Nieskategoryzowane

HURT & DETAL w pierwszej trójce tytułów prasy handlowej!

Piątek, 16 lipca 2010
Miesięcznik HURT & DETAL - ogólnopolskie pismo rynku FMCG, wydawane przez Fischer Trading Group Sp. z o.o. - dołączył do grona ścisłej czołówki prasy handlowej w Polsce.

 

Badanie dystrybucji i czytelnictwa, wykonane przez renomowany instytut GfK Polonia na zlecenie Wydawnictwa Gospodarczego, opublikowane na stronie internetowej http://www.wiadomoscihandlowe.pl/, wskazuje, że w sklepach o powierzchni 300-2.500 mkw. magazyn HURT & DETAL zajmuje 3. pozycję, zaś w sklepach o powierzchni 100-299 mkw. plasuje się na 4. miejscu wśród siedmiu badanych tytułów.

W 2010 roku magazyn HURT & DETAL uzyskał lepsze niż w 2009 roku wskaźniki dystrybucji i dotarcia do supermarketów w Polsce. Miesięcznik - z wynikiem 31% - znalazł się w pierwszej trójce tytułów najczęściej wskazywanych przez respondentów, tj. właścicieli i menadżerów placówek handlowych. W porównaniu do roku 2009 jest to awans aż o trzy pozycje w górę. Podobny sukces HURT & DETAL osiągnął w przypadku badania czytelnictwa cyklu sezonowego. W kategorii supermarketów także uplasował się na trzecim miejscu z wynikiem 31%.

Badanie potwierdza równie wysoką pozycję magazynu wśród supermarketów i hipermarketów w kategorii ostatniego wydania, w którym HURT & DETAL zakwalifikował się do miejsca na podium i zajął trzecią pozycję.

„Satysfakcjonują nas wyniki tegorocznego badania, przeprowadzonego przez GfK Polonia na zlecenie Wydawnictwa Gospodarczego. Jest to potwierdzenie rzetelności, wiarygodności, a także coraz większej skuteczności naszego działania. Dzięki analizie - która przeprowadzona w sposób profesjonalny, oddaje pełny obraz rynku - mamy pewność, że publikowane przez nas zarówno treści redakcyjne, raporty rynkowe, informacje o nowościach, jak i materiały promocyjne oraz reklamowe trafiają do właściwych odbiorców. Wyniki badania są dla nas tym bardziej zadowalające, że jako najmłodszy tytuł na polskim rynku prasy handlowej, z roku na rok pniemy się do góry w rankingach" - powiedział Tomasz Pańczyk, Redaktor Naczelny miesięcznika HURT & DETAL.

Ponadto, badanie dystrybucji prasy handlowej, przeprowadzone w dużych sklepach o powierzchni sprzedaży 100-299 mkw. wskazuje, że aż 21% ankietowanych wie, że w ciągu ostatniego półrocza do ich sklepu było dostarczane pismo prasy branżowej, pt. HURT & DETAL, co na tle konkurencji pozwala uplasować się miesięcznikowi na czwartej pozycji (w 2009 roku na 6. miejscu).

Magazyn poprawił także swoje wyniki w przypadku popularności czytelnictwa sezonowego w dużych sklepach (4. miejsce, 19%) oraz w hipermarketach o powierzchni sprzedaży powyżej 2.500 mkw. (4. miejsce, 29%).

Miesięcznik - w kategorii Polska - znalazł się w pierwszej piątce badania dystrybucji prasy handlowej (z wynikiem 19%), a tym samym awansował o jedną pozycję wyżej w porównaniu do roku 2009. W przypadku czytelnictwa cyklu sezonowego, w kategorii całego kraju, HURT & DETAL także zwiększył wskaźniki i uplasował się na 5. miejscu, z wynikiem 18% (13% w 2009 roku).

Jak poinformowały Wiadomości Handlowe, badanie* przeprowadzono za pomocą kwestionariuszowych wywiadów osobistych, realizowanych w miejscu pracy respondenta, czyli w sklepie, na przełomie kwietnia i maja 2010 roku. Analizę zrealizowano na reprezentatywnej próbie 736 wywiadów, a jej wyniki zostały przeważone przez rzeczywistą strukturę polskiego handlu. Uwzględnione tytuły to: HURT & DETAL, Wiadomości Handlowe, Detal Dzisiaj, Handel, Handlowiec, Magazyn Życie Handlowe oraz Poradnik Handlowca.

* badanie dystrybucji i czytelnictwa prasy handlowej w Polsce (datowane na czerwiec 2010), przeprowadzone przez instytut GfK Polonia Sp. z o.o., jest własnością Wydawnictwa Gospodarczego Sp. z o.o.

(Redakcja)