Współpraca z marką E.Wedel wpisuje się w strategię rozwoju FoodWell, właściciela Bakalland. Celem firmy jest maksymalne wykorzystanie potencjału swoich marek, umocnienie pozycji lidera w swoich kategoriach oraz rozszerzenie oferty poza dotychczasowe segmenty – w tym poprzez partnerstwa rynkowe.
- Nasze marki są liderami w swoich kategoriach, a ich świadomość top of mind jest bardzo wysoka – kiedy konsumenci myślą o bakaliach i czekoladzie, to Bakalland i E.Wedel przychodzą im do głowy jako pierwsze. Wiemy, że konsumenci cenią współprace między markami, zwłaszcza gdy prowadzi ona do stworzenia czegoś unikalnego. W tym przypadku mamy do czynienia z takim właśnie efektem – dwa wiodące polskie brandy oferują produkty, które doskonale się uzupełniają. Połączenie naszych bakalii z klasyczną czekoladą Wedla to przykład prawdziwej synergii, która kryje w sobie ogromny potencjał rynkowy – mówi Halina Jasonek, Brand Manager marki Bakalland.
Na liście siedmiu produktów w nowej linii znajdują się oferowane w dwóch gramaturach:
• migdał w mlecznej czekoladzie (75 g i 40 g),
• orzech laskowy w mlecznej czekoladzie (72 g i 38 g),
• orzeszek ziemny w mlecznej czekoladzie (72 g i 40 g),
• nerkowiec w mlecznej czekoladzie (75 g i 40 g),
• wiśnia w gorzkiej czekoladzie (74 g i 37 g),
• rodzynka w gorzkiej czekoladzie (62 g i 37 g),
• żurawina w białej czekoladzie (74 g i 44 g)
Nowe bakalie w czekoladzie już pod koniec października będą dostępne w sieci sklepów Biedronka. Od listopada produkty wejdą do dystrybucji ogólnopolskiej.
- Kluczową wartością jest dla nas dostarczanie ludziom przyjemności na wyciągnięcie ręki. Zespół E.Wedel intensywnie pracował we współpracy z Bakalland nad stworzeniem receptury, która połączy nasze czekolady – mleczną, białą i gorzką – z wysokiej jakości składnikami Bakalland. To partnerstwo pozwala nam na wprowadzenie czekolad do nowych kategorii, co jest dla nas niezmiernie ekscytujące. Wierzymy, że wspólnie stworzyliśmy coś naprawdę wyjątkowego – podsumowuje Katarzyna Pieczonka, Starsza Kierowniczka Projektów Licencyjnych marki E.Wedel.
Przeprowadzone przez FoodWell badania konsumenckie pokazały, że połączenie bakalii Bakalland z czekoladą E.Wedel jest odbierane jako coś naturalnego.
- Wręcz zaskakujące wydaje się, że ta współpraca nie wydarzyła się wcześniej. Koncept został oceniony jako świeży i atrakcyjny, a konsumenci uznali, że obie marki świetnie do siebie pasują. Opakowania, które łączą charakterystyczne kolory obu marek, również zdobyły uznanie, skutecznie przyciągając uwagę i podkreślając wysoką jakość produktu gwarantowaną wspólnie przez obie firmy - mówi Tomasz Jakubowski, Insight & Research Manager w FoodWell.
Kampania marketingowa „Zbiegi przyjemności” Wprowadzenie nowej linii produktowej wesprze szeroka i kompleksowa kampania marketingową pod hasłem „Zbiegi przyjemności”, które odzwierciedla połączenie bakalii z czekoladą. Marki planują intensywne działania w obszarze Out of Home (OOH) w największych polskich aglomeracjach: Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Łodzi, Poznaniu i Trójmieście. Kampania obejmuje też aktywności digital: display & social media. Uzupełni ją komunikacja w punktach sprzedaży oraz akcje samplingowe we współpracy z InPost.
- Nasza kampania nawiązuje do codziennych, drobnych momentów. W humorystyczny sposób zestawiamy różne zbiegi okoliczności, które łatwo zapadają w pamięć. Te „zbiegi przyjemności” są jak idealne połączenie bakalii Bakalland i czekolady Wedel – zaskakujące, wyjątkowe, a przede wszystkim pełne przyjemności. Nasze nowe przekąski doskonale wpasowują się w te chwile, sprawiając, że codzienność smakuje jeszcze lepiej – dodaje Halina Jasonek.
Kreację kampanii „Zbiegi przyjemności” przygotowała agencja Must Be Loud, a za zakup mediów odpowiadał Starcom. Projekt opakowań wspólnych produktów Bakalland i E.Wedel opracowała agencja brandingowa Cztery Czwarte. Wsparcie PR projektu obsługują agencje Brandscope oraz 24/7.
Źródło: Brandscope
Fot: mat. prasowe