Nowości

Alpro serwuje roślinne nowości

Środa, 28 lutego 2024
Alpro rozszerza swoją ofertę – fani roślinnej alternatywy dla skyra mogą już sięgnąć po nowy, truskawkowy wariant tego produktu. Z kolei miłośnicy sojowej alternatywy dla jogurtu z jagodami mogą się cieszyć większym opakowaniem swojej ulubionej przekąski. Zmiany w portfolio marki to odpowiedź na trendy i potrzeby konsumentów, którzy coraz chętniej sięgają po roślinne źródła białka. W 2023 roku kategoria odnotowała dwucyfrowe wzrosty sprzedaży – ponad 17% w ujęciu wartościowym oraz 14,5% w ujęciu wolumenowym[1].
Konsumenci coraz chętniej sięgają po produkty roślinne, a marka Alpro (z portfolio Danone), będąca liderem wśród roślinnych producentów markowych2, dokładnie obserwuje ich potrzeby i odpowiada na nie poprzez odpowiedni rozwój swojej oferty. Właśnie dlatego do portfolio marki dołączyła nowość – roślinna alternatywa dla skyra z truskawkami w opakowaniu o pojemności 400 g. – W ostatnim czasie obserwujemy wysokie zainteresowanie konsumentów wysokobiałkowymi produktami typu skyr. W minionym roku wartość sprzedaży tych produktów mlecznych wzrosła o ponad 40%3, dlatego zdecydowaliśmy się rozwijać roślinną alternatywę dla tej kategorii w ramach naszej marki. Alpro oferuje już alternatywę dla skyra w wariancie naturalnym, a także o smaku wanilii czy z mango. Teraz dołączyła truskawka, którą – mamy nadzieję – konsumenci pokochają tak, jak my – mówi Dominika Wujcik, menedżerka marki Alpro.

Z kolei miłośnicy sojowej alternatywy dla jogurtu z jagodami od Alpro mogą się cieszyć większym opakowaniem swojej ulubionej przekąski, dzięki wprowadzeniu do oferty produktu w opakowaniu 400 g (obok dostępnego do tej pory wariantu 150 g).

Roślinne – dobre dla Ciebie

Zarówno roślinna alternatywa dla skyra, jak i sojowa alternatywa dla jogurtu od Alpro są wytwarzane na bazie soi wolnej od modyfikacji genetycznej i zawierają żywe kultury bakterii. Oba produkty, przy naturalnie niskiej zawartości tłuszczu i kwasów nasyconych, są bogate w białko roślinne, co czyni je pożywnymi przekąskami. Oba są także źródłem wapnia, potrzebnego do utrzymania zdrowych kości i zębów*, a także witamin: B2, B12 oraz D2. Ponadto nie zawierają laktozy i glutenu. Truskawkową nowość typu skyr wyróżnia gęsta, kremowa konsystencja, charakterystyczna dla tego segmentu.

– Jednym z atutów zarówno skyrów, jak i ich roślinnych alternatyw jest wysoka zawartość białka, która zapewnia poczucie sytości4. Dążymy do tego, by nasze produkty wytwarzane na bazie białka roślinnego, będące alternatywą dla tradycyjnego nabiału, miały podobne do niego właściwości i walory smakowe. To idealna propozycja zarówno dla tych, którzy poszukują sposobów na urozmaicenie swojej diety, jak i tych, którzy nie mogą spożywać tradycyjnych produktów mlecznych – dodaje Dominika Wujcik.
Dla poszukujących roślinnego źródła białka

W ostatnim czasie wyraźnie widać rosnące zainteresowanie konsumentów produktami wysokoproteinowymi, (w tym skyrami) – w 2023 roku wartość ich sprzedaży w Polsce wzrosła o blisko 83% w porównaniu do roku 20225. Białko jest niezbędne w procesie rozwoju, wzrostu i odbudowy organizmu6, a idealnym uzupełnieniem diety dla tych, którzy nie mogą go przyjmować z produktami mlecznymi są ich roślinne alternatywy. To właśnie z myślą o tych konsumentach, a także o każdym, kto szuka urozmaicenia swojej diety, Alpro rozwija ofertę produktów z wysoką zawartością białka. Konsumenci mogą sięgnąć po jeden z czterech wariantów smakowych roślinnej alternatywy dla skyra (która w 100 g produktu zawiera powyżej 5 g białka) lub produkty z linii Alpro wysokobiałkowe – napój sojowy wysokobiałkowy (5 g białka na 100 ml), pudding sojowy o smaku wanilii (10 g białka w 100 g produktu) lub pudding sojowy z czekoladą (ponad 10 g białka w 100 g produktu).

