Najnowsza limitowana edycja whisky Glenfiddich dojrzewała 31 lat, najpierw w amerykańskim dębie przez 22 lata, a następnie przez 9 lat była finiszowana w beczkach po czerwonym winie Bordeaux, czemu zawdzięcza wyjątkowe połączenie smaków. Karmelizowane wiśnie i jabłka dopełniają akcenty korzenne – klasyczny, owocowy charakter Glenfiddich zostaje zrównoważony nutami dębu i ciepłej, kojącej wanilii. Ta limitowana edycja oraz wykorzystane w jej produkcji metody ugruntowują pozycję marki jako pioniera. Jednocześnie Grand Château, jak zwykle Grand Series, pozwala na zderzenie różnych kultur świata w świecie single malt, w tym wypadku szkockiej i francuskiej, pozycjonując luksus w nowym miejscu.
Grand Château sięga do francuskich korzeni, poddając je oryginalnej interpretacji. Wykorzystanie beczek po czerwonym winie Bordeaux z francuskiego regionu winiarskiego w procesie finiszowania nie jest jedynym francuskim akcentem, który definiuje ten single malt. Opakowanie zewnętrzne tego produktu nosi na sobie nawiązania do Toile de Juoy, czyli rodzaju tkaniny zdobionej sielankowymi scenkami rodzajowymi wywodzącej się z XVIII-wiecznej Francji. Marka Glenfiddich zaprosiła również do współpracy André Saraivę, który wprowadza charakterystyczny dla siebie, kultowy i wyrazisty styl. Znany na całym świecie francuski artysta jest pionierem w świecie sztuki street artu od lat 80-tych, będących punktem zwrotnym w historii sztuki ulicznej. Właśnie wtedy André wykreował swoją postać-graffiti, obecnie będącą ikoną – Mr. A. Jako pierwszy artysta graffiti Saraiva namalował kreskówkową postać zamiast tradycyjnych inicjałów, szybko zyskując popularność i stając się najbardziej aktywnym artystą ulicznym w Paryżu.
Współpraca ta jest hołdem dla związku marki Glenfiddich ze sztuką. André Saraiva zaprojektował oryginalne opakowanie wewnętrzne whisky Glenfiddich Grand Château, przedstawiające świat marzeń w wykonaniu artysty. Dodatkowo marka wypuściła też limitowaną wersję, The Artist’s Edition, w liczbie 250 sztuk dostępnych na świecie, gdzie również na zewnętrznym opakowaniu André przedstawił swoją twórczość. Umieszczony jest na nich rozpoznawalny wizerunek postaci graffiti Mr. A, który podróżuje z beczką po ulicach Paryża. Obie wersje Glenfiddich Grand Château mają w sobie kolekcjonerską wartość dzięki wyjątkowej propozycji whisky oraz wkładzie artysty w opakowanie wewnętrzne, a wersja z postacią Mr. A, dostępna w ograniczonej liczbie, nabiera jeszcze większej wagi.
Whisky Glenfiddich Grand Château jest dostępna oficjalnie w Polsce od 10 października 2024 r.
Źródło: Glenfiddich
Fot: mat. prasowe