Nieskategoryzowane

Nowy koncept Chaty Polskiej

Czwartek, 24 czerwca 2010
Sieć franczyzowa Chata Polska testuje w wybranych placówkach nowy koncept sklepów. Do końca roku 2010 w nowej formule ma funkcjonować ok. 30 placówek. Projekt ten jest przełomowy w 13-letniej historii sieci i kluczowy dla jej rozwoju oraz budowy nowoczesnego wizerunku marki, dlatego nosi nazwę Nowa Chata Polska.

Testowany koncept detaliczny powstał przy współpracy specjalistów Chaty Polskiej oraz renomowanego biura projektowego, realizującego projekty shop konceptów w całej Europie. Otwarcie pierwszego sklepu wg nowej koncepcji we wrześniu 2009 r. zakończyło długi oraz wieloetapowy proces prac studyjnych oraz wdrożeniowych, co świadczy o wadze projektu dla sieci Chata Polska oraz ilości pracy jaki pochłonęły prace koncepcyjne.

Założeniem Nowej Chaty Polskiej było nadanie marce jeszcze większej świeżości oraz bardziej współczesnego charakteru przy zachowaniu dotychczasowych atutów marki, stąd unikalne na rynku połączenie nowoczesności z tradycją i gościnnością Chaty Polskiej. Idea ta została przełożona na wszystkie aspekty działalności sklepu, dlatego efektem wdrożenia konceptu jest min. nowa, bardziej ergonomiczna aranżacja sali sprzedaży, nowoczesne wyposażenie sklepu ale nawiązujące do motywów staropolskich, nowy system identyfikacji wizualnej w tym nawiązujące do pierwotnego logo Chaty Polskiej, optymalizacja asortymentu oraz nowe standardy jakości obsługi klienta.

Wszystkie te elementy tworzą nową jakość zakupów w Chacie Polskiej, jeszcze bardziej korzystną dla konsumentów atmosferę oraz ofertę handlową niż dotychczas. Celem biznesowym konceptu jest natomiast budowa lojalności obecnych klientów wobec sklepów sieci, pozyskanie nowych klientów oraz optymalne wykorzystanie powierzchni sprzedaży, co ma bezpośrednio wpłynąć na obrót z metra kwadratowego. Obecnie w nowym koncepcie funkcjonuje 7 sklepów zlokalizowanych w Poznaniu i okolicach, każdy z nich zanotował dwucyfrowy wzrost sprzedaży.

"Nasz nowy koncept został przebadany w pierwszym sklepie testowym w Poznaniu pod koniec 2009 r. przez profesjonalną firmę badawczą Pentor. Badanie pozytywnie oceniło nie tylko jego założenia ale przede wszystkim realizację. Dowodem na to są znaczne wzrosty obrotów w testowanych sklepach oraz zadowoleni klienci" - mówi Beata Orcholska, Dyrektor Generalny Chaty Polskiej. - "Jesteśmy przekonani, że unikalny charakter sklepów jaki wynika z wdrożenia nowego konceptu, gwarantuje konkurencyjność na rynku oraz atrakcyjność dla konsumenta w perspektywie kilkunastu lat."

Przedstawiciele Chaty Polskiej podkreślają, że wdrożenie nowego konceptu nie jest jednorazowym wydarzeniem dotyczącym nowej aranżacji wnętrz czy nowych standardów ekspozycji produktu i obsługi klienta. Wg nich to przede wszystkim jasno określony kierunek rozwoju sieci oraz zbiór procedur, które w zależności od potrzeb rynku i oczekiwań konsumentów będą z czasem implementowane,  gwarantując wyróżnienie w ofercie rynkowej. Inwestycje Chaty Polskiej są o tyle istotne, że realizowane są mimo obecnej sytuacji gospodarczej na rynku.

Na zdjęciu: sklep w Szwarzędzu

(Maja Święcka) 

tagi: Chata Polska ,