Panattoni wybuduje w formule BTS (built-tu-suit) w pełni zrobotyzowane centrum dystrybucyjne dla Auchan Polska. Z obiektu zlokalizowanego w Wilczej Górze pod Warszawą będą obsługiwani klienci zmodernizowanej platformy internetowej Auchan.
W kwietniu tego roku Auchan Polska uruchomił nową odsłonę sklepu internetowego, kładąc nacisk na większą wygodę klientów i bardziej spersonalizowane zakupy. Był to pierwszy etap partnerskiej współpracy Auchan z brytyjską firmą Ocado – jednym z liderów automatyzacji i robotyzacji logistyki dla e-grocery. W kolejnym etapie uruchomione zostanie zrobotyzowane centrum dystrybucyjne, wspierające obsługę klientów dzięki systemom automatyzacji, wykorzystaniu sztucznej inteligencji oraz uczenia maszynowego. Systemy te pozwolą na zwiększenie dostępności produktów do nawet 40 tys. pozycji oraz sprawniejsze realizowanie dostaw w elastycznych przedziałach czasowych, w tym dostawy tego samego dnia, co zwiększy komfort zakupów online.
- „Śmiało możemy powiedzieć, że tak zaawansowane technologicznie centrum dystrybucyjne będzie prawdziwym game-changerem na polskim rynku – zwłaszcza jeśli chodzi o innowacyjne rozwiązania pozwalające na optymalizację kompletacji zamówień i zarządzania logistyką ostatniej mili” – komentuje Piotr Dopierała, dyrektor Supply Chain & Logistics w Auchan Retail Polska.
- „To wyróżnienie i wyraz zaufania, że Auchan Polska powierza właśnie nam realizację swojej strategicznej inwestycji. Nowe centrum dystrybucyjne pozwoli naszemu klientowi na skalowanie niezwykle perspektywicznej części biznesu, jaką jest e-commerce. To innowacyjny projekt ze względu na zaawansowany poziom automatyzacji oraz dopasowanie do specyficznych wymagań e-grocery. Jako wiodący deweloper możemy pochwalić się doświadczeniem w realizacjach centrów logistycznych dla największych graczy na rynku i to doświadczenie jest niezbędne przy realizacji tak ambitnych projektów” – mówi Marek Dobrzycki, Partner w Panattoni.
W obiekcie o powierzchni 18 000 m kw. zostanie zamontowana specjalna antresola pod montaż systemu Ocado. Ze względu na specyfikę przechowywanych towarów zostaną wydzielone komory: chłodnicza oraz mroźnicza, a wprowadzone systemy kontroli temperatury pozwolą na zapewnienie najwyższej jakości i bezpieczeństwa żywności. Instalacja chłodnicza utrzyma temperatury w zakresie 2°C - 5°C w chłodni i -20°C - -22°C w mroźni. Specyficzne wymagania klienta obejmują również zadaszenie nad zewnętrznymi bramami dokowymi dla pojazdów ciężarowych oraz kurierskich, instalację tryskaczową według standardu FM Global i wzmocnienie posadzki do 165 kN na stopę, a strefowo nawet 210 kN.
Budowa nowego centrum dystrybucyjnego ruszyła w trzecim kwartale tego roku, a ukończenie prac jest zaplanowane na czerwiec 2025 r. Klient uzyska wczesny dostęp do obiektu w marcu, natomiast działalność operacyjną rozpocznie w czwartym kwartale przyszłego roku – po uruchomieniu technologii Ocado. Dzięki optymalizacji procesów oraz zwiększeniu skalowalności centrum umożliwi sprawniejszą obsługę większej liczby zamówień, także w szczytach sezonowych, co wpłynie na komfort zakupów klientów.
Centrum dystrybucyjne przejdzie certyfikację środowiskową metodą BREEAM na poziomie Excellent, co przełoży się na niższe koszty operacyjne najemcy. Dach budynku zostanie wzmocniony pod instalację paneli fotowoltaicznych w przyszłości, a energooszczędne oświetlenie budynku będzie sterowane za pomocą czujników ruchu i zmierzchu. W ramach działań proekologicznych zostaną również zoptymalizowane trasy dostaw, co pozwoli na ograniczenie emisji CO₂, a zastosowanie automatycznych systemów pakowania zmniejszy zużycie materiałów opakowaniowych.
Na wybór lokalizacji w Wilczej Górze (powiat piaseczyński) wpłynął między innymi dobry dostęp do trasy S7, co zapewnia dogodną logistykę. Ponadto Auchan Polska posiada w pobliskim Piasecznie centrum handlowe, które zostało oddane do użytku w 1996 roku i było pierwszym tego typu obiektem w kraju.
Dzierżawcy mają zyskać dostęp do unijnych dopłat...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.