Handel

W 2024 roku Alimentaria&Hostelco zgromadzi rekordową liczbę międzynarodowych firm

Czwartek, 11 stycznia 2024
Platforma targowa chce wzmocnić swoje wpływy na rynkach zagranicznych, skupiając blisko 900 międzynarodowych firm z ponad 60 krajów. Znaczący wzrost dotyczy azjatyckich przedsiębiorstw – z Chin i Hongkongu, Tajlandii, Korei Południowej czy Tajwanu.
Alimentaria&Hostelco to wiodąca międzynarodowa platforma, dzięki której producenci mogą oferować swoje produkty: żywność, napoje, sprzęt gastronomiczny i usługi hotelarskie. Najbliższe Targi odbędą się w Gran Vía w Fira de Barcelona, w okresie 18-21 marca 2024 r. W porównaniu do poprzedniej edycji organizatorzy zwiększyli liczbę międzynarodowych firm o 15%. W targach weźmie udział około 900 zagranicznych wystawców i 2300 hiszpańskich, przy czym zauważalne będzie liczne uczestnictwo firm włoskich i powrót firm azjatyckich po pandemii Covid-19.

Na nieco ponad trzy miesiące przed planowaną datą targów Alimentaria&Hostelco 2024 rezerwacje powierzchni wystawienniczych przez międzynarodowe firmy odnotowały 15% wzrost w porównaniu z poprzednimi targami, przy czym 900 firm stanowiło ponad 28% całości. Wielu z nich będzie uczestniczyć w grupach na międzynarodowych stoiskach krajów i regionów, które praktycznie wypełniły teren Międzynarodowych Pawilonów targów.

Podobnie jak w latach ubiegłych, Włochy po raz kolejny będą liderem wśród zagranicznych uczestników, z ponad 50 firmami i 2 365 mkw. zarezerwowanej powierzchni, korzystając ze wsparcia Włoskiej Agencji Handlu Zagranicznego (ITA-ICE) i Włoskiej Izby Handlowo-Przemysłowej w Hiszpanii wraz z regionami Piemontu i, po raz pierwszy, Kampanii. Ponadto wysokiej jakości marki z tego kraju, takie jak Consorzio per la Tutela del Formaggio Grana Padano i Consorzio Parmigiano Reggiano oraz ponad 30 firm, będą miały własne obszary w Interlact, Fine Foods, Grocery Foods, Coffee, Bakery&Pastry, Intercarn oraz sektor przekąsek, ciastek i wyrobów cukierniczych.

Po Włoszech najwięcej powierzchni wystawienniczej na Alimentaria&Hostelco 2024 zajmą Turcja (1 080 mkw.), Chiny i Hongkong (1 069 mkw.), Polska (981 mkw.), Portugalia (796 mkw.), Francja (561 mkw.), Belgia (536 mkw.), Niemcy (514 mkw.), Holandia (421 mkw.) i Argentyna (379 mkw.). W większości przypadków wzrosły one pod względem materiału filmowego i liczby firm w porównaniu do poprzednich targów. Podobnie znacząco wzrośnie udział Stanów Zjednoczonych i Maroka.

Jak mówi J. Antonio Vallsa, dyrektor zarządzający Alimentaria Exhibitions: „Firmy z branży decydują się na dywersyfikację rynków docelowych, aby zaradzić niepewności, która nęka światową gospodarkę w ostatnich latach. Pod tym względem Alimentaria&Hostelco 2024 stanowi optymalną platformę biznesową dla firm z całego świata do poszerzania swoich horyzontów na terenie Europy, Azji i Ameryki”.

Kraje azjatyckie powróciły na targi.

Na nadchodzących targach Alimentaria&Hostelco będzie niezwykle widoczny zwiększony udział firm azjatyckich, szczególnie tych z Chin i Hongkongu oraz Tajwanu, które w 2022 roku nie przyjechały ze względu na ograniczenia związane z Covid-19.

W ten sposób Chiny zajmą dziewięć dużych obszarów, na których dziesiątki firm zgrupują się pod patronatem Chińskiej Izby Handlowej ds. Importu i Eksportu Artykułów Spożywczych (CCCFNA) w pawilonach międzynarodowych, Expoconser, Snacks, Biscuits & Confectionery, Restaurama i Organic Foods. Jeśli chodzi o Tajwan, swoje propozycje dla profesjonalistów z branży gastronomicznej skoncentruje na branży Restaurama.
 
Tajlandia, Korea Południowa, Indonezja i Japonia również będą obecne, uzupełniając ofertę produktów kuchni orientalnej w halach swoich krajów zlokalizowanych w pawilonach międzynarodowych.

Główni importerzy

Ponadto, poza oczekiwaniem, że 25% odwiedzających będzie gościć z zagranicy, aby zmaksymalizować możliwości biznesowe, Alimentaria&Hostelco zorganizuje potężny program zaproszeń dla kupujących, w którym weźmie udział ponad 2 200 importerów, dystrybutorów, dyrektorów i menedżerów ds. zakupów wysokiego szczebla. Ponad połowa z nich będzie miała charakter międzynarodowy, będą pochodzić z 80 krajów.

Podczas marcowej imprezy wśród 10 krajów o najwyższym priorytecie znajdą się Stany Zjednoczone, Meksyk, Chiny, Kanada, Wielka Brytania i Korea Południowa, a za nimi plasują się główne kraje docelowe hiszpańskiego importu do Europy i Ameryki Łacińskiej. Firmy, które potwierdziły swój udział, to World Market i The Fresh Market (USA), Walmart Mexico, CitySuper (Chiny) i Sodexo (Wielka Brytania).

Celem programu gościnnego jest przyciągnięcie zarówno importerów i dystrybutorów żywności oraz napojów, jak i operatorów z całego łańcucha wartości kanału HoReCa (hotelarstwo, markowe restauracje i handel detaliczny) z domu i za granicą.

Alimentaria & Hostelco, organizowane przez Alimentaria Exhibitions – Fira de Barcelona, spodziewa się obecności około 3 200 wystawców, którzy zajmą powierzchnię 100 000 mkw na 7 halach, czyli praktycznie całość Gran Vía w Fira de Barcelona. Oczekuje się również, że targi odwiedzi ponad 100 000 profesjonalnych gości, potwierdzając tym samym swoją wiodącą pozycję jako głównej platformy promującej biznes, internacjonalizację i tworzenie sieci kontaktów.



tagi: Alimentaria&Hostelco , międzynarodowe targi , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,