Handel

Czy polityka równych cen jest skuteczna?

Czwartek, 18 lipca 2024
Celem Lidl Polska jest zapewnianie produktów wysokiej jakości, w niskiej cenie oraz wyprodukowanych w sposób zrównoważony. Sieć dba o równą politykę cenową dla wszystkich konsumentów w Polsce. O tym mówiła ostatnia kampania „Lidlowy przegląd cenowy”, w której pokazano, że ceny przykładowego zestawienia produktów w różnych sklepach Lidl są takie same. Jak te działania przełożyły się na wyniki sieci?

„Realizację naszej filozofii równego traktowania konsumentów oraz oferowania atrakcyjnych cen docenili nasi klienci, którzy to właśnie do naszych sklepów kierują się w ostatnich kwartałach wyjątkowo często i to u nas robią główne zakupy dla swoich rodzin. Znajduje to potwierdzenie w liczbach. W czwartym kwartale 2023 roku oraz pierwszym kwartale 2024 roku obroty sieci Lidl rozwijają się znacznie szybciej niż obroty sieci Biedronka. Przykładowo, w pierwszym kwartale 2024 roku przychody ze sprzedaży (like4like) w Lidl Polska wzrosły w porównaniu z pierwszymi trzema miesiącami 2023 roku o 8,0%, a w Biedronce o 4,6%." - mówi Michał Nowaczyk, członek zarządu, CFO w Lidl Polska.

Gwarantowanie atrakcyjnych, niskich cen to jedno z działań Lidl Polska, które sieć podejmuje, aby chronić budżety polskich gospodarstw domowych. W tym klientom oferowane są korzystne promocje oraz akcje specjalne.



Źródło: kplus.agency
Fot: mat. prasowe



tagi: Lidl Polska , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,