezach. Celem tej inicjatywy było zwrócenie uwagi na problem zaśmiecania terenów bliskich zamieszkania, a szczególnie - zielonych, rekreacyjnych, z jednoczesnym uświadamianiem uczestników imprezy, co należy czynić z opakowaniem po wypiciu piwa. W ramach tego EKOprogramu na imprezach zebrano łącznie ponad 100 tysięcy plastikowych kubków po piwie. Partnerem akcji była Fundacja EkoRozwoju.

W ramach ekologicznej akcji społecznej „Zadbaj o środowisko" firma Carlsberg Polska edukowała uczestników letnich imprez, zwracając uwagę na problem  zaśmiecania otoczenia, miejsc bliskich zamieszkania, a w szczególności terenów zielonych, rekreacyjnych.

Z EKOprogramem, którego zadaniem było uwrażliwienie na dbałość o otoczenie, firma zawitała na Dniach Morza, Dniach Brzeska i Sierpca, Biesiadzie Kasztelańskiej w Płocku oraz Seven Festivalu w Węgorzewie. Z akcją "Zadbaj o środowisko" obecna była również na koncercie Metallica, przeprowadzając ją wspólnie z Coca Colą i Telepizzą.

Podczas tych wszystkich imprez pełnoletni biesiadnicy byli zachęcani do wzięcia udziału w sprzątaniu plastikowych kubków jednorazowych po piwie, w zamian otrzymując - w specjalnej EKOStrefie - gadżety z materiałów biodegradowalnych, takie jak: czapki, maty plażowe, peleryny przeciwdeszczowe, długopisy i otwieracze. Profesjonalną utylizacją plastikowych kubków po złocistym trunku zajmowały się lokalne firmy recyklingowe. Podczas akcji były rozdawane również ulotki edukacyjne, w których zawarte zostały kluczowe zagrożenia wynikające ze śmiecenia oraz EKOporady, jak każdy z nas może pozytywnie wpływać na otoczenie z korzyścią dla środowiska.

"W ten sposób chcieliśmy przyczynić się do wzmocnienia świadomości ekologicznej uczestników imprez - lokalnych społeczności, turystów - kładąc nacisk na to, co należy czynić z opakowaniem po wypiciu trunku. Dlatego też zwracaliśmy uwagę na problem śmiecenia, ze szczególnym uwzględnieniem zaśmiecania terenów zielonych, gdzie bardzo często napotykamy między innymi opakowania po napojach" - mówi Adam Pawełas, Menedżer ds. Środowiska w Carlsberg Polska.

"Efekty są imponujące, odnotowaliśmy spore zainteresowanie akcją, duży odzew społeczny świadczy o potrzebie organizowania tego typu przedsięwzięć. W szczególności akcja cieszyła się powodzeniem wśród ludzi młodych, którzy bardzo aktywnie zareagowali na naszą inicjatywę, przynosząc do EKOStrefy imponujące ilości kubków, "ubranych" w rozmaite formy, czerpiąc radość z tego mechanizmu promocyjnego, którego przecież jednym z głównych założeń było "edukowanie poprzez zabawę". Rekord padł na warszawskim Bemowie, gdzie podczas koncertu Metallica, w ciągu niespełna 7 godzin zebraliśmy ok. 30 tysięcy kubków!"- dodaje Jagoda Jastrzębska, Kierownik ds. Rozwoju Odpowiedzialnego Biznesu w Carlsberg Polska.

W ramach ekologicznej akcji edukacyjnej "Zadbaj o środowisko", na tych imprezach, udało się w sumie zebrać ponad 100 tysięcy kubków.

Carlsberg Polska zaprosiła do współpracy Fundację EkoRozwoju, która na miejscu imprezy poprowadziła ekologiczne konkursy z nagrodami dedykowane całym rodzinom. Fundacja EkoRozwoju edukowała m. in. w zakresie poprawnej segregacji i recyklingu opakowań po napojach i innych odpadach.

"Inicjatywa Carlsberg Polska pn. "Zadbaj o środowisko" jest pożyteczna dla każdego z nas, a przede wszystkim - dla naszej Ziemi, o którą razem powinniśmy troszczyć się i dbać. Wspólnie apelowaliśmy do uczestników imprez o codzienne segregowanie odpadów, bo poddając opakowania recyklingowi, dajemy im nowe życie, z korzyścią dla środowiska" - mówi Dominik Dobrowolski, wiceprezes Fundacji EkoRozwoju.

(Maja Święcka)

tagi: Carlsberg ,