W ramach projektu badano takie aspekty jak: zainteresowanie i postawy wobec celebrytów, ich wpływ na proces zakupowy, a także cechy jakie powinni mieć celebryci, aby skutecznie promować marki i produkty.
Z raportu wynika, że 75 proc. polskich respondentów twierdzi, że ludzie interesują się celebrytami (dla porównania: w Europie z taką opinią zgadza się 66 proc. badanych). Prawie połowa najczęściej czyta wiadomości o celebrytach, 22 proc. używa internetu w celu szukania informacji o swoich ulubieńcach, podobnie 22 proc. przyznaje, że odwiedza ich strony internetowe. Kobiety bardziej niż mężczyźni wykazują zainteresowanie gwiazdami i ich życiem, zaś pod względem wieku konsumenci w przedziale 25-34 lat.
Polacy są sceptyczni co do tego, że celebryci generują zaufania do produktów: jedynie 14 procent podpisuje się pod stwierdzeniem, że gwiazdy pomagają ufać, że produkt naprawdę działa. Jednak mimo takiego sceptycyzmu, aż 25 proc. badanych przyznaje, że kupiło produkt ponieważ był promowany przez celebrytę (dla porównania średnia europejska to 11 proc.) Jedynie 39 proc. ankietowanych Polaków uważa, że zbyt wiele produktów jest promowanych przez gwiazdy.
"Może to więc świadczyć o tym, że polska reklama nie jest jeszcze "nasycona" gwiazdorami. Marketerzy mają wciąż duże możliwości wykorzystania znanych twarzy na swoje cele, pod warunkiem, że będzie to oparte na przemyślanej strategii. Wybrana gwiazda musi być wiarygodna dla kategorii, przenosić wartości i osobowość marki i być dopasowana do grupy docelowej" - komentuje Marcin Wiktorski, szef Analytics and Inside.
(Maja Święcka)
W tym roku Browar Okocim świętuje 180-lecie istnienia. Z tej...
Znamy laureatów Sustainability Awards For Retail! Podczas...
Grupa wypracowała stabilne wyniki finansowe na poziomie 287,4...
Eksperci szacują, że niewyspani pracownicy mogą kosztować...
Trwają prace nad nową ustawą o Rzeczniku MŚP...
Zawirowania w światowym handlu...
Rodzimym firmom przyda się promocja ze strony instytucji...
Firmy skupiają się na gromadzeniu zapasów...