Nieskategoryzowane

PKM Duda stawia na jakość

Środa, 02 czerwca 2010
Według Macieja Dudy - Prezesa PKM Duda, jakość polskiego mięsa powinna być wyróżnikiem na rynkach, a przez to stać się naszym cennym towarem eksportowym.

Rozdobnienie i ogólnie słaba kondycja polskich zakładów produkcji i przetwórstwa mięsa, powoduje, że nasz rynek otwiera się na ekspansję zachodnich firm. Nie byłoby to niekorzystne, gdyby nie to, że tego typu sytuacja paradoksalnie powoduje dalsze pogorszenie sytuacji rodzimych podmiotów. Jedną kwestią jest niewsytarczająca podaż polskiego surowca, z naciskiem na wieprzowinę, co wymusza konieczność importu, a inną kwestią jest generalny brak sprawnie funkcjonujących łańcuchów przetwórstwa. Wiele zakładów albo już zostało zamkniętych, albo wkrótce spotka je ten los, czego powodem jest odstawanie od europejskich norm i standardów produkcji. Rozwiązaniem jest konsolidacja rynku oraz jego jednoczesna specjalizacja. Mianownik pozostaje jednak wspólny - jakość produktu skierowanego zarówno do klienta detalicznego, sieci horeca oraz na eksport. To oznacza również produkty wytwarzane na bazie tradycyjnych receptur, z zachowaniem oczywiście obowiązujących obecnie norm.

„Polskie mięso jest i może być bardzo konkurencyjne, jeśli postawimy na jakość, która stanie się naszą marką. Jakość oznacza cały łańcuch wartości - poczynając od kontrolowanego tuczu, ze szczególnym naciskiem na wysoki poziom materiału genetycznego zwierząt, jak też na jakość paszy, warunki hodowli oraz cały proces od skupu po dystrybucję, co wpływa na efekt w postaci produktu finalnego" - twierdzi Maciej Duda, Prezes PKM Duda.

„PKM Duda podejmuje się obecnie bardzo trudnego zadania -  chcemy doprowadzić do stworzenia definicji sprawnie funkcjonującego łańcucha wartości na polskim rynku mięsa czerwonego, co oznacza - partnerską współpracę z rolnikami i wspieranie ich na codzień, efektywne przetwórstwo i sprawną dystrybucję oraz sprzedaż, zgodnie z potrzebami rynków: polskiego i zagranicznych. Jesteśmy do tego w pełni przygotowani, dlatego podejmujemy kolejne wyzwania, jak inwestycje w ekologię oraz programy skierowane do naszych partnerów i dostawców. Możemy poszczycić się tym, że znamy ten rynek wyjątkowo dobrze i potrafimy z pokorą podejść do wszystkich trudności" - mówi Maciej Duda.

Receptą na umocnienie pozycji rynkowej podmiotów na polskim rynku mięsa jest holistyczna strategia - od tuczu, przez przetwórstwo - po sprzedaż i dystrybucję. Skupienie tych atrybutów umożliwi nie tylko wysoką konkurencyjność, ale także stabilność i silną pozycję polskich przedsiębiorstw. Taki jest również cel PKM Duda, w procesie restrukturyzacji, a jednocześnie nowych, perspektywicznych inwestycji.

(Maja Święcka) 

tagi: Duda ,