Emperia silną pozycję posiada zarówno w segmencie dystrybucji, jak detalu. W tym roku przychody ze sprzedaży sięgnąć mają sześciu miliardów złotych. Nie bez znaczenia będą również nakłady inwestycyjne, które mają wynieść 200 milionów złotych, z czego 40 przeznaczonych będzie na inwestycje w supermarkety i nowe hale cash and carry.
W porównaniu do ubiegłego roku sprzedaż ma wzrosnąć o pół miliarda złotych, a zysk netto poprawić się o ponad 20 procent. Emperia planuje w drugiej połowie roku kolejne fuzje i przejęcia (dystrybucja i detal) - obecnie prowadzone są zaawansowane rozmowy z pięcioma sieciami, kierownictwo spodziewa się przejęcia dwóch sieci średniego formatu.
„20 lat temu nawet w najśmielszych przypuszczeniach nie zakładałem, że będę miał zaszczyt i odpowiedzialność stać na czele tak silnego i prężnego organizmu. Jesteśmy obecnie największą polską grupą handlową. Mamy z czego być dumni" - mówi Artur Kawa, prezes zarządu Emperii. - „Większość celów, jakie przed sobą stawialiśmy, udało nam się zrealizować. Jesteśmy obecnie na etapie trymowania organizacji, pochylamy się nad jakością, produktywnością i kosztami. Myślimy też o kolejnych połączeniach i konsolidacji rynku. Chcemy się dalej rozwijać i poprawiać wyniki finansowe, to nieustający cel stojący przed firmą."
Sieć dystrybucyjna oparta jest głównie na ogólnopolskiej spółce Tradis, która zaopatruje w 27 tys. produktów 50 tys. sklepów w całej Polsce. Oznacza to, że miesięcznie do klientów dociera 5,5 tys. pełnych TIRów. W całym kraju Tradis zatrudnia łącznie 4,6 tysiąca osób. Obsługuje sieci supermarketów, niezależnych detalistów, restauracje i hotele oraz stacje benzynowe Orlen. Dystrybucją w Emperii zajmuje się również DEF (sieć dystrybucyjna w północno-wschodniej Polsce, w stałej ofercie posiada kilkanaście tysięcy produktów) oraz Ambra (dystrybutor chemii gospodarczej i kosmetyków na terenie Śląska, Opolszczyzny i Małopolski).
Spółka prowadzi handel detaliczny poprzez następujące sieci sklepów: Stokrotka (171 supermarketów), Delima (8 supermarketów), Groszek (1 112 sklepów), Milea (95 delikatesów), Euro Sklep (625 placówek), Lewiatan (634 sklepy), Społem Tychy (25 sklepów) oraz PSD - Partnerski Serwis Detaliczny (443 placówki w ramach 53 spółdzielni Społem).
Funkcjonowanie Grupy Handlowej Emperia koordynuje notowana na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych spółka Emperia Holding S.A.
Maja Święcka
Wybrane najważniejsze wydarzenia w historii Emperii
Rok
Wydarzenie
1990
Powstaje Eldorado
1994
Powstaje Lewiatan
1996
Powstaje BOS
2000
Powstaje Groszek
2002
Debiut na GPW
2006
BOS łączy się z Eldorado
2007
Eldorado i BOS przyjmują nazwę Emperia
2008
Emperia tworzy Tradis
tagi: Emperia ,
„Nagroda Orła ESG to dla nas ogromne wyróżnienie” - z...
Wojna cenowa między największymi na rynku dyskontami jest...
Żabka oficjalnie otworzyła nowoczesne centrum logistyczne w...
Trwają prace nad nową ustawą o Rzeczniku MŚP...
Zawirowania w światowym handlu...
Rodzimym firmom przyda się promocja ze strony instytucji...
Firmy skupiają się na gromadzeniu zapasów...
Światowi dostawcy nie nadążają z dostawami do Polski...