Strona zawiera informacje handlowe dotyczące napojów alkoholowych i wyrobów tytoniowych, które przeznaczone są wyłącznie dla osób pełnoletnich prowadzących działalność gospodarczą w zakresie handlu napojami alkoholowymi i wyrobami tytoniowymi.
Prezentowane treści mają charakter informacji o produktach dostępnych w handlu a nie ich reklamy w rozumieniu ustawy o wychowaniu w trzeźwości (Dz. U. 2012 poz. 1356).
Oświadczam, że mam ukończone 18 lat i chcę zobaczyć pełną treść artykułu.
Nowość na półce: Mionetto Asti – słodycz zamknięta w butelce
Czwartek, 09 listopada 2023
Mionetto, najważniejsza marka w portfolio firmy Henkell Freixenet Polska, rozszerza linię win musujących o kolejną kategorię jakościową - asti. To słodkie wino musujące – obok prosecco – jest jedną z ważniejszych wizytówek winiarskich Włoch.
Najwyższa jakość
Mionetto Asti pochodzi z chronionego apelacją DOCG regionu we włoskim Piemoncie, a wzgórza Asti, na których dojrzewają stosowane do jego wytwarzania winogrona odmiany moscato bianco, wpisane zostały na listę światowego dziedzictwa UNESCO.
– To wino bardzo mocno aromatyczne – opisuje Tomasz Potrzebowski, Ekspert Rynku Wina w firmie Henkell Freixenet Polska. – Charakteryzuje się złożonym aromatem, w którym pojawiają się nuty przywodzące na myśl dojrzałe owoce tropikalne, kwiat pomarańczy, jaśmin, miód, a także słodkie przyprawy. W smaku pojawia się akcent świeżych winogron, co jest niezwykle charakterystyczne dla win wytwarzanych z odmiany moscato. Słodycz w winie jest bardzo wyraźna, zaś zawartość alkoholu zdecydowanie niska – 7 %.
Jak serwować?
Asti wytwarza się za pomocą metody Charmata. Została ona opatentowana w 1895 roku przez dyrektora instytutu badawczego z Asti – Federico Martinottiego. W przypadku Mionetto Asti mamy do czynienia z pojedynczą fermentacją. W procesie technologicznym, moszcz z winogron poddawany jest fermentacji w szczelnie zamkniętej stalowej kadzi. Naturalna słodycz wina pozostaje zachowana, a zawartość alkoholu jest niższa i wynosi 7 %, co jest charakterystyczne dla wina typu asti. Dzięki temu asti zachowuje swój wyjątkowy, owocowo – kwiatowy charakter.
– Asti może być deserem samym w sobie – mówi Tomasz Potrzebowski, Ekspert Rynku Wina w firmie Henkell Freixenet Polska. – Idealnie odnajdzie się też jako kompan dla świeżych owoców oraz ciast takich jak keks czy ciasto drożdżowe. Asti dobrze komponuje się również z kuchnią azjatycką. Dzięki niskiej zawartości alkoholu oraz owocowej słodyczy, doskonale radzi sobie z pikantnymi daniami kuchni tajskiej, chińskiej i wietnamskiej. Asti po prostu uwielbia towarzystwo aromatycznych przypraw, takich jak imbir, cynamon, kardamon i papryczka chili.
Należy pamiętać, aby przed podaniem wino dobrze schłodzić. Idealna temperatura serowania to 6-7 stopni Celsjusza.
Nowość w linii
Mionetto to najważniejsza marka w ofercie firmy Henkell Freixenet Polska. Mionetto Prosecco to zdecydowany lider na polskim rynku prosecco – numer „1” jeśli chodzi o wartość sprzedaży. Badania wskazują, że Mionetto rośnie trzy razy szybciej niż cała kategoria prosecco.
Na sklepowych półkach – oprócz klasycznego Mionetto Prosecco – można znaleźć także wersję rosé, biologico czy 0 %. Mionetto Asti to nowość w linii.
– Umacniający się od kilku lat trend prosecco nie zmienia faktu, że wśród polskich konsumentów funkcjonuje liczna grupa amatorów słodkich win musujących – zauważa Hanna Hausman, Kierownik Marketingu w firmie Henkell Freixenet Polska. – Warto przy tym zauważyć, że asti, obok prosecco, jest jedną z ważniejszych wizytówek winiarskich Włoch. Mionetto Asti, będąc odpowiedzią na potrzeby rynku, jest zatem naturalnym uzupełnieniem naszej oferty pod marką Mionetto. Mionetto - lider kategorii prosecco i gwarancja wysokiej jakości, ma ku temu najlepsze kompetencje – mówi Hanna Hausman.
Źródło: Henkell Freixenet Polska Fot: mat. prasowe
Z początkiem stycznia 2025 roku Polska obejmie rotacyjną...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.