DHL Supply Chain i Reflaunt łączą siły, aby zrewolucjonizować sektor recommerce w Europie
Czwartek, 29 lutego 2024
Reflaunt, wiodąca platforma technologiczna zajmująca się sprzedażą odzieży z drugiej ręki oraz DHL Supply Chain, globalny lider logistyki kontraktowej, ogłaszają współpracę logistyczną w zakresie odsprzedaży (recommerce). Współpraca jest przykładem wdrażania zrównoważonych praktyk biznesowych i strategii opartych na cyrkularnej gospodarce, w połączeniu z dbałością o wysoką jakość procesów logistycznych.
Optymalizacja usług z zakresu recommerce
Największą przeszkodą w odsprzedaży używanej odzieży jest brak możliwości korzystania z globalnej sieci, co wynika z niespójnej infrastruktury i wysokich kosztów. Po niezwykle udanym – trwającym ponad rok – programie pilotażowym w DHL Supply Chain w Polsce, firmy zdecydowały się połączyć swoje możliwości, aby zaprezentować platformę redefiniującą sposób, w jaki przebiegają operacje logistyczne odsprzedaży. DHL Supply Chain zarządza procesem logistycznym w imieniu Reflaunt – od obsługi towarów otrzymanych od klientów, obejmującej: kontrolę, sortowanie, fotografowanie i wprowadzanie przedmiotów na platformę będącą własnością Reflaunt, po podstawowe funkcje logistyczne do których zaliczają się: zarządzanie zapasami, składowanie, kompletację oraz dystrybucję.
Sukcesy w obsłudze prestiżowych marek
Reflaunt oferuje dwie różne usługi dostosowane do różnych potrzeb danej marki: Concierge, która jest przeznaczona wyłącznie dla luksusowych marek i sprzedawców detalicznych, oraz Takeback, odpowiednia dla każdej marki modowej, dla której ważna jest lojalność klientów. Usługi te działają już w takich sklepach jak: Net-a-porter, Harvey Nichols, Balenciaga i Altuzarra. Obie usługi są w pełni zintegrowane z pracą magazynów DHL Supply Chain i zapewniają bezproblemową obsługę klienta.
Maksymalizacja sprzedaży przy minimalnej złożoności biznesu
Szacuje się, że odzież o wartości 2,1 biliona dolarów leży obecnie nieużywana w szafach klientów. Pozyskiwanie, przetwarzanie i sprzedaż tych produktów stanowi największe wyzwanie zarówno dla marek modowych, jak i platform odsprzedaży. Reflaunt umożliwia swoim klientom odsprzedaż, docierając do ponad 30 platform, w tym do: Poshmark, Vestiaire Collective, Rebelle, eBay, a także do platform luksusowych, takich jak: Level Shoes, Yoox i Saks OFF 5th.
Współpraca logistyczna Reflaunt i DHL Supply Chain ma na celu maksymalizację sprzedaży produktów, w tym również obsługę zwrotów, zapewniając markom kompleksowe rozwiązanie znacznie upraszczające rynek odsprzedaży.
„DHL Supply Chain stara się zawsze wyprzedzać konkurencję i być liderem w zakresie zrównoważonych praktyk biznesowych. Od lat pomagamy klientom usprawnić ich działania operacyjne w handlu elektronicznym, rozwiązując rosnące problemy, takie jak zwroty, zwłaszcza w tak wymagającej branży, jaką jest branża modowa. Nasza wiedza w zakresie rozwiązań logistycznych i zwrotów, w połączeniu z naszym zasięgiem logistycznym, współgra z technologią Reflaunt i stwarza nowe możliwości na rynku recommerce. Mogą z nich skorzystać także nasi obecni klienci” – Massimo Degiorgi, VP DHL Supply Chain, EMEA Business Development E-Commerce and Retail.
“Przez lata rynek pierwotny i wtórny funkcjonowały niezależnie od siebie. Kupowaliśmy przedmiot od marki, a następnie odsprzedawaliśmy go w zupełnie innym kanale sprzedaży. Taki sposób był uciążliwy zarówno dla użytkowników, jak i marek. Reflaunt wprowadził innowację na ryku w zakresie połączenia i odsprzedaży internetowej. Nasza współpraca z DHL otwiera drzwi do płynnego, cyrkularnego łańcucha dostaw. W jednym miejscu zajmujemy się realizacją zamówień z rynku pierwotnego, zwrotami, zarządzaniem odsprzedażą i innymi rozwiązaniami związanymi z końcem życia produktu, takimi jak recykling” – Stephanie Crespin, CEO Reflaunt.
DHL Supply Chain i Reflaunt zapoczątkowują nową erę mody o obiegu zamkniętym, oferując markom skalowalne i ekonomicznie opłacalne rozwiązanie odsprzedaży, które jest płynnie zintegrowane z ich usługami pozakupowymi. To partnerstwo stanowi duży krok naprzód w ewolucji odsprzedaży mody.
Zagrożeniem o największej wadze dla koniunktury w naszym kraju...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.
[X]
Serwis używa plików cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookies w przeglądarce.