Handel

Kantar: 94% Polaków kupujących online wybiera Paczkomat® InPost

Poniedziałek, 22 stycznia 2024
Wg badań Kantar, aż 94% polskich internautów robiących zakupy online wybiera Paczkomat® InPost jako formę dostawy, a 83% jako formę wysyłki. Ponadto 81% badanych uznaje Paczkomat® InPost za najbardziej ekologiczny sposób dostaw. InPost jest też najlepiej rozpoznawalną marką dostarczającą paczki – otrzymał aż 98% wskazań i najbardziej znaną firmą dostaw do automatów paczkowych (97%). Aż 90% badanych jest zadowolona z aplikacji mobilnej InPost, która ma już ponad 11 mln użytkowników. Gotowość do polecania urządzeń Paczkomat® InPost (wskaźnik NPS) wyraża aż 80% internautów.
– Już prawie wszyscy polscy internauci znają i wskazują Paczkomat® InPost jako najbardziej rozpoznawalne automaty paczkowe. InPost jest też jedyną marką z automatami paczkowymi, którą respondenci byliby skłonni polecić we wszystkich wymiarach – skłonność polecenia wg wskaźnika NPS sięga aż 80%! Nasze najmocniejsze strony to wykorzystywanie najnowocześniejszych rozwiązań technologicznych, terminowe dostarczanie przesyłek oraz – co jest dla nas najważniejsze – bardzo wysokie oceny konsumenckie. Większość osób korzysta też z naszej aplikacji InPost Mobile – ceniąc ją za ułatwienie w zarządzaniu przesyłkami. To wszystko sprawia, że cały czas rośniemy nie tylko w Polsce, ale w całej Europie – powiedział Rafał Brzoska, założyciel i prezes zarządu InPost.

Wg raportu Gemius 2023, aż 95% osób, które robią zakupy online i zamawiają dostawy do automatu paczkowego (86% kupujących), wskazuje możliwość odebrania przesyłki przez Paczkomat® InPost jako najbardziej motywujące do zakupów. Nadal Paczkomat® InPost jest też najczęściej wybieraną formą dostaw zakupów – wybiera go aż 93% osób zamawiających do automatu paczkowego.

Jeśli chodzi o zwroty, internauci preferują darmową wysyłkę automatem paczkowym – tu także zanotowano jednoznaczną preferencję dla usługi Paczkomat® InPost na poziomie 89%.

Dostawa, która odbywa się do 12 godzin, jest motywująca do częstszych zakupów online dla 83% badanych. Darmowa dostawa zachęca do częstszego robienia zakupów przez Internet – przy czym im wyższa wartość zakupionych produktów, tym większe oczekiwanie jego darmowej dostawy.

InPost jest laureatem polskiej edycji nagrody Best Brands Award – został nagrodzony w kategorii Best Life Changing Technology Brand za innowacje i rozwiązania, które zmieniły życie konsumentów, dzięki czemu żyje się wygodniej i przyjemniej.

Ponadto InPost został w 2023 roku laureatem aż 4 nagród podczas Mobile Trends Awards 2022 i tym samym stał się najliczniej nagrodzoną firmą w tym prestiżowym konkursie. InPost zdobył statuetkę w kategorii „Usługi” za rozwój aplikacji InPost Mobile, a dodatkowo został uhonorowany nagrodami specjalnymi od internautów oraz od organizacji społecznej „Widzialni”.



Źródło: InPost



tagi: Kantar , sprzedaż online , Paczkomat , InPost , sprzedaż , handel , konsument , rynek FMCG ,