Nieskategoryzowane

POHiD promuje strategię społecznej odpowiedzialności

Poniedziałek, 28 czerwca 2010
Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji wydała raport opisujący główne kierunki strategii społecznej odpowiedzialności firm członkowskich. Zaprezentowano w nim podstawowe dane oraz przykłady konkretnych działań w postaci dobrych praktyk firm członkowskich POHiD.

Publikacja ma na celu pokazanie, że sukces ekonomiczny uwarunkowany jest także działaniami w takich obszarach jak ekologia, edukacja, zaangażowanie społeczne, współpraca z władzami publicznymi, czy zwalczanie bezrobocia.

Przekonują o tym nie tylko konkretne działania firm członkowskich Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji w zakresie CSR, ale również wyniki badań przeprowadzonych przez GFK Polonia. Według z nich, aż 81% Polaków uważa, że postępowanie w sposób odpowiedzialny jest dla firmy opłacalne. A  firma, która postępuje uczciwie, osiąga wyższe zyski.

Biorąc pod uwagę fakt, że z badań wynika również iż co czwarty Polak zrezygnowałby z zakupu towaru czy usługi firmy, o której wiadomo, że np. zanieczyszcza środowisko naturalne - to podejmowane przez Polską Organizację Handlu i Usług  działania promujące strategię społecznej odpowiedzialności mogą mieć dla wielu firm znaczenie fundamentalne.

Raport podzielono na cztery działy reprezentujące cztery obszary zasobów i wartości, nazwane kapitałami, istotnymi w codziennym funkcjonowaniu każdego przedsiębiorstwa. Są to: kapitał ludzki, społeczny, materialny i ekologiczny. Poszczególne rozdziały przedstawiają realizację strategii CSR w kontekście każdego z czterech kapitałów, działania społecznie odpowiedzialne, które mogą być podejmowane w ich zakresie i działania społecznie odpowiedzialne realizowane przez firmy członkowskie POHiD.

"Handel stanowi elementarną część życia codziennego każdego człowieka. Przedsiębiorstwa handlowe, świadome swojej roli i znaczenia, dbają o to, aby ich działalność przynosiła klientom nie tylko bezpośrednie korzyści w postaci optymalnej oferty handlowej, ale by korzyści te wynikały także z zaangażowania w projekty na rzecz lokalnych społeczności i pracowników" - mówi Renata Juszkiewicz, Prezes POHiD (na zdjęciu).

(Maja Święcka)