Cztery lata innowacyjnych badań prowadzonych we współpracy z Footprint, MCC i Pagès Group pozwoliły firmie Upfield rozpocząć proces wymieniania kubków na papierowe w całej swojej ofercie, realizując strategię redukcji plastiku o 80 proc. do 2030 r.
Po pierwszym wdrożeniu na rynku austriackim opakowań dla marki Flora Plant, Upfield planuje kolejne w innych krajach europejskich, mając na celu zastąpienie do końca 2030 r.
2 miliardów plastikowych kubków - papierowymi. Dzięki temu ilość odpadów plastikowych może zostać obniżona nawet o 25 000 ton w skali roku.
Innowacyjne, papierowe opakowania zostały stworzone z udziałem zespołu badawczo-rozwojowego Upfield we współpracy z Footprint, firmą zajmującą się projektowaniem i produkcją tworzyw z surowców roślinnych. Kubki dla produktów Upfield są zrobione ze sprasowanych na mokro włókien celulozowych, dzięki czemu pozostają odporne na działanie wody i tłuszczu, nadają się także do recyklingu wraz z innymi odpadami z papieru. Kubki uzyskały Conventional Plastic Free Certificate, a do ich produkcji wykorzystuje się papier z certyfikatem PEFC. Upfield podejmuje starania, aby przed 2025 r. opakowania te otrzymały także certyfikat poświadczający możliwość kompostowania w warunkach domowych.
„Jesteśmy największym globalnie producentem żywności roślinnej, dlatego czujemy się w obowiązku inicjować pozytywne zmiany na świecie. 40 proc. światowej produkcji plastiku wykorzystywane jest do wytwarzania opakowań, które wyrzuca się po pierwszym użyciu. To wyraźnie pokazuje, że kwestia odpadów plastikowych stanowi jeden z najbardziej palących problemów naszego środowiska naturalnego. Kiedy powstawał Upfield, postawiliśmy sobie wysoko poprzeczkę i zdecydowaliśmy, że musimy znaleźć sposób na pozbycie się plastiku. Jestem dumny ze wszystkich moich współpracowników, którzy ciężko na to pracowali. Dzisiejsi konsumenci oczekują żywności, która będzie dobra i dla nich, i dla planety. Nasze tłuszcze roślinne właśnie takie są. Z niecierpliwością czekamy na możliwość wprowadzenia tych innowacyjnych opakowań na nasze najbardziej znane produkty na najważniejszych dla nas rynkach” – mówi David Haines, CEO Grupy Upfield.
W przeciwieństwie do innych tego typu opakowań, papierowe kubki Upfield nie mają plastikowego wypełnienia, dzięki czemu nadają się do recyklingu razem z innych odpadami z papieru, co potwierdziła jedna z najważniejszych europejskich firm zajmujących się recyklingiem.
Karina Cerdeira, Szefowa Działu Opakowań Upfield, zapowiada, że firma będzie dążyła do dalszego doskonalenia swoich produktów: „Jesteśmy dumni, że razem z Footprint udało się nam opracować innowacyjne, papierowe opakowania, które są nie tylko wytrzymałe i odporne na działanie tłuszczów, ale również atrakcyjne wizualnie. Dotychczas uważano, że nigdy nie uda się stworzyć papierowego tworzywa, które łączyłoby te cechy. Jednak po latach wspólnych wysiłków i kilkudziesięciu prototypach, zespoły badawczo-naukowe Upfield i Footprint udowodniły, że jest to możliwe. Nasze nowe papierowe kubki są prawdziwym przełomem w obszarze opakowań, ponieważ znacząco zmniejszają zależność od plastiku. Granice „niemożliwego” będziemy przesuwać dalej poprzez kolejne innowacje w zakresie kompostowania opakowań, ich wielkości i kształtu. Mamy nadzieję, że nasze dotychczasowe osiągnięcia zainspirują inne firmy do poszukiwania równie pozytywnych rozwiązań”.
Yoke Chung, współzałożyciel i Chief Technology & Innovation Officer firmy Footprint dodaje: „Nasze partnerstwo z Upfield jest dowodem na nasze zaangażowanie w działania na rzecz zrównoważonego rozwoju. Wprowadzenie rewolucyjnego rozwiązania, które opracowaliśmy wspólnie z Upfield, wyznacza nowe standardy na rynku żywności. Papierowe kubki nieprzepuszczające tłuszczu, używane do pakowania roślinnych produktów do smarowania, są innowacją na skalę światową. Jesteśmy dumni, że mogliśmy być częścią tego przedsięwzięcia z Upfield, ponieważ jest ono zgodne z celem, jaki sobie wyznaczyliśmy, tj. wspieraniem firm w osiąganiu założonych celów zrównoważonego rozwoju. Ten wspólny wysiłek udowodnił kluczową rolę innowacji w stymulowaniu pozytywnych zmian dla środowiska naturalnego, co oznacza lepszą przyszłość dla wszystkich”.
Więcej informacji o kolejnych działaniach Upfield na
Upfield.com oraz w mediach społecznościowych z oznaczeniem @UpfieldGlobal
Źródło: Upfield
Fot: mat. prasowe