Legendarni artyści, znani z niezrównanego wkładu w światową kulturę muzyczną, zainspirowali powstanie kolekcjonerskiej serii butelek Ballantine’s Finest, które od tego miesiąca dostępne są na całym świecie.
To już druga edycja serii True Music Icons, będąca kontynuacją zeszłorocznego sukcesu, kiedy uhonorowano rockowe legendy: AC/DC i Queen. Nowa odsłona pojawia się w szczególnym momencie, gdy Ballantine’s świętuje dziesięciolecie swojej platformy True Music, która, czerpiąc z bogatej muzycznej historii marki, celebruje artystów idących własną ścieżką.
Nowy duet limitowanych butelek został zaprojektowany tak, by uchwycić istotę legendarnych muzyków. Jedna z nich oddaje hołd Eltonowi Johnowi, jednemu z najbardziej kultowych artystów solowych w historii, znanego z przebojów, wyjątkowych tekstów oraz ogromnego wpływu na kulturę popularną. Druga - celebruje Johna Lennona, postać, która swoją twórczością odmieniła oblicze muzyki – zarówno jako członek The Beatles, jak i w karierze solowej. John Lennon zrewolucjonizował muzykę rockową, odkrywając na nowo różne gatunki i pokazując, w jaki sposób muzyka może przyczyniać się do zmian społecznych i politycznych.
Edycje te upamiętniają również przyjaźń obu muzyków, której zwieńczeniem było wydanie przez Lennona singla „Whatever Gets You Thru The Night” z udziałem Eltona Johna, a także ich legendarny wspólny występ w Madison Square Garden, który odbył się dokładnie 50 lat temu, w 1974 roku.
Każda butelka oddaje unikalną osobowość muzycznych ikon i stanowi dowód na nieustanne zaangażowanie marki Ballantine’s w promowanie światowej kultury muzycznej, oferując miłośnikom whisky i fanom muzyki wyjątkowe produkty kolekcjonerskie oraz niezapomniane doświadczenia. Projekt butelki True Music Icons John Lennon Edition zawiera oficjalne logo Lennona, jego słynny szkic autoportretu oraz elementy ikonograficzne, które odzwierciedlają jego wszechstronny dorobek artystyczny. Z kolei edycja poświęcona Eltonowi Johnowi czerpie inspirację z jego legendarnego występu na stadionie Dodger w 1975 roku, a na butelce znajduje się holograficzna wersja jego logo z gwiazdą „E”, nawiązująca do grafiki z kolekcji Diamonds Greatest Hits.
„Ballantine’s ma bogatą historię związaną z muzyką, a trudno o lepszy sposób na uczczenie dekady naszej platformy True Music niż oddanie hołdu dwóm z największych muzycznych ikon XX wieku na naszej kultowej butelce Finest. Elton John i John Lennon to artyści podążający własną ścieżką, kształtujący muzyczną kulturę i pozostający wiernymi sobie – co doskonale odzwierciedla ducha marki Ballantine’s, inspirowanej przez naszego pionierskiego założyciela George’a Ballantine’a. Z niecierpliwością czekamy, aż te kolekcjonerskie edycje trafią na półki sklepowe na całym świecie” – powiedział Paul-Andre Vacheron, Global Marketing Director Ballantine’s w Chivas Brothers.
„Limitowane edycje Ballantine's Music Icons doczekały się 2. edycji na polskim rynku, aby uczynić Ballantine's Finest największą kolekcjonerską whisky z tak ikonicznymi artystami, jakimi są Elton John i John Lennon. Ta wyjątkowa współpraca ma na celu wzmocnienie pozycji Ballantine's jako lidera na rynku i ucieleśnienie osobowości marki pod hasłem „Pozostań wierny temu, kim jesteś”. – dodała Karine Madelrieu, Dyrektorka Marketingu Pernod Ricard Central & Eastern Europe w Wyborowa Pernod Ricard.
Limitowane edycje Ballantine’s True Music Icons: Elton John i John Lennon dostępne są w sprzedaży w wybranych krajach oraz na The Whisky Exchange od września 2024 roku.
*Źródło: IWSR 2023
Źródło: Weber Shandwick
Fot: mat. prasowe