Jak wynika z danych eLeader, spółki technologicznej specjalizującej się w dostarczaniu rozwiązań do wspierania sprzedaży, w formie tubek sprzedawane jest już 312 różnych produktów. Które marki wykorzystujące takie opakowania były najbardziej widoczne na sklepowych półkach w tym roku?
Owocowy mus w tubce to wygodna do użycia przekąska, którą można łatwo spakować do szkolnego plecaka czy na wycieczkę. Nic dziwnego, że produkty w tej postaci pokochali zarówno najmłodsi, jak i rodzice. Musy w tubkach pokochał też rynek, a kategoria ta systematycznie powiększa swój udział w sektorze FMCG. Już w 2022 roku musy owocowe w tubkach odnotowały wzrost wartości o 28 proc. w porównaniu do roku poprzedniego.[1] Przekłada się to także na widoczność takich produktów w sklepach. Z analizy przeprowadzonej przez eLeader wynika, że jeśli chodzi o tę formę opakowania, to w okresie od stycznia do sierpnia tego roku, na sklepowych półkach dominowały produkty Grupy Maspex w formie saszetek marki Kubuś. Co ciekawe, w rywalizacji o konsumenta uczestniczą także marki własne sieci handlowych. Już 4 na 14 badanych sieci handlowych oferuje własne musy w saszetkach.
– Pouches, znane nam konsumentom jako „tubki” lub „saszetki” w tym momencie zajmują już tak dużą część półek, że możemy badać je jako odrębną kategorię. Z naszych danych wynika, że od stycznia do sierpnia tego roku sprzedawane było w tej formie już 312 różnych produktów, co świadczy o dużym poziomie rozbudowania tego obszaru. Postanowiliśmy więc sprawdzić, jak wyglądają udziały półkowe tej kategorii, aby przybliżyć obraz tego rynku – mówi Iwona Puchacz-Wośko, analityk ekspozycji w eLeader.
Tubki na sklepowych półkach
Z badania przeprowadzonego przez eLeader wynika, że ponad 50 proc. udziałów półkowych między styczniem a sierpniem tego roku w kategorii musów w tubkach miała firma Maspex. Najwięcej miejsca zajmowały jej produkty marki Kubuś Mus. Kolejnym wiodącym producentem w kategorii musów w tubkach jest Dawtona, mająca 14 proc. udziałów półkowych, niemal na równi z trzecią firmą w rankingu – OLV, która zajęła 13 proc. przestrzeni i jest znana z marki musów Owolovo. Jednym z kluczowych producentów musów w tubkach jest także Hortex, zajmujący 10 proc. miejsca na półkach w tej kategorii.
– Analiza sklepowych półek pokazuje, że 4 głównych producentów zajmuje ponad 92 proc. ekspozycji w kategorii musów w tubkach. Są to Maspex, Dawtona, OLV i Hortex. Ze względu na tak duży udział ich produktów można śmiało stwierdzić, że to właśnie oni wyznaczają kierunek rozwoju tej kategorii w Polsce. Zdecydowana większość miejsca na półkach należy jednak do Maspexu. Do rywalizacji o konsumenta przystępują również marki własne sklepów. Nasze badanie wyzkazało, że pod własnym brandem swoje produkty w kategorii musów w tubkach oferowały już m.in. Auchan, Carrefour, Kaufland oraz Biedronka – mówi Iwona Puchacz-Wośko, analityk ekspozycji w eLeader.
Już ponad 38% dorosłych Polaków słyszało o tym, że ktoś...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.