Początek firmy sięga czasów, kiedy to rodzina Urbańskich założyła w Piotrkowie Trybunalskim przy ulicy Hutniczej małą firmę zajmującą się drobnym handlem. Z czasem zmieniła i rozwinęła swoją działalność przekształcając się w producenta wód i napojów gazowanych. W roku 1981 obecni właściciele browaru Cornelius wykupili firmę Urbańskich, kontynuując jej działalność, a następnie rozszerzając ją o rozlew, jeszcze wtedy niewielkich ilości, piwa. Wkrótce firma stała się kluczową rozlewnią w makroregionie, która współpracowała z największymi, ówczesnymi browarami w Polsce.
Jednocześnie w połowie lat dziewięćdziesiątych uruchomiona została produkcja własnej marki piwa o zasięgu ogólnopolskim. W kolejnych latach firma uruchomiła nowy browar oraz zainwestowała w linie do rozlewu piwa w KEG, puszki oraz butelki. Jednak od samego początku ambicją właścicieli była produkcja piw klasy premium. Urzeczywistniono ją w czerwcu 2007 roku, kiedy to w oparciu o bawarskie receptury, technologię zakupioną w Bawarii oraz pod okiem bawarskiego piwowara wyprodukowano pierwszą butelkę szlachetnego piwa pszenicznego Cornelius Weizen Bier.
Pomimo swojego niedługiego istnienia, marka Cornelius mocno nawiązuje do tradycji browarniczych Piotrkowa Trybunalskiego, które jak podają źródła historyczne sięgają prawie XIII wieku. W XVI wieku piotrkowski browar Szpana, potem zwany Braulińskiego warzył zacne piwo, które przez wieki doceniane było w niemalże całej Europie. Cornelius ożywia te lokalne browarniane tradycje, a jego właściciele pragną, aby piotrkowskie złoto znowu znane było nie tylko w Polsce. A patrząc na dotychczasowe poczynania firmy, mają ogromną szansę urzeczywistnić te pragnienia.
Pierwszym piwem wyprodukowanym z etykietą Cornelius był Weizen Bier. Piwo z ponad (65%) udziałem słodu pszenicznego, w 100% naturalne, produkowane bez dodatku konserwantów, przyspieszaczy i sztucznych barwników, niefiltrowane i odpowiednio długo leżakowane w butelce. Po sukcesie Weizen Bier na początku tego roku Cornelius wprowadził następne szlachetne gatunki piwa m.in. Baltic Porter, który uznany został przez ekspertów koncernu cukierniczego Wawel, za najlepszy porter na rynku. Obecnie na jego bazie produkowane jest nadzienie piwne w nowych cukierkach Portero Wawel. Do rodziny Cornelius dołączyły także piwa: Premium Lager Beer, Ale Ale, Honig Weizen oraz Greener BIO-Up.
W ciągu trzech lat Cornelius zwiększył nie tylko portfolio swoich produktów. Dwukrotnie wzrosła także sprzedaż jego piw. Firma intensywnie pracuje nad rozwojem dystrybucji. Trzy lata temu Weizen Bier wchodził na rynek jedynie poprzez sieć hurtowników. Dzisiaj browar buduje swoją pozycję w handlu nowoczesnym. Piwa Cornelius już dostępne są w Makro i Auchan, w sklepach sieci Alma, Intermarche, Lewiatan, Delima, Planeta, w wybranych marketach E.Leclerc, w delikatesach ze zdrową żywnością Organic Farma Zdrowia oraz wielu sklepach z alkoholem dla koneserów na terenie całej Polski. Rozmowy z kolejnymi sieciami trwają.
W najbliższym czasie Cornelius planuje inwestycje, których celem będzie zwiększenie mocy produkcyjnych. Dzisiaj browar produkuje blisko 15 tys. hektolitrów piwa miesięcznie. A wydaje się, iż zapotrzebowanie rynku jest znacznie większe, gdyż liczba zamówień stale rośnie.
(Maja Święcka)
Znamy laureatów Sustainability Awards For Retail! Podczas...
Należąca do koncernu FoodWell marka Bakalland dołączyła do...
Trwają prace nad nową ustawą o Rzeczniku MŚP...
Zawirowania w światowym handlu...
Rodzimym firmom przyda się promocja ze strony instytucji...
Firmy skupiają się na gromadzeniu zapasów...
Światowi dostawcy nie nadążają z dostawami do Polski...