Roślinne – dobre dla planety

Wszystkie produkty Alpro doskonale wpisują się w koncepcję diety planetarnej, zwanej fleksitariańską. Według jednego z jej założeń białko roślinne, pochodzące m.in. z roślin strączkowych i ich przetworów, napojów roślinnych czy orzechów, powinno dominować w naszym jadłospisie nad białkiem z produktów pochodzenia zwierzęcego7. Ten model żywienia został opracowany przez międzynarodowy zespół naukowców wchodzących w skład The EAT-Lancet Commission on Food, Planet, Health. Jest rekomendowany także m.in. przez ekspertów zainicjowanego przez grupę spółek DANONE Interdyscyplinarnego Centrum Analiz i Współpracy Żywność dla Przyszłości8, autorów raportu „Talerz przyszłości”. Dieta planetarna jest korzystna zarówno dla zdrowia, jak i stanu planety, bowiem żywność pochodzenia roślinnego ma najmniejszy wpływ na środowisko pod względem emisji CO2, zużycia wody i użytkowania gruntów9. Warto również dodać, że Alpro posiada certyfikat B Corp od 2018 roku. Jego przyznanie poprzedza restrykcyjny proces weryfikacji, badający realny wpływ przedsiębiorstwa na środowisko oraz szerokie grono interesariuszy w całym łańcuchu wartości.. Otrzymanie certyfikatu jest jednocześnie podjęciem zobowiązania do ciągłej realizacji strategii zrównoważonego rozwoju i aktywnego wprowadzania rozwiązań odpowiadających na wyzwania społeczne i środowiskowe.





1  Danone za NielsenIQ - Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska (Food), zmiana sprzedaży wolumenowej i wartościowej, okres MAT W52 2023, kategoria: Produkty roślinne - napoje roślinne i roślinne alternatywy dla jogurtów, deserów i śmietan (klasyfikacja własna Klienta).
2  Danone za NielsenIQ - Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska (Food), udziały wartościowe w kategorii z wyłączeniem marek własnych, okres MAT W52 2023, kategoria: Produkty roślinne - napoje roślinne i roślinne alternatywy dla jogurtów, deserów i śmietan (klasyfikacja własna Klienta).
3  Danone za NielsenIQ - Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska (Food), zmiana wartości sprzedaży w % w okresie skumulowanym w1-w52 2023 w porównaniu do okresu skumulowanego w1-w52 2022, kategoria: jogurty, segment: skyr (klasyfikacja własna Klienta).
* Ważna jest zróżnicowana i zbilansowana dieta oraz zdrowy styl życia.
4  Morell P., Fiszman S.: Revisiting the role of protein-inducnted satiation and satiety. Food Hydrocolloids 2016, 68:199-210
5  Danone za NielsenIQ - Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska (Food), zmiana wartości sprzedaży w % w okresie skumulowanym w1-w52 2023 w porownaniu do okresu skumulowanego w1-w52 2022, kategoria: świeże produkty mleczne, segment: wysokobiałkowe/inne (klasyfikacja własna Klienta).
6  Jarosz M., Rychlik E., Stoś K., Charzewska J.(red.) Normy żywienia człowieka dla populacji Polski I ich zastosowanie. Narodowy Insytut Zdrowia Publicznego - Państwowy Zakład Higieny, 2020
7  https://danone.pl/assets/interdyscyplinarne/Raport_Talerz_Przyszlosci_2023.pdf.
8  https://danone.pl/assets/interdyscyplinarne/Raport_Talerz_Przyszlosci_2023.pdf.
9  Clark, Tilman – Comparative analyses of environmental impacts of agricultural production systems, agricultural input efficiency and food choice, 2017.




Źródło: 24/7Communication
Fot: mat. prasowe



tagi: Alpro , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze , info ,