Nieskategoryzowane

AMBRA S.A. nabywa markę win

Piątek, 18 czerwca 2010
Zarząd AMBRA S.A. i Zarząd Carlsberg Polska Sp. z o.o. informują, że została zawarta umowa sprzedaży, na mocy której Carlsberg Polska Sp. z o.o. sprzedał na rzecz Ambra S.A. prawa do marki win „El Sol", przenosząc na kupującego prawa ochronne do znaków towarowych oraz wszelkie licencje i prawa własności intelektualnej związane z tą marką.

Wraz z nabyciem praw do marki „El Sol" Ambra S.A. przejęła również dystrybucję win oferowanych pod tą marką.

Wprowadzona przez Grupę Carlsberg marka „El Sol" jest jednym z największych sukcesów ostatnich lat na polskim rynku win. W ciągu zaledwie trzech lat „El Sol" stała się dla polskich konsumentów jedną z najbardziej znanych i cenionych marek win.

„El Sol" oferuje międzynarodowye wina z pięciu głównych krajów pochodzenia. Są wśród nich zarówno wina europejskie (hiszpańskie z regionu La Mancha oraz włoskie z regionu Venetto i Emilia Romagna), jak również wyśmienite wina z Nowego Świata: Kalifornii (Central Valley), Chile (Central Valley) i Australii (South East).

Zmiana właściciela marki wpisuje się w strategię rynkową obu spółek. Dla Carlsberg Polska powodem sprzedaży była decyzja o koncentracji na podstawowej działalności prowadzonej na najważniejszym dla spółki rynku piwa, natomiast dla AMBRY jest to kolejny etap umacniania pozycji lidera i zwiększenia udziału na polskim rynku wina.

Marka „El Sol" jest idealnym uzupełnieniem naszego portfela wiodących marek winiarskich w najszybciej rosnącym segmencie rynku" - podkreśla Robert Ogór, Prezes Zarządu Grupy Ambra.

(Monika Dawiec)

 

 

tagi: AMBRA ,