Nieskategoryzowane

Nowe logo Grupy Żywiec

Wtorek, 01 czerwca 2010
31 maja br. zmieniła się wizualizacja Grupy Żywiec. Z logotypu znanego z wielu konferencji, rankingów, imprez i wydarzeń kulturalnych m.in. znikną czerń i kolor złota. Zastąpiła je czerwień, która w bardziej wyrazisty sposób oddaje niezmienną piwną pasję, mistrzostwo profesji i siłę ducha Grupy Żywiec oraz jej 5 500 pracowników.

Jedynym niezmienionym elementem logo pozostanie arcyksiążęca korona Habsburgów, XIX w. założycieli browarów w Cieszynie (1846 r.) i Żywcu (1856 r.). To ona jest synonimem oddania się najwyższej jakości i dziedzictwa piwnego, opartego na prawdziwych tradycjach. 

Nowa identyfikacja uwydatnia cechy, które wyróżniają firmę na tle konkurencji. Dominacja Grupy Żywiec w obszarze piwnych kompetencji wynika z piwnego dziedzictwa, którego historia rozpoczęła się w połowie XIX i trwa do dzisiaj. Setki tysięcy osób przekonuje się o tym codziennie - doceniając największą i najbardziej różnorodną ofertę piw w Polsce, podczas wyjątkowych wydarzeń z pianką - czerwcowego Festiwalu Birofilia w Żywcu, wrześniowych Profesjonaliów, grudniowego Święta Grand Champion a także odwiedzając Bracki Browar Zamkowy w Cieszynie warzący piwo metodą otwartej fermentacji, czy też Muzeum Browaru w Żywcu, którego zbiory ogląda rekordowe 100 000 turystów rocznie.

"Symboliczna buława, którą tworzy nowy logotyp przedstawiony w pionie podkreśla przywództwo Grupy Żywiec w obszarze kompetencji piwowarskich. Jednocześnie przypomina o unikalnym dziedzictwie tradycyjnych polskich marek od Żywca, Warki, Leżajska, Specjala poprzez Brackie, aż po Portera, którego warzymy nieprzerwanie według najstarszej w Polsce niezmienionej receptury" - mówi Grzegorz Szczepański, Dyrektor ds. Korporacyjnych Grupy Żywiec.

Dotychczasowa identyfikacja marki korporacyjnej powstała ponad 10 lat temu i przestała oddawać obecne ambicje rynkowe oraz rzeczywistość organizacji, którą Grupa Żywiec w międzyczasie się stała. Zastępowanie jej w całej Polsce m.in. w kilkunastu oddziałach, na kilkudziesięciu budynkach i kilkuset samochodach będzie następowało systematycznie. Zdemontowano już znany wszystkim neon na siedzibie Zarządu Spółki przy ul. Bitwy Warszawskiej 7a w Warszawie, jego miejsce zajął nowy (na zdjęciu). Grupa Żywiec planuje zakończyć cały proces wymiany do końca bieżącego roku.

Projekt nowej identyfikacji Grupy Żywiec przygotowała agencja Dragon Rouge.

(Maja Święcka)

tagi: Grupa Żywiec ,